Hebben jullie eigenlijk op LinkedIn in jullie headline staat dat jullie op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging? (Als je geen werk hebt at the moment uiteraard)
Op internet lees je soms dat je dat niet moet doen omdat dat hopeloos kan overkomen maar anderzijds, hoe val je anders op voor recruiters?
Ik heb het wel, maar krijg niet het idee dat het voor mij veel doet. Heb in mijn kopregel staan dat ik op zoek ben naar een uitdaging in branche x, maar word alleen maar door recruiters benaderd die mij een bericht sturen vanwege mijn werkervaring bij mijn studenten-bijbaan (compleet andere branche).
Daardoor denk ik dat recruiters vooral zoeken/filteren op werkervaring, in plaats van op wat er in je kopregel staat. Kan ik ook helemaal naast zitten, of ik pak het verkeerd aan, maar dat is mijn ervaring van het afgelopen jaar dat dat in mijn kopregel staat haha.
Thanks voor je reactie! Wat stom dat het niet echt veel doet… Ben jij al lang aan het zoeken?
Ik heb eindelijk een baan in de richting waarin ik zoek! Superfijn ook dat bij het eerste gesprek ook meteen gezegd werd door de persoon tegenover me dat hij snapt dat bedrijven overal mensen met ervaring zoeken, maar dat je ook je ervaring ergens op moet doen. Zie het echt als een goede eerste stap in mijn (nieuwe) carriere! Wel beetje jammer dat ik nu 40 uur werk voor hetzelfde salaris als waar ik bij mijn vorige baan 36 uur moet werken maar ik beschouw het maar als een investering in mezelf
Gefeliciteerd @Onweer!
Ik heb deze week mijn tweede gesprek, hoop echt zo dat ik de baan krijg.
Nemen jullie een aantekeningenboekje mee tijdens een sollicitatiegesprek?
- Ja
- Soms
- Nee
0 stemmers
Heb ik het vorige gesprek niet gedaan, maar ik twijfel nu. Lijkt mij ook fijn om als spiekbrief voor jezelf te gebruiken zodat je geen dingen vergeet.
Dankjewel!
Ik doe het wel altijd, maar gebruik het niet heel veel. Ik schrijf van tevoren wat vragen op en vaak worden die al tijdens het gesprek beantwoord, en anders spiek ik even in het boekje wat ik ook alweer wilde weten.
Ik legde meestal mijn iPad op tafel naast mij neer. Achteraf vond ik dat miss wel weer wat patserig van ‘heb je haar met die Apple-producten’. Maar daar dacht ik totaal niet bij na.
Blugh, weer een afwijzing ontvangen.
Jaar begon veelbelovend met twee gesprekken, maar ik zit nu wel even in een dipje. Allemaal afwijzingen en nu zijn er eigenlijk geen geschikte vacatures om op te reageren.
@Onweer @monkeyslut @anon42392789 en de stemmers, bedankt! Sterkt mij in het idee dat het oké is om te doen Ik heb nog een mooie moleskine, komt die ook weer eens van pas.
De iPad is inderdaad twijfelachtig maar het zal ook wel uitmaken per bedrijf of dat patserig is. Als alle werknemers sowieso rondlopen met een iPad of een laptop valt het niet op lijkt mij.
En balen @Huismus! Heb je wel een goede feedback gekregen? Ik zit ook in een sector waar niet constant leuke vacatures openstaan, dat maakt het zoeken echt lastiger.
Zou het zeker doen! Ik kreeg voor mijn gevoel ook alleen maar positieve reacties. Als ik bijvoorbeeld op het einde als ze vroegen of ik nog vragen had ik nog even duidelijk mijn opgeschreven vragen na ging om te checken of alles beantwoord was.
Als ik een sollicitatiegesprek had, nam ik altijd zo’n dun A4 mapje met hardcover (kan niet op de naam komen ) mee waarin ik mijn cv en motivatiebrief aan één kant had en aan de andere kant mijn vragen. En die legde ik altijd open voor me neer als ik ging zitten. Afhankelijk van het soort gesprek maakte ik soms ook aantekeningen en ging aan het eind altijd even over mijn vragen heen. En ik schreef altijd een paar vragen op, ook als ik amper iets wist te vragen. En als de vragen al beantwoord waren dan zei ik dat ook. Daar werd altijd wel positief op gereageerd.
En aan de andere kant van de tafel vond ik dat ook altijd positief, voorbereid en georganiseerd overkomen.
Had ik ook. Een maand lang 5 dagen pw van 9 tot 5 training. Heb toch maar nee gezegd
Moest hier stiekem wel om lachen
Hoort hier niet helemaal thuis, maar heeft iemand van jullie wel eens een contract onder voorbehoud getekend? Ik heb een contract voor onbepaalde tijd aangeboden gekregen, maar tegen hetzelfde salaris als wat ik nu verdien. Ik vind dit een uitgelezen moment om salarisverhoging te vragen en heb ook goede argumenten waarom ik die zou moeten krijgen. Ik moet echter mijn contract binnen twee weken getekend terugsturen en mijn functioneringsgesprek, waarbij ik dit wil aankaarten, is pas een week na de uiterste datum. Kan ik dan schrijven dat ik teken onder voorbehoud van de uitkomsten van dat gesprek of zo?
Ik zou niet tekenen maar je leidinggevende mailen dat je vereerd bent met een contract voor onbepaalde tijd, heel graag wilt blijven maar wel graag het salaris uit het contract nog wil bespreken. Ik ken niet de optie om onder voorbehoud te tekenen bij een arbeidsovereenkomst en volgens mij is er ook geen termijn om er nog onderuit te kunnen, tenzij er een proeftijd instaat waarin je met onmiddellijke ingang kunt opzeggen. Anders zul je je aan de opzegtermijn moeten houden denk ik.
Bedankt, ik ga het morgen even aan haar voorleggen!
Ahh spannend! Ik hoop met je mee dat je de baan hebt!
Oh oeps, had niet gezien dat je had gereageerd! Ik ben anderhalf jaar geleden afgestudeerd en inmiddels bijna een jaar via een uitzendbureau werkzaam op een enorm leuke plek maar met werk dat totaal niet in mijn studierichting zit. Ben dus eigenlijk al die tijd nog steeds aan het solliciteren, met hopelijk binnenkort resultaat. Wacht namelijk op een telefoontje met een go/no go dus dat is weer even stress en duimen haha
Nou, dat is snel opgelost: ik hoef pas te tekenen na het gesprek. Nu ga ik er à la @360 zo veel mogelijk salarisverhoging uit proberen te slepen
Aaaaah, ik heb mijn eerste “echte” gesprek! Dacht dat het nog wel een tijdje zou duren voordat ik uitgenodigd zou worden, ik ben zo benieuwd want het is wel echt een hele toffe baan met veel mogelijkheden.