Net een afwijzing gekregen, omdat ze denken dat de functie ‘niet uitdagend genoeg’ voor me zou zijn. Jammer, leek me een leuke functie met een aantal dingen die ik juist nog zou willen leren. En vorige week tweede keus geworden bij een tijdelijke baan, dus het gaat niet echt lekker. Ik heb nog 1 sollicitatie lopen, maar bij een heel groot en populair bedrijf, dus daar verwacht ik eigenlijks niks van. Vandaag maar weer even wat sollicitaties uitsturen.
Yessss! Succes!
Ah bah, balen!
Ik heb vandaag ook een derde afwijzing binnen een week gekregen voor een functie die volgens mij heel geschikt was. Zo ellendig is dat.
Heb je nog wel wat vacatures waar je op wilt schrijven?
Wat jammer! Het werkt ook zo demotiverend, vooral als je zelf denkt dat je juist heel geschikt bent.
Op de vacatures die me het leukst lijken heb ik al gereageerd, maar ik zit nu op zo’n punt dat ik echt graag weer aan de slag wil en moet. Heb nu geen baan namelijk. Dus ik ga ook reageren op vacatures die misschien niet mijn ideale baan zijn, maar waar ik wel geschikt voor zou kunnen zijn zeg maar. Zie jij nog leuke vacatures waar je op wil reageren?
Ja, dat herken ik wel, dat niet ideaal maar geschikt.
Ik heb ook geen werk, sinds begin dit jaar. Maar ik weet nu eindelijk een beetje waar ik goed in ben en wat ik wil, dus ik reageer zoveel mogelijk op dingen die daar bij passen. Ik wil eindelijk eens vooruit en daarvoor moet ik denk ik een beetje op koers blijven. Helaas is er op dit moment eigenlijk niet echt wat geschikts, dat vind ik echt frustrerend.
Maar hoe langer ik werkloos ik ben, hoe soepeler ik word. Je kunt niet te lang kritisch blijven.
Ben jij al lang werkloos? Hoop voor je dat je voor die leuke functie wordt uitgenodigd!
Ik herken je frustratie! Ik kijk meerdere keren per dag op LinkedIn en vacaturesites, omdat ik zo graag iets wil vinden. Ik ben sinds oktober werkeloos, maar ik moet wel zeggen dat ik pas in november ben begonnen met solliciteren. Er gaat soms ook zoveel tijd zitten in een sollicitatie. Ik was in januari bezig voor een hele leuke functie, 2x op gesprek geweest, een opdracht gemaakt etc. maar ik ben het uiteindelijk niet geworden omdat ik een test verpest heb. Zo ontzettend balen. Maar voordat ik dat wist was ik alweer drie weken verder. Daarom probeer ik er nu meerdere sollicitaties tegelijk te sturen, zodat het hopelijk ergens raak is.
Wel fijn dat je weet wat je precies wil. Ik ben ook al minder kritisch dan in het begin jammer genoeg, maar ik zou proberen het zo lang mogelijk vast te houden. Ik hoop echt dat je snel een leuke vacature tegenkomt!
Ik heb precies hetzelfde! Ik ben inmiddels denk al bij 10 bedrijven op gesprek geweest en elke keer val ik af omdat er net iemand beter is/meer ervaring heeft of dat het bedrijf zelf toch geen werk heeft voor een junior (is ook al 3x voorgekomen echt top).
Heb het bij een bank tot de laatste (5e ronde) geschopt. Daar ben je dus ook zo een hele maand aan kwijt: al die opdrachten en dingen die ik moest doen; allemaal voor niets.
Ik ben ook al een half jaar bezig, maar verwacht en heb de hoop dat er ooit wel iets voor mij bij moet zitten En neem aan dat het voor iedereen in dit topic geldt
Succes met je keuze! Zou willen dat ik je kon helpen, maar je gaat er vast uit komen.
Zo vervelend! 5 gesprekken is ook wel echt veel, als je het dan niet wordt is het helemaal zuur.
Solliciteren kan zo frustrerend en moeilijk zijn. Maar voor iedereen is er een geschikte baan, dus ik hoop dat iedereen in dit topic die snel vindt!
Misschien spuit 11, maar je kunt in je profiel aangeven dat je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging, wat voor soort werk en hoeveel uur!
Ik zou sowieso onderbouwen wat je leuk vindt aan beide functies en waarom je voor beide geschikt ben, daarna aangeven dat je voorkeur nét uitgaat naar [functie] want…
Op die manier heb je mogelijk nog kans om gevraagd te worden voor de functie die je niet hebt gekozen mochten ze daar geen geschikte kandidaat voor vinden.
Yess, goed gedaan!
Gefeliciteerd! Wat goed dat het gelukt is.
Ik heb net een gesprek met een recruiter achter de rug voor detachering en ik vond het echt super leuk. Het veld lag mij eerder niet, maar als ik puur inhoudelijk kijk vind ik het echt fantastisch dus ik hoop dat de opdrachtgever me ook leuk gaat vinden.
Vorige week heb ik een sollicitatiegesprek gehad die echt onwijs leuk was. Ik wil de baan ZO graag!
Nu gaf de teamleider aan dat ik goed na moest denken of ik deze functie zou willen doen en of het bedrijf mij aanspreekt. Verder gaf ze aan dat ik uiterlijk woensdag te horen zou krijgen of ze verder met me willen, want het zou bij 1 gesprek blijven omdat ze een goede indruk had en hier ook al een collega vanuit het team bij zat.
Nu vraag ik mij af, zou ik morgen een email sturen met dat ik erover nagedacht heb en dat het bedrijf me aanspreek (met argumenten) en hetzelfde voor de functie? En zou ik dan in die mail haar aan spreken met ‘u’? Tijdens het gesprek was het namelijk van alle drie de kanten gewoon je en jij.
Ja wel he, dat dacht ik ook, maar ik ben bang dat het juist té overkomt zeg maar.
Oh jullie is een goede middenweg! Thanks voor je tips!
Ik heb een maand verlenging gekregen bij m’n traineeship dus dat is superchill, maar alsnog wordt het tijd om te solliciteren… heb nu meerdere dingen openstaan maar het is allemaal zo vermoeiend om naast je werk nog te doen. Bij de functies waar ik op solliciteer moet je eigenlijk altijd nog een opdracht doen tijdens het sollicitatieproces, en dat moet ik dus allemaal 's avonds of in het weekend doen
Weet iemand een site waar je mooie templates hebt voor een cv? Ik heb al heel veel sites bekeken, maar het is steeds niet wat ik zoek
Vast wel, maar heb je Canva al geprobeerd?
Jaa, ookal! Maar vond ik ook niet zo denderend. Toch bedankt!