Thanks!! Ga ik zeker niet laten gebeuren!
Ja zo doen ze het altijd. Naaiers. Succes!
Meestal valt dat een beetje gelijk toch? De sollicitaties die ik zelf begeleid en waar ik zelf aan heb deelgenomen zit ergens in de eerste ronde(s) al de check vraag hoeveel uur je wilt werken en of de salaris range passend is. Dan hoor je na de laatste ronde of je de voorkeurskandidaat bent en dan heb je nog een arbeidsvoorwaardengesprek. Ik zou voor arbeidsvw al zeggen dat ik de baan heb maar dan heb je dus nog niet getekend.
Het was bij mij hier in België iets anders, daarom dat ik de vraag stelde:
- In eerste fase vragen wat je salarisverwachtingen zijn en dan alle extralegale voorwaarden erbij vernoemen
- Volgende fases lopen door
- Oké, werkgever wilt je, dit is het salarisvoorstel. Ga je akkoord dan teken je arbeidsreglement en spreek je praktische zaken uit. Ga je niet akkoord, onderhandel je of zeg je dat je voor een andere werkgever kiest.
Ik heb bvb een salarisvoorstel gekregen van een werkgever die een week geldig was, iemand anders wilde ook dat ik er startte en heeft ook een voorstel gestuurd. Maar was nog niet verbonden aan een contract of een werkgever, waardoor ik in een sterkere onderhandelingspositie zat.
Uit @Nude haar post las ik dat ze getekend had om dan een lager voorstel dan verwacht te krijgen.
Neeee zo is het niet gegaan. Ik heb in het eerste gesprek aangegeven wat ik bij mijn vorige werkgever verdiende. Zij gaven aan dat dat wel overeenkwam met het salaris dat ik voor deze functie zou kunnen krijgen. Toen heb ik nog een aantal gesprekken gehad en werd ik gebeld dat ik was aangenomen en een voorstel in de mail zou krijgen. Dat voorstel was lager dan wat we in het eerste gesprek hadden besproken en dus teleurstellend. Uiteindelijk zijn we er vandaag wel uitgekomen en ben ik heel erg tevreden. Nu gaan ze het contract opstellen en dat ga ik dan tekenen.
Goed dat je het uiteindelijk gekregen hebt wat je vroeg. Wel stom dat ze met dat initieel voorstel zijn gekomen, tijdsverlies en eigenlijk respectloos naar jou.
Veel succes met je nieuwe job!
Je kan het niet nog splitsen op onderdeel? Je kan bijv erg goed zijn in lezen en luisteren in het Frans maar minder goed in schrijven en spreken. En als dat niet kan helpt hetm misschien om voor jezelf wat te kunnen kijken hoe je scoort op verschillende talen en dan te vergelijken met de eu lijst.
Heel erg bedankt!!
Tussen A2 en B1 zou ik zeggen ‘well’. Tussen B1 en B2 ‘very well’.
Weet niet of ik hier helemaal goed zit, maar ik wil zo graag ander werk maar weet niet zo goed in welke richting. Zo gewoon graag een betaalde opleiding doen bijvoorbeeld, een werken leren traject. Nu zag ik wel een toffe vacature voor centralist op de meldkamer van de politie, maar echt dag sollicitatieproject en inwerkperiode is echt wel intens.
Gewoon proberen! Ik ben net aangenomen voor een functie waar ik geen ervaring in heb en wat ook een carriereswitch gaat zijn. Ik wist ook niet wat ik precies wilde, maar door vacatures te bekijken kwam ik erachter wat me leuk leek en wat juist niet. Toen volgde nog een heel leip sollicitatieproces, waarbij ik meerdere keren overtuigd was dat ik deze baan echt niet zou gaan krijgen met zoveel concurrenten en het is toch gelukt.
Gewoon solliciteren en niet aan jezelf twijfelen! Super tof centralist bij de politie.
Ik heb dinsdag een sollicitatiegesprek voor een nieuwe baan helemaal spannend maar ben echt klaar met mn huidige werk dus ik hoop dat het iets is
Ik werk inmiddels weer 100%! Maar je mag me zeker een pb sturen
Oh goed om te horen! Ik vind het wel lastig dat de inwerkperiode ook allemaal niet in de buurt is. Is een traject van 40 weken waarvan dan ook een deel in Den Bosch, maar ik woon zelf in Zeeland dus is echt wel een drempel voor mij.
Je huis tijdelijk onderverhuren? Overal is een oplossing voor.
Ik heb 2 jonge kinderen dus dat maakt het ook ingewikkelder. Kan niet zomaar m’n huis onderverhuren.
Maar dan is de eerste afweging toch ga ik dit praktisch gezien kunnen regelen? Inhoudelijk het traject en het inwerken zou ik dan even als stap 2 beschouwen want het leest nu alsof er praktische drempels zijn waar je wellicht niet omheen kan waardoor als je door zou mogen mogelijk alsnog moet afhaken?
Ja dat is zeker zo. Praktisch is het eigenlijk nu niet haalbaar.
Nee en dan snap ik de wens, maar dan zou ik hier echt geen tijd in gaan steken. Genoeg andere keuzes die je carrière-wise kan maken hè, die nu wel haalbaar zijn. Wellicht dat je via je huidige werkgever met een loopbaancoach in gesprek kan?