Ik heb laatst een sollicitatiebrief geschreven voor de politie en heb binnenkort een gesprek. Heb ook obv eerdere brieven 2 keer een gesprek gehad bij de politie. Ter inspiratie, dingen die ik sowieso in de brieven had staan waren: Waarom het werk me aanspreekt (ik had bijv. voegt iets toe aan de maatschappij, het dienstbare van de politie, de uitdaging en het gevarieerde werk), maar ook waarom het je persoonlijk leuk lijkt ipv alleen de standaard zinnetjes werkt naar mijn idee vaak goed. En verder ook waarom jij de juiste kandidaat zou zijn (Ik heb in de sector ook nog geen ervaring en heb ik dat ook gewoon in de brief gezet, met dan een opmerking dat ik snel in staat ben kennis of te doen en het geen probleem vind om heirin te investeren (oid). En verder wel eigenschappen/dingen beschreven die ik in mijn huidige/vorige banen heb geleerd die je ook gebruikt bij dit werk (zoals bijv. die stressbestendigheid en dat je geordend bent).
Mocht je nog tijd hebben, dan is het bellen van de recruiter die online staat ook nog wel een goede. Dan kennen ze je in ieder geval al van naam en dat heeft bij mij volgens mij ook nog wel geholpen vorige keer toen ik op iets solliciteerde waar ik eigenlijk niet helemaal voldeed aan de eisen