Ik wilde op een vacature reageren maar had er nog wat vragen over, dus ik had even gebeld. Zegt die man aan de telefoon dat de vacature al gesloten is terwijl er onderaan de tekst letterlijk stond dat de sluitingsdatum 10 januari is? Ik vond het zo onprofessioneel joh… wat nou als ik al een hele brief had geschreven. Verwijder het dan gewoon van de site.
Ik heb dat ook gehad voor ik aan mijn huidige baan kwam en ik was er toen echt al zo klaar mee toen ik werd uitgenodigd voor een selectiegesprek en daarna het echte sollicitatiegesprek, dat ik me totaal niet heb voorbereid en echt zoiets had van ‘ah, we zien wel. Klinkt wel redelijk deze vacature maar wie weet’. Surprise surprise, ik werd een paar uur na het sollicitatiegesprek gebeld dat ze me wilden hebben.
En ik denk echt dat ik me teveel voorbereidde op vorige gesprekken en dat ik zo gefocust was op hoe ik mezelf moest verkopen, dat ik niet echt mezelf was ofzo.
Aaahh morgen een open dag van een traineeship en vind het toch wel spannend. Ik zit sinds juli werkloos thuis omdat ik niets kan vinden (overal krijg ik terug te weinig ervaring). Met dit traineeship zit ik dan gelijk 2 jaar onder de pannen wat wel positief is! Het is wel iets anders dan waar ik voor opgeleid ben, toch een drempel die ik dan over moet: kan ik dit wel? wil ik dit wel? Hopelijk kom ik morgen positief terug…
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek voor een duaal traject in het ziekenhuis. Doe nu een medisch technische HBO opleiding maar het fulltime school tussen de 17-jarigen is het net niet helemaal, dus ik hoop dat ik duaal verder kan. Het gaat om een plek op neurologie en dat heeft heel erg mijn voorkeur. Ik zit wel steeds van: oh maar shit, dan moet IK patiënten gaan helpen, dat kan ik helemaal niet joh! Maar de baan lijkt me wel heel erg leuk. Ik reageerde vrij laat op de vacature, ziekenhuis had alle gesprekken al ingepland, maar ik werd er toch nog tussen geschoven. Dat vond ik wel positief klinken.
@LaScript Jij ook heel veel succes morgen! Hopelijk wordt het wat en lijkt het je ook leuk.
Vandaag ben ik gevraagd voor een andere functie bij het bedrijf waar ik nu al werk (nu werk ik er 8 uur per week als bijbaan). Dit zou gaan om een functie na mijn afstuderen, van 4 of 5 dagen per week in de richting waarin ik mijn master doe. Is er iemand die ervaring heeft met salarisonderhandelingen vanuit deze positie? Is het gebruikelijk om wat meer te vragen, omdat je al ervaring hebt binnen het bedrijf en minder lang ingewerkt hoeft te worden (de bijbaan die ik heb is op de zelfde afdeling, alleen met wat minder verantwoordelijkheid)?
@LaScript Succes morgen!
@Rose_Gold Zo’n duaaltraject klinkt altijd als een superfijne uitkomst tussen leren en werken. Zo kun je eerst nog goed leren hoe je die patient moet helpen!
Ik kreeg net een belletje en ik mag volgende week op sollicitatiegesprek. Op papier is het mijn droombaan dus ik ben mega blij en zenuwachtig!
Heel veel succes zometeen! Dat laatste is heel herkenbaar haha.
Succes!
Succes @tuula!
Ik krijg vanmiddag wat te horen over een sollicitatiegesprek van voor de kerst. Had er de hele tijd wel een goed gevoel over maar nu natuurlijk toch ineens wel zenuwachtig. En vind het nu al ongemakkelijk dat ze me gaan bellen terwijl ik op mijn huidige werk in een overleg zit
Er is een twist gekomen in mijn sollicitatieavontuur.
Ik had mijn werk verteld dat ik had gesolliciteerd, toen brak er lichte paniek uit en had ik een gesprek vanmiddag met 2 managers.
Dus na enig onderhandelen krijg ik een andere rol in het bedrijf en krijg ik een opleiding 100 % betaald .
Deal dus.
Net weer een afwijzing binnen, voor een sollicitatie die ik gisterochtend pas verstuurd heb. Heb nu 25 afwijzingen terug van sollicitaties waar ik rechtstreeks op een vacature heb gereageerd, ik heb een aantal open sollicitaties gedaan, ik sta bij meerdere uitzendbureaus ingeschreven maar niks. Ik word inmiddels een beetje wanhopig
Ooh ik snap je gevoel!
De reden van afwijzing is iedere keer hetzelfde?
In welke sector zoek je?
Gebrek aan ervaring… Het is m’n eerste baan na m’n afstuderen. Ik zoek een HR baan (hr assistent, junior hr medewerker, dat soort dingen) in het zuiden. Ik word er heel onzeker van, terwijl ik m’n cv eigenlijk heel mooi en overzichtelijk vind, maar er inhoudelijk ook achter sta, ik heb bijna 2 jaar stage ervaring, ik heb altijd gewerkt naast m’n studie, ik heb regelmatig projecten gedaan dus ik weet ook oprecht niet wat ik meer had kunnen doen om een goed gevuld cv te krijgen. Vind m’n brieven ook best goed en laat ze altijd door anderen lezen, maar helaas is het niet voldoende om eruit te springen
Ik heb gewoon precies hetzelfde! Ook al 22 afwijzingen met reden te weinig ervaring. Heb twee keer een project in het buitenland, meerdere stages en een aansluitende bijbaan. Echt wat willen ze joh… Ben nu maar wat breder gaan kijken maar ook dat lukt eigenlijk niet want dan vragen ze toch weer een diploma ook daarvoor. Uitzendbureau’s heb ik een beetje uitgesteld omdat ik denk dat ik dan toch bij een callcenter beland of iets, maar denk dat ik er aankomende week maar aan moet geloven en daar toch maar heen moet; dit kan ook niet langer.
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek en ik ben toch wel een beetje zenuwachtig. Ik heb tot nu toe 2x een ‘echt’ sollicitatiegesprek gevoerd dus het is voor mij ook nog relatief nieuw. Ik moet van te voren ook een kleine (schrijf)test maken waar meteen onzeker over ben, hoewel het niet eens erg moeilijk is. Stom eigenlijk dat je dan meteen over elk woordje gaat twijfelen.
Ik ga me gewoon goed voorbereiden vandaag, dan zal het allemaal wel meevallen.
Mja, is ook vaak een van de standaard redenen die ze kunnen geven. Het probleem is natuurlijk ook dat er zoveel kandidaten zijn waar ze uit kunnen kiezen en die mogelijk meer ervaring hebben.
Waar solliciteer je? Op veel vacature sites staan relatief oude vacatures, soms zijn ze al vervuld of hebben ze al sollicitatierondes gehad en dan heb je natuurlijk direct een achterstand als je gaat solliciteren. Gebruik je LinkedIn? Je netwerk biedt vaak meer kans dan een online vacature.
Heb je nog goed contact met je stagebegeleider of iemand van je stageplek of opleiding? Misschien dat zij je ergens kunnen voorstellen/voordragen. Of zelfs een netwerkgesprek kunnen regelen waardoor je je eigen netwerk vergroot en mogelijk sneller aan een baan komt.
Ik check altijd of de vacature niet te oud en nog relevant is enz. Ik zoek via verschillende vacaturesites, via uitzendbureau’s, en idd via netwerken en linkedin. Ik praat met zoveel mogelijk mensen en vertel zoveel mogelijk tegen vrienden, familie, (oud)collega’s dat ik een baan zoek en of ze aan me willen denken, ik heb netwerkgesprekken via stage, via bekenden, via uitzendbureaus, maar ik woon ook gewoon op een moeilijke plek waar weinig werk en is veel mensen reageren. Naar mijn idee doe ik er op dit moment alles aan wat in mijn macht ligt.
Ik bedoel niet dat de vacature verlopen is ofzo, maar dat ze er pas dagen (zo niet weken) later op komen te staan en dat de datum dan automatisch is gecorrigeerd.
Heb je ook een intermediair geprobeerd? Ik heb daar in het verleden succes mee gehad en vond het heel fijn dat ik zelf minder hoefde te zoeken naar geschikte vacatures en al was aanbevolen bij een bedrijf voor ik op gesprek ging
Ik woon in het noorden van Nederland en hier zijn zo enorm weinig banen in mijn vakgebied. Nu heb ik vorige week in België (waar mijn vriend woont en waar ik naartoe wil verhuizen) spontaan gesolliciteerd op een vacature die er was. Heel leuk, want een voor mij interessante baan, en werd meteen uitgenodigd voor een gesprek op woensdag. Er waren meer sollicitanten en de afnemer zou mij eind vorige week of begin deze week laten weten of ik het was geworden of niet. En dat wachten duurt zoooooo lang! De kans is klein dat ik het geworden ben, maar ik wil gewoon zo graag weten hoe of wat! Zeker omdat bij een positief antwoord ik maandag dus al zou moeten emigreren en die dag komt nu wel angstvallig dichtbij.
Waar halen jullie de energie vandaan om.na een lange werkdag nog te solliciteren? De vacature is in het Engels, dus ik moet mijn cv en brief helemaal in het Engels zetten pfff ik wil zo graag weg, masr het kost zoveel moeite