Sollicitatietopic #2

Dat zou kunnen maar ze zegt schalen

Sorry was even snel tussen werk door aan het typen. Ik bedoel trede i.p.v. schaal.
Excuses voor de verwarring!

En ja dat is al eerder gezegd, maar ze vroeg mij, omdat ik onlangs soortgelijke onderhandelingen heb gehad.

1 like

Dankjulliewel allemaal. Ik ga morgen aangeven dat ik het een heel mooi aanbod vind, maar zelf had gehoopt iets hoger uit te komen netto (heb inmiddels een proforma loonstrook en ook netto is het een heel mooi aanbod en groei tov nu). Dan merk ik aan de reactie hopelijk snel genoeg of er onderhandelruimte is of niet.

Er zit sowieso als ik wil het komende jaar ook nog een stukje groei, na de inwerkperiode zou ik een opleiding mogen volgen voor een specifiek iets wat dan bij naast mijn functie komt en daar krijg je dan maandelijks een mooie toeslag voor die ook op een leuk nettobedrag extra uitkomt (en meer is dan een trede omhoog). Dus dat zou vanuit hun natuurlijk ook een argument kunnen zijn om nu niet op een hogere trede te gaan zitten. Maar goed: wie niet waagt, wie niet wint.

6 likes

Fijn dat het zo is gegaan! Veel succes morgen! Oh en ga je ook nog door als zzper?

Net mijn handtekening gezet onder het voorstel :partying_face::partying_face::partying_face: laatste drempel is de vog, maar daar voorzie ik geen problemen.

Oh en zoeken in welke verhuisdoos mijn hbo-diploma zit, want ze nemen met een digitale scan geen genoegen (snap ik ergens wel).

@chachaloco dit wordt mijn hoofdinkomen maar ik mag er dingen naast blijven doen zolang het geen belemmering voor/invloed heeft op mijn werkzaamheden. Zal in de praktijk denk ik vooral af en toe een fotoshoot voor particulieren zijn of kleine dingen voor een klant waar ik al jaren voor werk. Ze zijn echt heel flexibel ook qua indeling uren, of je op kantoor of thuis werkt (inwerkperiode natuurlijk iets minder en wil zeker in begin veel daar zijn want je leert een organisatie en mensen beter kennen door er te zijn dan via teams).

Heb er nu niks bij onderhandeld gekregen, omdat het al aan de bovenkant zat qua jaren werkervaring. Maar bij goed functioneren mag ik in januari wel 2 ipv 1 trede omhoog heb ik nu vast laten leggen, dus prima. En het is ook echt een goed aanbod wat ze al hadden gedaan en ga er sowieso goed op vooruit.

21 likes

Gefeliciteerd! Je diploma’s kun je ook bij DUO ophalen (digitaal uiteraard, maar geen scan). Gewoon met je digid inloggen.

3 likes

Ja bizar hè eigenlijk… ze vragen namelijk wel of ik hem wil scannen als ik hem heb en dan zsm opsturen/langsbrengen, maar dan weten ze dat hij binnen is en houden we de snelheid erin :joy: mag het betaalbewijs wel declareren straks.

@Mexi oh goeie! Ze gaf aan dat ze echt het diploma willen zien en zelf kopje maken (net als id) ivm mogelijke fraude (zal vast gebeuren). Maar als ik hem niet gevonden krijg is dat ook nog een optie om voor te stellen. Maar hij moet ergens in een doos zitten hoor, vraag is alleen welke. Gelukkig zijn het er niet zo heel veel, vooral dozen met dat soort spullen nog van ons allebei.

2 likes

Ik had een VOG in 3 dagen, dinsdag aangevraagd en vrijdag in de bus. Nu wel eindejaarsdrukte natuurlijk… Gaaf hoor je nieuwe baan, gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Ik heb ook een paar keer een VOG aan moeten vragen maar die ging dan juist rechtstreeks naar mijn werkgever, ik heb die zelf nooit gezien. Dat was juist ter beveiliging of zo?

3 likes

dat was bij mij ook maar ik vind dat eigenlijk best wel raar naar privacy toe?

2 likes

@Suikerklontje klinkt echt ideaal! Wat superfijn dat dit zo kan. Ik wens je heel veel plezier in je nieuwe baan.

Ik mag hier ook goed nieuws melden. Ik heb namelijk een nieuwe baan!! Moet nog wel tekenen enz, maar daar verwacht ik geen problemen. Goh ik vind het zo leuk en ook best wel spannend. Maar vooral leuk, want het is voor mij een enorme stap vooruit. En de reacties uit mijn omgeving zijn zo lief en leuk. En ik ben zo trots op mijzelf, want ik heb hier jaren naar toe gewerkt. En het maakt mij ook een beetje emotioneel, want het zal betekenen dat ik financieel onafhankelijk (als in: ik kan mijn eigen broek dan ophouden en hoef niet meer afhankelijk te zijn van een partner. Niet dat dat moet hoor, maar ik vind dat een geruststelling, stel dat er wel ooit iets gebeurd) kan zijn.

21 likes

Ik heb ze tot nu toe altijd zelf ontvangen en heb er inmiddels minimaal 5 moeten aanvragen haha

1 like

Hoe zorgen jullie dat je CV er mooi uitziet? Ik heb het ooit in Canva geprobeerd maar dat ging voor geen meter.

Ben nu niet actief op zoek maar wil voorkomen dat ik het straks op het laatste moment weer moet doen.

1 like

Nu ik weer aan het solliciteren ben heb ik wel Canva gebruikt voor mijn CV (en motivatiebrief in dezelfde stijl). Maar ik heb een vrij clean template gebruikt dus zó ingewikkeld was bewerken niet. Vorige keer dat ik aan het solliciteren was heb ik een bevriende grafisch ontwerper gevraagd, zij was toen nog student (ik net student-af) en deed dit soort dingen er voor een klein prijsje naast

1 like

Ik Google op afbeeldingen van cvs en bouw gewoon iets na in PowerPoint wat ik er mooi uit vind zien.

3 likes

Cvster

1 like

Word heeft ook veel cv templates, daar heb ik een aantal dingen uit gebruikt

2 likes

Ik heb mijn cv gewoon in word gemaakt en relatief simpel, maar wel heel overzichtelijk gehouden. Voor deze betreffende sollicitatie heb ik vervolgens geprobeerd de huisstijl van de organisatie toe te passen. Ik heb online gekeken hoe hun huisstijl is, welke kleuren en lettertypes ze gebruiken in titels, subkoppen en inhoudelijke tekst en dit in mijn cv en motivatiebrief verwerkt en onder en bovenaan de kenmerkende lijnen gebruikt die zij ook gebruiken. Nu reageerde ik ook op een communicatiefunctie en 1 van de vereiste was dat je de huisstijl kan bewaken in de communicatie-uitingen. Ik kreeg terug dat het ze was (positief) opgevallen dat ik hun lettertype en kleuren heb ingezet dus ondanks dat ik het niet heel fancy op heb gemaakt, ben ik wel opgevallen tussen de 30+ reacties.

Oh en ik heb een korte video gemaakt (er stond in de vacature dat ervaring met videocreatie een pré was). 45 seconden en ben begonnen met “Ik ben suikerklontje, jullie nieuwe medewerker”. En dan kort vertellen wat mijn kwaliteiten zijn en waarom ik graag daar wilde werken. Die heb ik verborgen op youtube gezet en een qr code gemaakt, die ook opgemaakt in hun huisstijl en in mijn motivatiebrief ingevoegd (en in de tekst ernaar verwezen). Dat viel ook goed in de smaak en daardoor viel ik op.

11 likes

Ik heb mijn cv via CV.nl gemaakt. Echt super makkelijk en ik download dan gelijk in alle kleuren mogelijk, zodat ik een cv kan opsturen in de kleuren van het bedrijf.

3 likes

Gefeliciteerd!

1 like