Ja hier! Van eenmanszaak/ ondernemer naar nu 32u loondienst (en nog wat freelancewerk erbij)
Het is even wennen in het begin, maar het gras lijkt natuurlijk altijd elders groener.
Het heeft mij vooral meer zelfvertrouwen gegeven door de bevestiging dat ik goed bezig ben en best wat in mijn mars heb. Ik twijfelde daar soms aan omdat ik dacht dat ik maar wat deed en niet echt bevestiging kreeg goed bezig te zijn (in mijn branche hoor je vooral wat van klanten als het niet goed is). Ik ben vorig jaar begonnen en eigenlijk heel snel kunnen doorgroeien naar een managersfunctie. Daardoor veel meer verantwoordelijkheid en uitdaging dan ik voor mezelf had. Hoewel soms je jezelf erg moet verantwoorden om bepaalde plannen waar je achter staat erdoor te krijgen, dat hoef je tegenover jezelf natuurlijk niet zo. Ik mis soms wel het onbezonnen stuk aan voor jezelf werken, qua verwachtingen of druk.
Ik heb wel afspraken gemaakt met mijn werkgever dat ik redelijke vrijheid heb in af en toe thuis werken of werken wanneer ik het meeste energie of inspiratie heb etc. dus dat ik de vrijheid van het ondernemen niet helemaal op hoef te geven.
Wil je nog iets specifieks weten?
Aankomende week heb ik een gesprek over het vast contract die ze willen geven, en mag ik daarbij ook mijn wensen aangeven wat ik nog nodig heb van het bedrijf, en wat ik van bepaalde zaken vind (team, werkplekken, manier van werken etc). Ik moet nog even goed bedenken wat ik wil aangeven, want het lijkt me wel een mooi moment om eea wat meer naar mijn hand te kunnen zetten. (of misschien een winstuitkering oid) Maar wil niet enkel over geld praten ofzo.