Ik heb een nieuwe functie gekregen, hierin behoud ik (grotendeels) mijn oude taken, en krijg ik er nieuwe bij. Hoe zet ik dit op mijn cv?
Ik hoef nog maar 4 weken naar mijn huidige werkgever toe en daarna ben ik koos-werkeloos. Ik heb zelf de keuze gemaakt om, na het afronden van mijn jaarcontract, niet verder te gaan in dat bedrijf. Daarnaast heb ik sowieso ook nog geen contractverlenging gezien dus ik ga deze maand proberen er voor te zorgen dat âze mij ontslaanâ zodat ik wel iets van inkomen heb.
Maar back on topic! Ik heb een hoop zelfreflectie gedaan de afgelopen jaren omdat ik steeds niet echt op mijn plek zit. En het heeft resultaat want ik ga nu een andere richting op: daar heb ik nu 2 sollicitaties voor gedaan dus ik hoop dat ik de komende week feedback ontvang of zelf uitgenodigd wordt!
Maar bij die nieuwe functie vermeld je dan niet de oude taken? De nieuwe taken lijken zo âweinigâ. Maar de oude taken copy pasten vind ik ook dubbelop.
Goed idee! Ga ik morgen doen.
Wat ik nu toch weer voor grap heb meegemaakt.
Ik zag een vacature en het sprak mij wel aan. Ze hebben een of andere open dag dus ik dacht weetje, ga ik eerst daarheen en als het mij aanspreekt ga ik solliciteren. Dus ik schreef mij in voor de open dag via zoân automatisch formulier op hun website. Afgelopen vrijdag zag ik dat mensen van het bedrijf mijn linkedin hadden bekeken. Krijg ik zo net een mail met dat ze mij niet de ervaring vinden hebben en dat ik dus niet welkom ben op de open dag?!
Vind het ook super raar dat ik mij begin december dus inschrijf voor de open dag en dan twee dagen van te voren (aka nu) een mailtje krijg met je bent niet welkom; terwijl het gewoon een open inschrijving was voor iedereen + ik heb ook nog niet echt gesolliciteerd.
Zullen maar zeggen thanks voor het stalken he.
Wat onbeleefd eigenlijk dat ze niet van te voren hebben gezegd dat ze een selectie maken. Heb ook een keer dat ik door een recruiter benaderd werd voor een open dag en toen ik een cv en een motivatie inleverde âwas het geen match want verkeerde opleidingâ.
Oh dit is zo vervelend van die recruiters!!! Stop jij alle moeite erin voor niks.
Ja vind het ook erg raar!
Dat slaat ook nergens op⊠Volgens mij denken zoveel mensen dat we alle tijd van de wereld hebben. Maar nee hoor, 1000 motivatie brieven schrijven en je best ergens voor doen.
Meehh ik baal zo he. Ik word wel relatief vaak uitgenodigd voor gesprekken, zelfs een aantal keer voor tweede gesprekken, maar ze nemen me toch steeds niet aan. En ik heb het gevoel dat ik steeds slechter word in die gesprekken omdat ik steeds meer gespannen ben.
Ik wilde op een vacature reageren maar had er nog wat vragen over, dus ik had even gebeld. Zegt die man aan de telefoon dat de vacature al gesloten is terwijl er onderaan de tekst letterlijk stond dat de sluitingsdatum 10 januari is? Ik vond het zo onprofessioneel joh⊠wat nou als ik al een hele brief had geschreven. Verwijder het dan gewoon van de site.
Ik heb dat ook gehad voor ik aan mijn huidige baan kwam en ik was er toen echt al zo klaar mee toen ik werd uitgenodigd voor een selectiegesprek en daarna het echte sollicitatiegesprek, dat ik me totaal niet heb voorbereid en echt zoiets had van âah, we zien wel. Klinkt wel redelijk deze vacature maar wie weetâ. Surprise surprise, ik werd een paar uur na het sollicitatiegesprek gebeld dat ze me wilden hebben.
En ik denk echt dat ik me teveel voorbereidde op vorige gesprekken en dat ik zo gefocust was op hoe ik mezelf moest verkopen, dat ik niet echt mezelf was ofzo.
Aaahh morgen een open dag van een traineeship en vind het toch wel spannend. Ik zit sinds juli werkloos thuis omdat ik niets kan vinden (overal krijg ik terug te weinig ervaring). Met dit traineeship zit ik dan gelijk 2 jaar onder de pannen wat wel positief is! Het is wel iets anders dan waar ik voor opgeleid ben, toch een drempel die ik dan over moet: kan ik dit wel? wil ik dit wel? Hopelijk kom ik morgen positief terugâŠ
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek voor een duaal traject in het ziekenhuis. Doe nu een medisch technische HBO opleiding maar het fulltime school tussen de 17-jarigen is het net niet helemaal, dus ik hoop dat ik duaal verder kan. Het gaat om een plek op neurologie en dat heeft heel erg mijn voorkeur. Ik zit wel steeds van: oh maar shit, dan moet IK patiënten gaan helpen, dat kan ik helemaal niet joh! Maar de baan lijkt me wel heel erg leuk. Ik reageerde vrij laat op de vacature, ziekenhuis had alle gesprekken al ingepland, maar ik werd er toch nog tussen geschoven. Dat vond ik wel positief klinken.
@LaScript Jij ook heel veel succes morgen! Hopelijk wordt het wat en lijkt het je ook leuk.
Vandaag ben ik gevraagd voor een andere functie bij het bedrijf waar ik nu al werk (nu werk ik er 8 uur per week als bijbaan). Dit zou gaan om een functie na mijn afstuderen, van 4 of 5 dagen per week in de richting waarin ik mijn master doe. Is er iemand die ervaring heeft met salarisonderhandelingen vanuit deze positie? Is het gebruikelijk om wat meer te vragen, omdat je al ervaring hebt binnen het bedrijf en minder lang ingewerkt hoeft te worden (de bijbaan die ik heb is op de zelfde afdeling, alleen met wat minder verantwoordelijkheid)?
@LaScript Succes morgen!
@Rose_Gold Zoân duaaltraject klinkt altijd als een superfijne uitkomst tussen leren en werken. Zo kun je eerst nog goed leren hoe je die patient moet helpen!
Ik kreeg net een belletje en ik mag volgende week op sollicitatiegesprek. Op papier is het mijn droombaan dus ik ben mega blij en zenuwachtig!
Heel veel succes zometeen! Dat laatste is heel herkenbaar haha.
Succes!
Succes @tuula!
Ik krijg vanmiddag wat te horen over een sollicitatiegesprek van voor de kerst. Had er de hele tijd wel een goed gevoel over maar nu natuurlijk toch ineens wel zenuwachtig. En vind het nu al ongemakkelijk dat ze me gaan bellen terwijl ik op mijn huidige werk in een overleg zit 
Er is een twist gekomen in mijn sollicitatieavontuur.
Ik had mijn werk verteld dat ik had gesolliciteerd, toen brak er lichte paniek uit en had ik een gesprek vanmiddag met 2 managers.
Dus na enig onderhandelen krijg ik een andere rol in het bedrijf en krijg ik een opleiding 100 % betaald .
Deal dus.
Net weer een afwijzing binnen, voor een sollicitatie die ik gisterochtend pas verstuurd heb. Heb nu 25 afwijzingen terug van sollicitaties waar ik rechtstreeks op een vacature heb gereageerd, ik heb een aantal open sollicitaties gedaan, ik sta bij meerdere uitzendbureaus ingeschreven maar niks. Ik word inmiddels een beetje wanhopig