Dankjewel voor je reactie! Ik had altijd maar 1 CV en paste mijn email/motivatie steeds aan, maar het is misschien een goed idee om meerdere CV’s te maken, zoals jij doet. Wel echt een kutklusje haha
Thanks voor je advies!
Hallo! Ik meld me hier ook. Ik heb sinds een aantal maanden een baan waar ik echt heel ongelukkig van word, dus ik ben op zoek naar iets anders. Ik weet heel goed wat ik wil, maar tot nu toe word ik afgewezen. Omdat ik zo goed weet wat ik wil, vind ik het moeilijk om wat meer vacatures te vinden… En daar word ik dan weer moedeloos van, omdat ik echt ziek word van het idee dat ik morgen weer bij m’n huidige baan op kantoor moet zijn.
Ik had gister een gesprek, ik heb morgen een gesprek en overmorgen een tweede gesprek als vervolg op gister. Echt jongens wat een week haha, ondanks dat het allemaal heel positief is enzo ben ik ZO MOE. Nu moet ik me ook nog voorbereiden op het gesprek van morgen maar daar heb ik nu echt totaal geen zin in. Dus eigenlijk een beetje een first world problem post dit, maar ach.
Oh en @tuula goed bezig! Ik ga voor je duimen!
Ja heel snel! Ze zouden eigenlijk volgende week pas wat laten horen, maar ik werd vandaag gebeld met het bericht dat ze enthousiast waren en ze me deze week nog een keer wilden zien. Dus dat is echt heel fijn om te horen! Ik heb ook wel voorkeur voor die baan denk ik. De ander is 2 uur reizen (enkele reis) en is een behoorlijk heftige functie, ik twijfel een beetje of ik dat wel aankan als eerste baan… Het is wel de werkplek waar ik al jaren van denk dat ik daar ooit wil werken, maar ik twijfel dus nog wel sterk.
En ja haha ik snap wat je bedoelt! Maar aan de andere kant is het, vind ik, wel een fijner gevoel als je ergens afgewezen wordt dat je weet dat je nog iets anders hebt lopen. Dan kun je je daar weer op focussen en heb je niet opeens ‘niks’.
Morgen mag ik op 2e gesprek voor mijn droombaan! Er zijn op het moment nog 3 sollicitanten en 2 vacatures dus beter nemen ze mij aan Ik wil die baan echt zo graag!
Ik heb vandaag een arbeidsvoorwaardengesprek, maar ik moét het maximum verdienen wat ze bieden in de vacature, want anders ga ik gewoon niet kunnen rondkomen. Hebben jullie nog tips?
Ik ben nog nooit tot dat gesprek gekomen lol
Maar van te voren sowieso al bedenken waarom jij dat waard bent? Dus +’en bedenken. En als het toch de verkeerde kant op dreigt te gaan misschien gewoon aangeven dat je het anders niet doet omdat je dan niet rond kan komen?
Al zaten er hier echte experts die er zo geld bovenop lulde dus die hebben wss beter advies
Ik vind het soms zo moeilijk in te schatten wat het niveau van een vacature is.
Ik zie iets dat me wel wat lijkt. Maar nu bestudeer ik het goed en dan komt mijn onzekerheid omhoog en krijg ik een knoop in mijn maag van “dat kan ik allemaal helemaal niet”. Maar dan staat bij de functie-eisen MBO werk- en denkniveau. En ik heb een MA, dus dan zou ik dat toch eigenlijk wel moeten kunnen?
Vind dat altijd zo lastig. Ben zo bang dat ik niets kan dat ik ook niet snel op iets moeilijkers durf te solliciteren, want dan ga ik daar echt door de mand vallen.
Ik heb net het gesprek gehad en ik zou er soms om 7u 's ochtends moeten zijn, dus toen hield het eigenlijk al een beetje op… Ik zou er op z’n vroegst om 8u kunnen zijn en zelfs dan zou ik de trein van 6:00 al moeten hebben. Dus helaas! Gelukkig twijfelde ik zelf ook al over de functie/de reistijd. Ze zeiden wel dat ik altijd kon bellen als ik een auto heb of dichterbij woon, dus dat is wel positief.
Weet je al wanneer je wat hoort over je opdracht trouwens?
Ik heb niet de illusie dat ik iedere baan op MBO-niveau zou kunnen. Het gaat natuurlijk wel om banen binnen mijn vakgebied en waar ik ook ervaring mee heb. Dus in die zin snap ik verstandelijk dat als ze MBO vragen ik daar wel aan kan voldoen. Het probleem is niet mijn kwaliteiten en competenties, maar mijn overtuiging dat ik niets kan. Dat maakt het moeilijk om dan toch een stapje verder te solliciteren dan de dingen waar ik wel op vertrouw. Terwijl ik ergens ook wel weet dat ik meer kan dan ik denk.
Kan het ook zijn dat ze juist een lager denkniveau vragen omdat het werk juist heel repetitief kan zijn? Ik ben een paar keer afgewezen met mijn WO bachelor omdat het bedrijf erop wees dat ik binnen een maandje me zou vervelen omdat er geen uitdaging in zit.
Dinsdag had ik een arbeidsvoorwaarden gesprek waarbij er een voorstel gedaan werd voor het salaris. Nu viel het bod me een beetje tegen, en dat heb ik ook gezegd. Ik had me qua argumentatie ook goed voorbereid en toegelicht waarom ik meer waard ben. Uiteindelijk eindigde het gesprek met “ik ga ernaar kijken en zal het voorstel per mail versturen”. Nu krijg ik net een mailtje met precies hetzelfde bod. Alleen hierbij wel de optie om doelen op te stellen en over een half jaar opnieuw te evalueren hoe het gaat. Iemand tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan, aangezien ik de baan wel heel leuk vind maar ik toch wel vind dat ik een beetje ondergewaardeerd word met dit salaris. (Het bedrijf zit niet vast aan een cao, ze hebben wel wat zelf opgestelde schalen uit een branche vereniging en ik ben momenteel de enige die op deze baan solliciteert)
Ik werd gister gebeld maar kon niet opnemen. Toen kreeg ik een mailtje met ik heb je gebelt zou je me een bericht willen sturen van wanneer je kunt bellen. Nou ik gedaan geen reactie op gekregen vandaag de hele facking dag op gewacht maar niks gehoord. Ook geen reactie op mn email. Vind het zo vaag. Alsof ze vrij is ofzo.
Ze had ook liever niet dat ik haar terug zou bellen ofzo.
Ik heb meerdere collega’s die allemaal zo’n reisafstand moeten afleggen. De meesten doen dat één dag, dan overnachten in een hotel en sommigen blijven bijvoorbeeld van ma op di overnachten en gaan op di terug naar huis en komen op do weer naar kantoor. Dat zijn echter wel voornamelijk externen die een opdracht van een half jaar tot een jaar hebben. Zou het zelf niet kunnen, maar zij doen dat als consultants/adviseurs regelmatig.
Als je met het OV kunt gaan dan kan je die tijd misschien gebruiken om onderweg te werken en dan dus minder uren op ‘kantoor’ zijn.
EDIT: Oh, zie nu pas dat Woodkid al had gereageerd dat het geen optie is qua begintijd.
Ja inderdaad haha, nu hoef ik iig zelf niet te kiezen.
Oh spannend! Heel veel succes dinsdag!
Ik heb vandaag eerste gesprek gehad en ik twijfel. De functie is meer coördinerend en ze zoeken iemand die punctueel is en zorgt dat iedereen alles optijd heeft en de processen lopen. Ik zie mezelf niet zo en ik vind het ook niet fijn om achter mensen aan te blijven moeten gaan . Hoewel het gesprek best pittig was, waren ze positief! Het bedrijf zelf is wat ik zoek en het team is jong en klonk heel goed! Maar ik ben toch bang dat ik het niet kan en dat is vooral omdat ik me in mijn huidige functie erg verveel.
Nu moet ik het morgen laten weten en dan zouden we maamdag een tweede gesprek hebben(en dan vrijdag ontslag indienen ) ik denk dat ik wel een tweede gesprek wil, maar iemand die in zo een soortgelijke situatie heeft gezeten?
Ah, ik had vandaag het 2e (en laatste gesprek) en dat verliep echt heel goed. De teamleider is zelfs nog achter me aangelopen om te zeggen dat hij het een goed gesprek vond en hij begon voorzichtig over voorwaarden.
In de middag belde hij al terug dat ze de keus tussen mij en mijn tegenstander ontzettend moeilijk vonden maar ik dus net naast de boot grijp.
Het was echt mijn droombaan en die teamleider heeft mij best wat valse hoop gegeven. Vandaag mag ik nog even huilen en morgen weer door.
Vanaf volgende week ben ik ook nog eens werkeloos (uit vrije wil) dus ik ben bang dat het invloed gaat hebben op mijn vervolg sollicitaties
Wat ontzettend rot zeg!