Ik heb onlangs ergens een gesprek gehad en ze staken niet onder stoelen of banken dat ze erg enthousiast zijn en me graag willen hebben. Even vaag ivm herkenning maar ik stap dan in in een functie die net iets lager is qua niveau dan wat ik nu doe, maar met snelle doorgroei naar meer verantwoordelijkheid etc dan ik nu doe. Omdat ze m’n ervaring willen erkennen blabla vroegen ze naar m’n huidige salaris en zeiden ze dat ik dan in eerste instantie om en na bij dat ook daar zou gaan verdienen. Omdat bij die functie dus een (veel) lager salaris hoort normaal gesproken, kunnen ze me zogenaamd niet veel meer bieden dan dat. Ik heb gebluft over m’n salaris dus zou er sowieso op vooruitgaan, maar voor zover zij weten zou ik dan akkoord gaan met hetzelfde als wat ik nu krijg. Dus ik wil wel proberen er nog meer uit te halen in evt onderhandelingen.
Maarrr m’n omgeving zegt nu dat ik voorzichtig moet zijn omdat ze toch al meer geven dan normaal is bij die functie én ze zelf al aangeven dat er weinig onderhandelingsruimte is. Ik nu een vast contract dus heb wat dat betreft een comfortabele positie, mocht het hele verhaal toch niet doorgaan.
Wat zouden jullie doen? Toch proberen of akkoord gaan met hun voorstel, aangezien het door m’n gebluf toch al meer is dan ik nu krijg?