Daar ben ik me heel bewust van ja, en in mn brief zeg ik hier ook iets over, maar ik word tot nu toe ( 11 sollicitaties) steeds al bij de eerste selectie afgewezen op gebrek aan ervaring wel bedankt voor het meedenken!
De regel is hoe harder iets wordt vermeld/benadrukt in een vacaturetekst des te minder het echt waar is. Vooral bij banen met âeen ontzettend goed salarisâ, âwe zoeken zsm iemandâ, âwe zijn erg flexibel ingesteldâ.
Ik zag laatst een vacature waar ze iemand zochten met 10+ jaar ervaring en wat boden ze aan�
een 0-uren contract
ik had vandaag een gesprek en volgens mij waren we beiden enthousiast! Ik mag in ieder geval volgende week meekijken
Zou echt heerlijk zijn als ik hier kan gaan werken
Ik had vandaag een sollicitatiegesprek bij de organisatie waar ik al eerder heb gewerkt en waar ik graag naar terug wil. Het was een goed gesprek, had er een positief gevoel bij. Ze vertelden dat er nog 1 andere kandidaat was, die ook al werkervaring had bij de organisatie. Ai, ik had gehoopt dat mijn ervaring juist dat extraatje zou zijn! Nu maar hopen dat ik ik qua leeftijd o.i.d. beter in het bestaande team pas. Morgen hoor ik waarschijnlijk meer.
Het gesprek bij de andere werkgever ging heel goed! Ik heb een heel leuk gesprek gehad met twee mensen die ook werkzaam zijn in dezelfde functie en die mij ook zullen begeleiden de eerste periode. Ik hoor na het weekend of zij voor mij kiezen of de andere kandidaat. Hopelijk heb ik straks de keus en kan ik hier werken en het vreemde gesprek bij de andere werkgever daarmee afsluiten.
Goedzo! Ik hoop op positief nieuws voor je
Bedankt
Ik hield dan gewoon mijn telefoon in de gaten en als ik gebeld was dan ging ik even uit de lijn om te âplassenâ. Vaak is zoân gesprek vrij kort en wist ik wel uit mân hoofd wanneer ik ongeveer beschikbaar was. Anders is het inderdaad niet te doen haha.
Ik kom hier even binnen vallen maar ga last minute solliciteren. Ik heb eerder alleen nog maar gesolliciteerd voor bijbanen of voor mijn huidige baan. Mijn huidige baan is mijn eerste âechteâ baan en in mijn cv staan dus nog mijn bijbanen genoemd die studie gerelateerd zijn. Laten jullie die in zoân geval erin staan of benoem je alleen je huidige baan? Of nog iets anders?
Ik ben bezig met solliciteren voor een stageplek in februari. Nu kreeg ik een mailtje terug van een bedrijf met de vraag dat ik in 2015 al begonnen ben en waarom ik vertraging heb opgelopen? Ligt het aan mij of is dat een rare vraag? Weet ook niet zo goed wat ik moet antwoorden.
Ik heb ook vertraging gehad en vind het ook een stomme vraag. Ik beantwoorde die met zoiets als âsoms gaat het leven niet zoals je het voorzien hadâ.
Ik vind het vooral vreemd dat ze dit per mail al vragen! Kan me wel voorstellen dat het relevant kan zijn, maar liever in een persoonlijk gesprek toch?
Ik kan me wel voorstellen dat ze de vraag stellen. Alleen per mail is wat vreemd. Heb je een uitnodiging om op gesprek te komen? Of dat niet?
Als ze een antwoord per mail verwachten zou ik het lekker kort houden
Ik zou antwoorden dat je daar persoonlijke redenen had die je in een face to face gesprek wilt uitleggen! Via mail antwoorden zou ik te eng vinden gezien dingen dan anders geĂŻnterpreteerd kunnen worden.
Hmm ze hadden me gebeld maar die kon ik niet antwoorden en toen kreeg ik de vraag per mail. Verder alleen dat ze mân sollicitatie in behandeling nemen dus vond het een beetje vreemd allemaal!
Ik vind het ook geen probleem om te zeggen dat ik wat tegenslagen heb gehad maar heb niet de behoefte het hele verhaal aan ze uit te leggen. Is het reëel van ze om dit wel te verwachten?
Wat jij niet wilt vertellen hoef je niet te vertellen. Je moet alleen opletten dat dingen mogelijk anders over kunnen komen. Zeker per mail.
Misschien is het een idee om een mailtje te sturen en daarin te vragen voor een (bel) afspraak?
Nee, vind ik niet reëel. Ik zou inderdaad ook vragen om belafspraak en anders aangeven dat je dit liever persoonlijk bespreekt. Laten we wel wezen: het gaat hier over een stage, waarom zouden ze dit al moeten weten voor een eventueel gesprek?
Ik mag morgen voor het eerst aan de andere kant van de tafel zitten, en dan voornamelijk op de inhoud van de functie. Iemand tips van wat voor dingen ik kan vragen? Bv dingen die je zelf in gesprekken leuk of interessant vond om te beantwoorden?
Beetje gek advies dit wellicht, maar ik vind facetimen via mân telefoon ook altijd vrij vervelend, alleen waar ik toevallig achterkwam toen ik een keer mn moeder facetimede is dat ik het wel prima vidnt als k mân telefoon tegen mân laptopscherm aan zet. Dan zit je er ook eigenlijk gewoon achter alsof je achter een skypeinterview zit alleen is het scherm kleiner!
Wat vinden jullie een juiste termijn na sluitingsdatum van een vacature om te bellen of te informeren hoe de stand van zaken is? De vacature waarop ik geschreven heb, ging dicht op 8 december. Ik heb wel een ontvangstbevestiging gehad van mijn sollicitatie.
En als je mailt of belt, wat zeg je dan?