Anders zou mijn contract per 1 september aflopen dus die ene maand minder heeft denk ik niet zo’n effect op de vakantiedagen, misschien dan 1 of 2, dat zou nog niet zo’n ramp zijn. Maar ik heb ook extra uren gekocht dus ik neem aan dat ik daar recht op heb en houd. De vakantie was al langer gepland en goedgekeurd, niet dat ik ineens m’n vrije dagen opneem ofzo
En nee ik zal nooit niet rekening houden met vakantieperiode en solliciteren. Dan zou ik pas na september eens kunnen gaan rondkijken. Ik had ook gehoopt eerder een andere baan te vinden. Was er al maanden mee bezig en als ik dan een droomvacature zie laat ik die echt niet liggen omdat het dan in de vakantie zou vallen.
Ligt denk ik ook aan je werk inhoud, collega’s e.d. Ik werk niet in een team. Ik heb geen binding met dit bedrijf, is ook anders als je ergens na jaren weggaat. Met een overdracht per telefoon en alle rapportages en documenten kan iemand er prima mee uit de voeten.
Voor de cliënten is het mooi om het oude en nieuwe gezicht samen te zien, natuurlijk. Een iets soepelere overgang, maar die wisseling blijft een ding binnen dit bedrijf. Je hebt mensen die er 20 jaar werken of die er binnen een jaar van af zien. Een ander smaakje is er niet