Sollicitatietopic #2

Nee snap ik, ik zou dan gewoon even verschillende in plekken in je brief proberen!

1 like

Ah ik heb er niet genoeg verstand van maar ik vind het juist heel leuk klinken eigenlijk, origineel en oprecht, en als je soms hoort wat voor ‘n uitgebreide videopresentaties mensen ongevraagd maken lijkt me dit ook best kunnen.

1 like

Ja is ook zo. Mensen met humor (en zonder) heb je overal. Ik zou het doen. Ik zou je sowieso uitnodigen want ik wil een collega met wie ik kan lachen.

2 likes

Hij is net terug van vakantie en had hier nog geen tijd voor gehad, maar hij gaat een kennismakingsgesprek inplannen. Spannend :grinning_face_with_smiling_eyes:. Nu moet ik al mijn vragen nog goed op papier zetten

4 likes

Wel doen! Ik had ook een soortgelijke verwijzing naar een hobby in de brief en dat vonden ze erg leuk (sollicitatie voor een baan als verpleegkundige in het ziekenhuis, destijds).

2 likes

Omg ik heb zo gesprek en ik ben me ineens een potje nerveus? Heb alles ff puntsgewijs in mijn notitieboekje gezet, zodat ik niks vergeet, maar man man man.

4 likes

Succes! Laat je weten hoe het ging? En je kleur nagellak :wink:

2 likes

Contract getekend en ontslag genomen bij mijn huidige baan :partying_face:


En, hoe ging het @KipTokTok ?

19 likes

Ik moest even 5 minuten inkomen maar ineens waren de zenuwen weg en heb ik echt alles kunnen vertellen wat ik wilde! Ze begonnen trouwens al met dat ze mijn brief echt top vonden en ze sloten ook af met “bedankt voor het leuke gesprek!”. Vond sommige vragen wel pittig, maar het gaat ook om een functie met veel verantwoordelijkheid.

Morgen hoor ik al meer! Er komen ook geen tweede gesprekken. Dus pfoeeee

@lijnewiets wit haha!!

14 likes

blegh ik had mijn droombaan gevonden, ben alleen nu al afgewezen, mocht niet eens op gesprek komen. ‘De andere kandidaten sloten beter aan op het profiel’

baal echt kan nu ook even geen motivatie opbrengen voor mijn andere sollicitatiebrieven.

Laat het even bezinken. Ik ken dit gevoel heb dit helaas meerdere keren gehad. Maar zie het zo, er staat iets beters op je te wachten. Is voor nu niet echt te bevatten maar geef jezelf wel tijd om even te balen en daarna ga je weer verder. Geef alleen niet op! :relaxed:

5 likes

Niet geworden! Jammer, maar zat erin. Mijn concurrent had al veel meer ervaring. Maarrrrr mijn chef zei wel dat ze met me in gesprek wil over wat andere mogelijkheden om door te groeien. Daar gaan we nu werk van maken, dus in die zin heeft dit met wel wat moois opgeleverd.

15 likes

Ik heb hetzelfde gevoel nu, ben niet door naar het tweede gesprek. Kan ook zo weinig met de feedback. Ik ga even paar dagen balen en wat afstand nemen van het hele solliciteren, daarna maar met frisse moed verder :sob:

1 like

Hoeveel gaan jullie meestal boven je gewenste loon zitten bij salaris onderhandelingen? Ik wil op 2800 uitkomen maar vraag me af of ik dan met 3000 kan beginnen? Het is ook een sector zonder cao dus dat maakt het wel moeilijk voor mijn gevoel.

Ik vind solliciteren nog niet zo erg maar dat nadenken en onderhandelen over geld :crazy_face:

Ik zou inderdaad gewoon hoog inzetten.
Bij mijn onderhandelingen ben ik 200 euro hoger gaan zitten dan wat ik eigenlijk wou

1 like

En wat als je gewoon es 3200€ zou zeggen? :smirk: ik zou altijd flink hoger gaan zitten, 200€ lullen ze er zo af en als je dan nog iets hoger eindigt zou dat toch chill zijn

6 likes

Ik krijg er al helemaal stress van als ik eraan denk haha. Waarom ben ik hier zo slecht in :roll_eyes:. Had net al een hele discussie met mijn vriend. Hij vindt dat ik gewoon 2800 moet vragen als ik 2800 wil verdienen (maar hij is zijn hele werkende leven al ZZPer) en vindt dat ik vooral niet te hoog moet inzetten. Hallo waar is de girlpower!!!

Ik zat er sowieso aan te denken om hun eerst te vragen wat hun salaris range is - ook al gok ik dat ze die bal meteen terug kaatsen. Thanks in ieder geval want het heeft me wel aan het denken gezet om inderaad misschien hoger in te zetten!

Oké ja NIET naar je vriend luisteren!! Ga ook kritisch bij jezelf na waarom je op 2800€ wil. Is dit wat je hiervoor kreeg? Is het 100€ meer dan je eerst had? En zou een grotere stap misschien ook heel logisch zijn gezien de nieuwe activiteiten? Bedenk je ook dat 200€ voor jou misschien veel geld is, maar voor je werkgever niet!

5 likes

Dit slaat echt helemaal nergens op. Niet naar hem luisteren maar naar de mensen in dit topic waaronder @anon18050057
Het advies hier heeft mij echt geholpen!

En vooral niet bang zijn om te hoog in te zetten, wat is het ergste dat kan gebeuren?

1 like

Idd, doe het tegenovergestelde van wat je vriend zegt @Barend! Dat gaat je echt in je kont bijten als je dat doet, zo werkt het gewoon niet. Als je 2800 vraagt krijg je 2400 en dan baal je.

1 like