Hi allemaal, ik kom opnieuw dit topic even joinen. Ik zit namelijk ook weer in de sollicitatiemolen; mijn werk stopt per eind december (vanwege een aflopende aanbesteding). Ik heb nogal een raar en lastig CV; ik heb een PhD, maar werk na een major burn-out - achteraf ook door laat ontdekte ADD - nu aan een receptie van een universiteit. Ik vond dat laagdrempelige werk eigenlijk wel chill voor zo lang het duurde… maar zoek nu toch weer net wat inhoudelijkers. En wat betere verdiensten zou ook fijn zijn.
Vind het echter moeilijk. Mijn hele zelfbeeld is naar de knoppen door wat er de afgelopen jaren is gebeurd. Maar goed… Inmiddels een aantal afwijzingen binnen, en het is allemaal behoorlijk demotiverend, maar we proberen maar positief te blijven. ![]()
Ik probeer nu sneller/makkelijk te solliciteren. Dus niet meer een dag nadenken over de perfecte brief. Minder schaven. Iets meer hulp van ChatGPT. En bij twijfel probeer ik mezelf ertoe te zetten om het toch te doen. Ja, kwaliteit boven kwantiteit, maar met werkeloosheid in het vooruitzicht heb ik niet echt meer de luxe.
Hoe pakken jullie dit aan?