Voel me een beetje gedemotiveerd na een paar afwijzingen. Heeft iemand nog tips waar ik vacatures op het gebied van journalistiek/content/copywriter kan vinden? Website als Villamedia, One World en Culturele Vacatures ken ik al.
In welke omgeving ben je opzoek? Misschien Vacature Via Ginny en ik had me op LinkedIn aangemeld dat ik een bericht kreeg als er nieuwe vacatures online kwamen. Daarnaast keek ik ook elke dag even op Indeed!
Utrecht! Vacature via Ginny volg ik inderdaad ook en op LinkedIn krijg ik ook meldingen. Bedankt voor je tips
Misschien Fontanel?
Oh ja thanks!
Ik ben sinds vandaag ook weer bezig met solliciteren. Ik ga juist (deels) het onderwijs in.
Eerste afwijzing is binnen. Het maakt me zo boos dat ik moeite doe voor een brief en dan na een week pas een kopie paste afwijzing krijg met niet eens mn naam. Maar gewoon alleen Beste,
Jezus hier krijg ik ook geen motivatie van.
Oh zo stom, ik wilde de vacature nog uitprintem ter mogelijke voorbereiding, dit ben ik vergeten.
Ik heb wel nog links beschikbaar, maar ik kan de eigenlijke vacaturetekst niet meer vinden,ook niet via de links. Iemand nog enig idee hoe ik dit toch kan achterhalen?
Super goed gedaan! Wanneer stop je nu?
Ga je iets heel anders doen omdat je het hebt over faalangst? Misschien kun je het zien als een gezonde spanning
Hoe solliciteren mensen hier die in een (soort) callcenter werken? Ik solliciteer, maar als ik word gebeld kan ik 9 vd 10x niet opnemen, want dan ben ik zelf aan het bellen. Zodra ik dan terug bel na werk, zijn zij zelf ook vrij. In mijn lunch pauze hebben zij ook pauze. Ik word er echt moedeloos van.
Misschien kun je als je solliciteert vragen om per mail contact op te nemen omdat je gedurende de dag vanwege werk de telefoon niet op kunt nemen?
Ik wil na jaren ook weer gaan solliciteren, maar wat ik nu doe wil ik eigenlijk niet meer, dus wil een switch maken. Enige probleem: ik heb geen idee wat ik wel zou kunnen/willen doen. Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld loopbaancoaching of iets in die richting?
Ik heb inmiddels mijn 12e afwijzing terug met als reden dat ik te weinig ervaring heb
Ik moet toch ergens beginnen⦠geef mij gewoon een baan sjongejonge
En het is niet dat ik dan op senioren niveau solliciteer hoor, nee gewoon waar geen niveau bij staat of 3 jaar ervaring ofzo; junioren functies zijn gewoon niet te vinden. Wordt helemaal knetter hier
Ik heb onlangs een hele ācarriĆØrepadā-reflectie gedaan en toen vond ik een functie die daar op aansloot. Ik heb ben echt enthousiast! Nu staat er alleen bij dat het aangeraden wordt dat je jezelf ācreatiefā presenteert - terwijl het geen functie in een creatief veld betreft.
Hier word ik een beetje zenuwachtig van - gelukkig heb ik nog tot 1 januari om te solliciteren. Ik zeg er zelf aan te denken om iets met de jaarwisseling te doen (new year, new job). Of een taart laten afleveren o.i.d.? Zijn jullie creatiever?
Ja dit ik reageer op junior- en instapfuncties op mbo 4 niveau (heb hbo) en wordt ook continu afgewezen op ervaring
Echt super frustrerend he. Ik zie ook vaak junior functies voorbij komen waar minimaal 5 jaar ervaring wordt gevraagd, dan ben je toch geen junior meer??
Precies! ook mijn frustratie. Of dat ik dan eindelijk een junior functie vind en dan lees ik de vacature en gaat het om een stageā¦
Er zijn veel meer mbo 4 functies in het gebied wat ik zoek, dan hbo functies. Als die er zijn en die spreken me aan reageer ik daar ook op. Ik zoek in het HR vak, hr assistent, junior personeelsconsulent of een junior verzuimfunctie. Wordt mān eerste baan dus ik vind het geen probleem om ervaring op te doen in een mbo 4 functie voor een paar jaar. Ik doe daarnaast nog ander (fysiek zwaar) werk dus ik vind het ook wel prima om daarnaast niet meteen een mega uitdaging uit te gaan.
Dit is wel een goed idee inderdaad!
Ik had vrijdag 29 november een sollicitatiegesprek: de 2e (en laatste) ronde waarbij ik een case moest voorbereiden en presenteren. Ze reageerde erg enthousiast, ik was de laatste waarmee ze het gesprek hadden en ik zou snel meer horen. Ik had vrijdag 6 december nog niks gehoord dus ik belde ze. Ze waren er nog niet uit en ik zou na het weekend meer horen. Ik heb inmiddels nog steeds niks gehoord Echt hoe moeilijk kan het zijn? Het is een parttime functie en ze zochten iemand voor āzo snel mogelijkā, nou ik merk het :ā) de vacature sloot ook echt eind oktober, ik ben hier nu al bijna 1,5e maand mee bezig
kies gewoon