Lief van je! Ging heel goed. Ze hebben nog meer gesprekken met mensen, maar als ik door ben volgen er nog twee rondes. Vrij heftig, maar ben wel erg enthousiast. Duimennn
Volgende week mag ik proefdraaien. Ben erg benieuwd
Ze mogen toch helemaal niet vragen of je überhaupt kinderen hebt?
Ah Shit man. Is dit die plek waar je laatst zo enthousiast over was?
Ja lastig.
Ik heb nog nooit gehad dat er gevraagd werd naar een gat in mijn cv trouwens, en ook niet dat er gevraagd werd naar mijn privésituatie.
edit: dat ze ervan uit gaan dat je een man hebt en daar naar vragen vind ik ook echt niet ok hoor?
Ik zou gewoon zeggen dat het eerder ook goed geregeld was en dat ze zich niet druk moeten maken.
Dan nog is het echt niet ok. Ik heb in de gezellige provincie ernaast gewerkt en daar deden ze dat ook niet hoor.
Dit gesprek ging ook goed en er is een enorm fijne sfeer, voelde me gelijk op m’n gemak. Het is een persoonlijk team van 6 mensen dus dat is ook erg fijn en er is veel afwisseling in het werk. Ik kan er in ieder geval super veel ervaring opdoen. Je wordt echt goed ingewerkt eerst (aangezien ik junior ben) en er zijn veel doorgroeimogelijkheden. Ik ben happy
Nou hier nog even op terug komend. Ik heb meerdere keren geprobeerd en geen gehoor gekregen, ook geen mails of dergelijke om iets te melden. Gisteren nog eens gebeld door dit nummer maar kon niet opnemen omdat ik in het ziekenhuis was. Deze ochtend ben ik er door uit bed gebeld en eindelijk kunnen opnemen.
Ze willen nu toch een halftijds contract aanbieden (had ik eerder al afgewezen op het gesprek), ik denk dat ik het wel ga aanvaarden omdat ik merk dat het sollicteren toch niet lukt op het moment en zo kan ik toch ervaring op doen op meer een administratieve functie + tijd ‘kopen’ om zonder zorgen aan mijn gezondheid te kunnen werken. Ik vind het alleen zuur dat ik sowieso slecht voor ga blijven staan op financieel vlak…
Deze week! Ze wilden ook wel echt zeker weten dat ik er goed over heb nagedacht en dat ik het vooral wil, dus van hun kant zal het wel positief zijn (hopelijk)
Jij veel succes met je kennismakingsgesprek!
Ik had vorige week ergens gesolliciteerd en werd gistermiddag gebeld dat ze eigenlijk wel graag vandaag al met me in gesprek wilden… heel fijn natuurlijk, maar zo snel! Nu ben ik zenuwachtig.
Nabellen?
Website misschien met spaties ertussen vermelden oid… of niet, alleen de naam noemen? Mensen googelen wel makkelijk als je een herkenbare bedrijfsnaam hebt. Ik denk dat dat linkje plus de korte mail niet gunstig is.
Ik heb ruim 1.5 week geleden gesolliciteerd op een functie waarvan ik eigenlijk behoorlijk zeker weet dat mijn CV echt perfect aansluit, maar heb nog niks gehoord. Dus ik keek even op LinkedIn of de termijn al verstreken was zodat ik misschien contact op zou nemen om naar de timing te vragen. Hebben ze de vacature gisteren weer opnieuw online gezet? Hallo, nodig me gewoon uit!
Ik zou morgen gewoon eens bellen.
LinkedIn is niet echt een betrouwbare bron voor dit soort dingen. Volgens mij gaat het posten automatisch oid, zou er iig niet te veel van aantrekken! Maar bellen kan altijd natuurlijk.
Is dat zo ja? Ik heb eigenlijk een beetje een hekel aan LinkedIn dus zit er zo weinig mogelijk op en heb geen flauw idee hoe dat gaat met vacatures. Maar ik ga idd ff bellen!
ik ben aan het onderhandelen voor salaris bij een nieuwe baan en jeeetje wat vind ik dit spannend
ik weet dat onderhandelen normaal is, maar ik voel me zo ondankbaar als ik hun aanbod niet accepteer en met een tegenbod kom
Je zou de mail nog kunnen testen op spam met zo’n online checker, bijv https://www.mail-tester.com/. Je krijgt hier een rapportje met info van, waar je op zou kunnen verbeteren.
Verder kan het ook nog aan je e-mail zelf kunnen liggen. Dus dan zou het misschien nog kunnen lonen om met een e-mailtool te werken. Denk bijv aan La posta (is wat veiliger met data dan Amerikaanse aanbieders). Is wel meer een nieuwsbrieven tool, maar volgens mij kan je daar ook variabelen etc aan toevoegen. Zo kan je nog wel je linkjes erin stoppen.
Altijd handig als mensen één onderwerp over meerdere topics verspreiden.