Sollicitatietopic (Deel 1)

Haha thanks! (En tot in het onderwijstopic :stuck_out_tongue_winking_eye:)

Ik heb morgen een tweede gesprek voor een baan die ik heel graag wil! Ik wil ook zoooo graag weg bij mijn huidige werk en ik heb een aantal signalen die erop wijzen dat ik veel kans maak bij de solliciatie dus dat maakt het extra spannend.

Ik weet alleen niet zo goed hoe ik me moet voorbereiden. In het eerste gesprek is al veel besproken. Er is ook een proef bij maar ik weet niet wat precies, ik hoefde er niks voor voor te bereiden zeiden ze. Ik vermoed dat het iets van copywriting of het uitwerken van een concept voor iets is, dus ik zal me in die richting in elk geval wat voorbereiden. En ik heb veel over het vakgebied en de organisatie gelezen de afgelopen week.

4 likes

Ik heb over 2 weken weer een sollicitatiegesprek! Weer een interne bij mijn stage. Ben heel benieuwd, ik kreeg ook de namen van de andere kandidaten te zien lol en die hebben een veel groter cv. Dat is juist waar ik de vorige keer op afgewezen ben.

1 like

Op LinkedIn zag ik bij een vacature van de week staan: 2 sollicitanten. 2 dagen erna stond er 0 sollicitanten en nu staat er weer 1 sollicitant.
Weet iemand hoe dit werkt? Zijn ze dan op gesprek geweest of stelt een bedrijf dit zo in?

Nou hup, hun Linkedinprofielen goed bekijken en kijken welke kanten van je verhaal je moet aandikken :stuck_out_tongue:

Er is een functie vrij op mijn werk

Ik dacht ik deel hem ff
Hij staat nog open tot maandag

Als er in een sollicitatiegesprek de vraagt komt

“wat zijn jouw 3 grootste successen” of “waar ben je trots op”

zouden jullie dan benoemen dat het overwinnen van een eetstoornis je allergrootste succes is en dat je daar het aller aller trotst op bent? Aan de ene kant denk ik ja, want het IS ook een groot succes en ik BEN er mega trots op, en het getuigt ook nog eens van wilskracht, doorzettingsvermogen, ect. Maar… het is en blijft wel een psychische stoornis en ik denk ook dat het een hele grote dikke vette stempel kan drukken op je als sollicitant. Kan ook zomaar ineens heeeeel veel streepjes tegen geven…

1 like

Ik begrijp je afwegingen. Ikzelf zou het wel noemen denk ik, zou namelijk niet eens bij een werkgever willen werken die dat als een streepje tegen ziet. En wat je zegt, enorm knappe prestatie die getuigt van kracht en doorzettingsvermogen en ik vind het ook juist mooi dat je daar open over wil en kan zijn. Zegt veel over je karakter inderdaad.

6 likes

Hoe lang duurt het voordat je een contract hebt na akkoord? Zijn nu 2,5 week verder en begint toch wel te zenuwen. Zeker omdat ik al heb opgezegd. En bij mn werk alles zo goed als rond is.
Ik heb net gemaild of ze alles hebben en wanneer kan verwachten maar misschien ben ik ongeduldig. :grimacing:

Ik vroeg hier een tijdje geleden hoe het zat met aandoeningen wel of niet benoemen bij een sollicitatie. Uiteindelijk is het bij mij wel ter sprake gekomen en was het bij meerdere plekken geen issue en bedenk me steeds meer; ik zou niet eens willen werken bij een bedrijf die het niet accepteert/respecteert. Het is onwijs knap wat je hebt bereikt en als dat een reden zou zijn dat ze je niet aannemen zijn het gewoon klootzakken die niet verder kijken dan hun neus lang is.

1 like

Ik zou dit niet benoemen, omdat ik werk en privé graag zo veel mogelijk gescheiden hou. Dus ik zou zo’n sollicitatie vraag puur vanuit werk perspectief beantwoorden. Of het een nadeel gaat zijn als je er voor kiest dit te delen, is denk ik erg afhankelijk van wie je tegenover je hebt en moeilijk in z’n algemeenheid te duiden. Het gaat er denk ik vooral om bij welk antwoord jij je het meest prettig voelt.

6 likes

Ik heb vandaag een tweede gesprek gehad voor een functie die me heel leuk lijkt. Het was een leuk gesprek en ik heb er een goed gevoel over, maar ik weet echt niet wat zij ervan vonden. Ik hoop zo dat ik snel iets hoor

7 likes

Ik zou in jou geval gewoon even een belletje plegen. Dan weet je exact waar je aan toe bent. Bij mij ging iets fout, waardoor ik langer aan het wachten was dan noodzakelijk was.

1 like

Ik denk dat je wel kunt mailen (als je de persoon nog niet kent jezelf kort voorstellen als collega van andere locatie) en dat voorleggen, zeker als je op termijn wel fulltime kan werken. Het lijkt me juist supergoed als je dat nu voorlegt want ik neem aan dat dat gaat over WO werk- en denkniveau, dat heb je nu ook al want dat komt niet pas op de dag van de diplomauitreiking :wink:

1 like

Ik had zo iets, vind ik, raars:
Ik had ergens een 1e gesprek, voor een wat mij vooraf leuke plek/werkgever leek. Had hen van te voren 2 contactpersonen telefonisch al gesproken en twijfels over functie maar waren leuke mensen, dus op gesprek.

Had ik dat gesprek, met 2 mannen en nog een vrouw (hele delegatie). 1 van die mannen liet weten een tweede gesprek te willen inplannen, op een dag dat ik niet kon. We die avond wel contact zouden daarover. Ik had in auto naar huis bedacht dat ik het eigenlijk gewoon kut vond, dus wilde afzeggen. En het contact liep als volgt ;

Ik bel die man, neemt niet op
Man belt mij, ik neem niet op was al in gesprek
Ik bel die man, neemt niet op

Volgende dag: ik bel die man, neemt niet op
Dus ik stuur maar een sms’je met iets in strekking van krijg je niet te pakken maar bedankt, maar ik zie ervan af om x y z.

Ik krijg terug: “ok :-1:t2:

:rofl::rofl::rofl::rofl: is toch gek?

Wat voor een reactie had je dan verwacht? :stuck_out_tongue:

2 likes

Dat duimpje omlaag is wel bijzonder ja

1 like

Iets zonder duimpje 🥲🤷‍♀️

Haha ja dat duimpje omlaag vind ik ook een beetje raar, maar als je na een gesprek (terwijl je een tweede gesprek aan het plannen bent) toch plotseling per sms afzegt snap ik wel dat ze pissed zijn…

1 like

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Sollicitatietopic (Deel 2).