Sollicitatietopic #2

De saga gaat door:

Ik had dus gemaild naar een contactpersoon om te vragen of de “je kan altijd bij ons terecht”-mail nog klopte. Had jammer genoeg antwoord gekregen dat ze niets hadden en ze wensten mij veel succes met mijn zoektocht.

Bon begin vorige week, kreeg ik een telefoontje van de rechterhand van de CEO met de vraag of ik nog op zoek was naar een job en we koffie konden halen.
Long story short, ik krijg van hun een super mooie kans en ga een loonsvoorstel krijgen. Het bedrijf waar ik al eerder een voorstel van kreeg, geeft mij een weekje extra bedenktijd.

En vandaag heb ik ook ineens van een ander bedrijf bericht gekregen dat ik een ander gesprek mag hebben.

21 likes

Had vandaag gesprek, ging eigenlijk wel goed. Een klein dingetje bij een opdracht over het hoofd gezien, maar denk niet perse dat dit echt heel negatief aan kwam.

In principe een fijn gesprek. Ging er een beetje makkelijk in, maar nu wil ik de positie toch wel heel graag. Het is part time, goed met mijn kinderen te combineren, in een bereik wat ook echt belangrijk is en alles. Dus duim met me mee - denk voor het einde van volgende week meer te horen.

11 likes

Ik heb vandaag precies hetzelfde meegemaakt, het is dan een beetje een raar gevoel waar je mee achterblijft

4 likes

Ik heb trouwens nog een tweede gesprek met collega’s uit het team volgende week, dus hopelijk gaat dat net zo goed!

1 like

Ik heb vandaag een sollicitatiegesprek gehad met iemand van hr en ik ben zo enthousiast. Het was echt een leuk gesprek. Volgende week een tweede gesprek met de teamlead en daar ben ik nu zo zenuwachtig voor omdat ik t dus zo graag wil.

2 likes

Er komt binnenkort een vacature voor een hogere functie in mijn team. Ik twijfel alleen of ik wel moet solliciteren omdat mocht ik aangenomen worden minder ga verdienen dan een aantal van mijn collega’s die dezelfde functie hebben als ik nu heb (deze collega’s hebben niet meer werkervaring dan ik en werken hier even lang als ik). Onderhandelen kan wel maar je krijgt vaak maar 2 treden maximaal en dan verdien ik nog steeds minder. Het plafond van deze functie is wel hoger maar ik kom pas over 20 jaar bij dat plafond en ik weet niet of ik dit werk dan überhaupt nog bestaat. Ik ben zo aan het twijfelen. Wat zouden jullie doen?

1 like

Hoe komt het dat jij minder zou verdienen dan die collega’s? Zijn zij met een hoger salaris aangenomen?

2 likes

Ik zou even los van je eventuele salaris überhaupt even goed nadenken of het een functie is die je graag wilt hebben! Is geld je enige twijfel?

Ik zou daar niet te veel je besluit op baseren, je weet nooit wat je over 3/4 jaar doet.

3 likes

Want een functie gaat alleen om salaris en niet of de functie leuk is?

2 likes

Maar zou jij meer gaan verdienen dan nu?
Zo ja dan is dat toch al vooruitgang. En als het qua onderhandelingen niet lukt om op het niveau van je collegas te komen kun je alsnog deze functie gaan doen en vanuit daar eventueel extern verder zoeken toch?

3 likes

Ja, met een veel hoger salaris hun huidige salaris krijg ik pas over 5 jaar en bij de hogere functie waarschijnlijk over 3 jaar maar dan zitten zij ook nog niet aan het plafond van de schaal waar wij nu inzitten.

De functie is leuk maar een stuk minder flexibel dan de functie die ik nu heb. Normaal gaat het mij niet om het salaris maar als er 600 euro bruto verschil zit tussen collega’s dan vind ik dat gewoon niet in verhouding. Hopelijk kan mijn teamleider hierin nog wat betekenen zo niet dan ga ik er nog een keer goed over nadenken of het wel verstandig is om te solliciteren. Bedankt voor jullie reacties.

1 like

Maar wat zijn voor jou de voordelen van erop solliciteren? Alleen dat het een “hogere” functie is? Want je hebt nog geen enkel leuk voordeel opgenoemd in je verhaal

5 likes

Zoals ik het lees ga jij er sowieso wel op vooruit toch met die andere functie? Als de functie je daadwerkelijk leuk lijkt, dan zou ik er gewoon voor gaan. Die collega’s blijven blijkbaar hoe dan ook meer verdienen, of je nou in dezelfde functie blijft of een hogere functie krijgt. Balen dat zij blijkbaar beter hebben onderhandeld toen jullie begonnen, maar dan kun je nu toch alsnog beter de hogere functie hebben, kun je bij een volgende werkgever dan ook beter mee onderhandelen

Ja, het enige voordeel van die functie is dat het mooi op je cv staat als je ergens anders gaat solliciteren voor de rest is het vooral het werk uit handen nemen van de andere senior omdat die senior de functie te zwaar vindt.

1 like

Als dat het enige voordeel is zou ik het niet doen. Het klinkt niet alsof je er ook maar iets leuk aan vindt? Dan zou ik het ook niet doen als je wel even veel geld als collega’s krijgt.

4 likes

Ik heb zo een tweede gesprek en ik ben zo zenuwachtig. Haat dit echt want wil deze baan heel graag maar word dan zo onzeker ofzo.

11 likes

Heel veel succes! You can do this :muscle:t2:

2 likes

Ik ben gisteren twee keer gebeld door een bedrijf dat me had afgewezen zonder iets in te spreken, ik ken het nummer alleen maar door te googelen. Nu bel ik terug en neemt er niemand op :rage:

1 like

Ik heb de job​:partying_face::partying_face::partying_face:, was geslaagd op mijn assessment deductief redeneren. Ik begin 2/10

50 likes