Sollicitatietopic #2

Maar wat zijn voor jou de voordelen van erop solliciteren? Alleen dat het een “hogere” functie is? Want je hebt nog geen enkel leuk voordeel opgenoemd in je verhaal

5 likes

Zoals ik het lees ga jij er sowieso wel op vooruit toch met die andere functie? Als de functie je daadwerkelijk leuk lijkt, dan zou ik er gewoon voor gaan. Die collega’s blijven blijkbaar hoe dan ook meer verdienen, of je nou in dezelfde functie blijft of een hogere functie krijgt. Balen dat zij blijkbaar beter hebben onderhandeld toen jullie begonnen, maar dan kun je nu toch alsnog beter de hogere functie hebben, kun je bij een volgende werkgever dan ook beter mee onderhandelen

Ja, het enige voordeel van die functie is dat het mooi op je cv staat als je ergens anders gaat solliciteren voor de rest is het vooral het werk uit handen nemen van de andere senior omdat die senior de functie te zwaar vindt.

1 like

Als dat het enige voordeel is zou ik het niet doen. Het klinkt niet alsof je er ook maar iets leuk aan vindt? Dan zou ik het ook niet doen als je wel even veel geld als collega’s krijgt.

4 likes

Ik heb zo een tweede gesprek en ik ben zo zenuwachtig. Haat dit echt want wil deze baan heel graag maar word dan zo onzeker ofzo.

11 likes

Heel veel succes! You can do this :muscle:t2:

2 likes

Ik ben gisteren twee keer gebeld door een bedrijf dat me had afgewezen zonder iets in te spreken, ik ken het nummer alleen maar door te googelen. Nu bel ik terug en neemt er niemand op :rage:

1 like

Ik heb de job​:partying_face::partying_face::partying_face:, was geslaagd op mijn assessment deductief redeneren. Ik begin 2/10

50 likes

Lief van je! Ging heel goed. Ze hebben nog meer gesprekken met mensen, maar als ik door ben volgen er nog twee rondes. Vrij heftig, maar ben wel erg enthousiast. Duimennn :crossed_fingers:t3:

6 likes

Volgende week mag ik proefdraaien. Ben erg benieuwd :crossed_fingers:

5 likes

Ah Shit man. Is dit die plek waar je laatst zo enthousiast over was?

2 likes

Ik zou gewoon zeggen dat het eerder ook goed geregeld was en dat ze zich niet druk moeten maken.

2 likes

Dit gesprek ging ook goed en er is een enorm fijne sfeer, voelde me gelijk op m’n gemak. Het is een persoonlijk team van 6 mensen dus dat is ook erg fijn en er is veel afwisseling in het werk. Ik kan er in ieder geval super veel ervaring opdoen. Je wordt echt goed ingewerkt eerst (aangezien ik junior ben) en er zijn veel doorgroeimogelijkheden. Ik ben happy :grin:

10 likes

Nou hier nog even op terug komend. Ik heb meerdere keren geprobeerd en geen gehoor gekregen, ook geen mails of dergelijke om iets te melden. Gisteren nog eens gebeld door dit nummer maar kon niet opnemen omdat ik in het ziekenhuis was. Deze ochtend ben ik er door uit bed gebeld en eindelijk kunnen opnemen.
Ze willen nu toch een halftijds contract aanbieden (had ik eerder al afgewezen op het gesprek), ik denk dat ik het wel ga aanvaarden omdat ik merk dat het sollicteren toch niet lukt op het moment en zo kan ik toch ervaring op doen op meer een administratieve functie + tijd ‘kopen’ om zonder zorgen aan mijn gezondheid te kunnen werken. Ik vind het alleen zuur dat ik sowieso slecht voor ga blijven staan op financieel vlak…

5 likes

Deze week! Ze wilden ook wel echt zeker weten dat ik er goed over heb nagedacht en dat ik het vooral wil, dus van hun kant zal het wel positief zijn (hopelijk)

Jij veel succes met je kennismakingsgesprek!

3 likes

Ik had vorige week ergens gesolliciteerd en werd gistermiddag gebeld dat ze eigenlijk wel graag vandaag al met me in gesprek wilden… heel fijn natuurlijk, maar zo snel! Nu ben ik zenuwachtig.

11 likes

Nabellen?

3 likes

Website misschien met spaties ertussen vermelden oid… of niet, alleen de naam noemen? Mensen googelen wel makkelijk als je een herkenbare bedrijfsnaam hebt. Ik denk dat dat linkje plus de korte mail niet gunstig is.

1 like

Ik heb ruim 1.5 week geleden gesolliciteerd op een functie waarvan ik eigenlijk behoorlijk zeker weet dat mijn CV echt perfect aansluit, maar heb nog niks gehoord. Dus ik keek even op LinkedIn of de termijn al verstreken was zodat ik misschien contact op zou nemen om naar de timing te vragen. Hebben ze de vacature gisteren weer opnieuw online gezet? Hallo, nodig me gewoon uit!

Ik zou morgen gewoon eens bellen.

1 like