Kun je niet een keer proefdraaien bij bedrijf 2? Dat je een middag even de sfeer komt proeven zodat je zeker weet of je het een fijne plek vindt?
Kan wel janken. Ik zie dat het programma waarmee ik mn cv had gemaakt en die heeft lopen kutten. Zo heb ik blijkbaar volgens dat cv mn middelbare school afgemaakt in 2010 maar ben ik begonnen in 2019⦠ulggg en ik had hem zo goed gemaakt maar blijkbaar is er bij het opslaan vanalles mis gegaan. En ik zie het nu pas nu ik hem in word een andere opmaak geef. Kut programma heb hem ook al een paar x verstuurd. Echt om te janken dit.
Niet moeilijk doen en gewoon in Word maken. Ze hebben tig sjablonen om een relatief leuk cv te maken en je kunt eventueel nog meer downloaden. De definitieve versie altijd opslaan als PDF (het liefst met een handige titel, zoals je naam en de functie waarop je solliciteert) en die opsturen. Soms doet Word nog iets bizars met je bestand waardoor de opmaak bij de ontvanger raar is, bij PDF gebeurt dat niet.
En het Word bestand bewaar je dan om later aanpassingen in te maken (als je meer ervaring opdoet of op een andere functie solliciteert waarbij je andere taken/verantwoordelijkheden/ervaringen wilt highlighten dan voor een andere sector etc) en daarvan verstuur je dan ook weer de PDF, niet het Word bestand.
Jaa heb ik nu ook gedaan. Had hiervoot geen word haha. Maar nu wel en nu heb ik weer een mooie kloppende cv.
Een cv-vraag: zetten jullie de titel van je scriptie op je cv?
Zo ja, waar zet je dit onder?
Ja ik twijfel omdat ik 2 miniscriptieās geschreven heb waarvan er 1 een onderzoek/advies was en de 2e was een case-study. Dan zou ik eigenlijk het adviesstuk willen benoemen en niet de case-study want die maakt iedereen wel.
Yesss eindelijk weer wat vacatures in mijn vakgebied online. Niet helemaal het juiste tijdstip om te versturen denk ik (half 2 's nachts) haha, heb morgen weer wat te doen!
Nee ik niet en ook eigenlijk nooit over nagedacht tot jouw post haha
Nu moet ik wel zeggen dat ik in een ander vakgebied ben gaan werken dan waar ik voor heb gestudeerd dus het is ook niet heel boeiend voor die sollicitaties. Het komt ook nooit ter sprake eigenlijk
Maar als het relevant is zou ik het bij je opleiding zetten denk ik? Dus bijvoorbeeld een bepaalde afstudeerrichting (dit heb ik er namelijk wel op) en/of het onderwerp van je scriptie
Edit: zie nu je laatste post, dat het 2 kleinere zijn. Kan je dan niet kort iets schrijven over het onderzoek zelf, en dat je naar aanleiding daarvan x geschreven hebt? Dan richt je je daarop en kun je die ander altijd nog mondeling benoemen maar ligt de nadruk op het onderzoek dat je uitgevoerd hebt en niet op het schrijven zelf
Dank je! Ja ik ga straks eens kijken of en hoe ik het kan plaatsen in mijn cv.
Ik heb om mijn scriptie te schrijven stage gelopen. Ik heb hem dus gewoon onder mijn āwerkervaringā staan en daarna dus de beschrijving ervan.
Is er iemand die even met me kan meedenken?
Ik heb bijna anderhalf jaar geleden mijn master gehaald (sociale wetenschappen). Daarvoor heb ik een HBO-opleiding gedaan in de richting van teksten schrijven. Na het slagen van mijn master is het me helaas niet gelukt om een baan op WO-niveau en binnen het vakgebied van de sociale wetenschappen, en heb ik gewerkt in de journalistiek, op hbo-niveau. Werk wat op mijn master aansluit spreekt me echter meer aan.
Nu zie ik weer een aantal leuke vacatures die op mijn master aansluiten. Ik vraag me alleen af ik überhaupt wel moet reageren, omdat ik al zoān lange periode niets ārelevantsā heb gedaan. Maar niets proberen is natuurlijk ook niet slim. Hebben jullie tips hoe ik dit kan aanpakken? Moet ik die lange tussenperiode bijvoorbeeld benoemen in de brief, of juist niet?
Zijn er raakvlakken tussen de werkzaamheden die je in de journalistiek hebt gedaan en in de nieuwe vacatures die je ziet? Al is het maar teksten/artikelen schrijven of redigeren. Die kun je als concreet voorbeeld gebruiken over waarom je al geschikte ervaring voor de functie hebt (en dat het dan in een andere sector/werkveld is hoeft niet altijd uit te maken, afhankelijk van de werkzaamheden).
Sowieso altijd in je brief een toelichting geven over mogelijk āopmerkelijkeā zaken in je cv. En je moet het altijd positief brengen, maar dat lijkt me ook wel logisch. Bijvoorbeeld iets in de trant van dat er destijds geen geschikte vacatures waren in je gewenste werkveld maar dit heeft je niet weerhouden om met een professionele loopbaan in een ander werkveld te starten, waarbij je bepaalde kwaliteiten (die je dan benoemt) hebt kunnen ontwikkelen die je nu voor deze vacature kunt toepassen.
Heel erg bedankt voor je antwoord! De raakvlakken zijn inderdaad schrijven en redigeren, de rest van de functie-eisen heb ik onder de krie gekregen tijdens mijn stage in de master (maar dit is dus langer geleden). Maar hier kan ik echt iets mee! En moet ik het dus wel gewoon proberen?
Vanochtend om half 6 in mijn nachtdienst mijn brief gestuurd en nu al een uitnodiging voor een gesprek op 3 januari
Ja, altijd doen! Niet geschoten is altijd mis
Enne, ook die vaardigheden die je bij je stage hebt opgedaan benoemen, hĆØ?
Succes!
Ik mag op gesprek komen, maar de dag dat ze voorstellen werk ik al thuis(omdat ik in d pauze mn wimpers laat bijvullen, haha). Bij ons zijn ze best flexibel en je mag gerust onder werktijd naar de dokter enzo, maar dit gesprek is toxh een stukje rijden en duurt natuurlijk langer dan de dokter.
Mijn vraag: hoe pakken jullie sollicitatie gesprekken aan als je een baan hebt?
En daarnaast is dit werk met vlees(diervoeding) maar ik eet vegan en hoewel ik erg enthousiast ben, weet ik niet zo goed of ik dit wel kan. Zal ik op gesprek gaan of niet?
Ik ben wat dat betreft best ethisch en loyaal dus zou niet onder werktijd gaan solliciteren. Maar wat let je om de tijd die je kwijt bent aan reizen en gesprek op een ander moment (thuis) in te halen?
Wat betreft je andere vraag zou ik zeggen: gewoon doen! Als het gesprek goed gaat en ze bieden je de baan aan, maar je voelt je er toch niet helemaal lekker bij dan kun je altijd nog vriendelijk bedanken. Ga je niet op gesprek dan baal je in de (nabije) toekomst misschien wel of blijf je je afvragen of je misschien toch had moeten gaan.
Er is geen goed of fout antwoord met dit soort dingen als jij je er goed bij voelt gewoon doen.
Ja of ik begin iets eerder! Al denk ik niet dat het hoeft, want op dit moment heb ik ook niet genoeg werk om mijn dag mee te vullen. :/. Als ik het gesprek om 4 uur begin valt het qua tijd wel mee!
Yes ga ik doen. Hartstikke bedankt voor je advies!