Gewoon inzetten op wat gebruikelijk is. Als dat normaal is voor een junior, dan zou jij ook aan die kwalificaties moeten kunnen voldoen. Je hebt er tenslotte voor gestudeerd en wilt niet voor niets in dit vakgebied werken.
En die mensen schrikken echt niet als jij hierop inzet. Het getuigd er ook van dat je jezelf, deze baan en hen serieus neemt.
De onzekerheid herken ik ook en ook het bang zijn niet te kunnen voldoen aan verwachtingen. Maar hé je kunt altijd falen en stèl dat dat gebeurt, dan kan je dat beter doen met een paar honderd euro meer per maand. En de kans is sowieso veeeel groter dat je niet faalt en dan heb je een mooie basis om op verder te bouwen. Je bent dit gewoon waard, je neemt bepaalde talenten en kwaliteiten mee en je hebt een gerichte studie gedaan. Daar mag iets tegenover staan. Ze betalen de anderen ook veel in deze sector, waarom zou jij het niet waard zijn? Daarmee doe je jezelf tekort.
Ik haal nog maar eens het voorbeeld van mijn vriend hierboven aan: stel je werkt er 5 jaar en je kunt er nu €200 mee uitslepen. Dan is dat €12.000 bruto, en dan heb ik vakantiegeld en evt 13e maand niet meegeteld. Daar kan je leuke dingen van doen!
Succes!