Lieff! Nou ze gaan mij volgende week een contracts voorstel doen. Wel pas na komende woensdag, want vanwege het bedrijfsprotocol moet de vacature intern tot dan open staan. Dus ik ben nog een beetje terughoudend tot dat ik dat voorstel in handen heb hahah. Maar ze zijn sowieso enthousiast en ik ook!
Dankjewel! Ik ben ook echt de dagen aan het aftellen tot het verlossende woord hahah en dan niet te hopen dat het voorstel mega tegenvalt. 
Haha nee joh, dat toont alleen maar hoe enthousiast je bent! Je kan er eventueel tijdens het gesprek nog een grapje over maken oid. Veel succes alvast!
YEAAAHHSSS na een half jaar dit topic onder gespamt te hebben is het eindelijk zo ver! Ik heb een baan 
Echt jongens, ik ben het levensechte voorbeeld, uiteindelijk vind iedereen wat!
Gefeliciteerd!
Wat fijn! Gefeliciteerd!! 

Ik heb morgen een sollicitatiegesprek voor een functie waar ik door een recruiter voor ben benaderd. Het is een functie waar ik geen ervaring of opleiding voor heb en ik zie er zo tegenop. De functie lijkt me leuk en ik zou me er graag in ontwikkelen, maar ik vind het zo lastig om een gesprek in te gaan waarin ik nergens op kan zeggen dat ik er concrete ervaring mee heb. Dat is zo lastig voorbereiden en ik ben echt heel bang dat ik morgen door de mand val. Die recruiter doet er allemaal heel makkelijk over, maar ik weet echt niet goed wat ik moet antwoorden als ze me vragen over voorbeelden of kennis en ik dan alleen maar halfslachtig wat kan zeggen over ervaring die misschien in de verte wat raakvlakken heeft.
Vermoedelijk maak ik het wel erger dan het is, want ik vind van mezelf dat ik nergens goed in ben. Maar zoān sollicitatie over een functie waar je echt geen ervaring mee hebt is toch nog wel een stuk lastiger dan wanneer je het gevoel hebt dat je dat soort werk in ieder geval al eens eerder hebt gedaan.
Enthousiasme voor de functie en willen leren zijn voor sommige bedrijven soms belangrijker dan kennis en ervaring! Die recruiter heeft je niet voor niets benaderd, het komt vast goed. Veel succes morgen!
Ik ga morgen op tweede gesprek bij een bedrijf en ik hoop dat het goed gaat! Ik ben helemaal klaar met dat thuiszitten.
@Rozevarken en @Sleepy Dank voor jullie bemoedigende woorden! Ik heb als nieuwe motto aangenomen āik heb het nog nooit gedaan, dus ik ga het gewoon proberenā en dat helpt me het wat te relativeren.
Heb net het gesprek gehad en ik was eigenlijk al gewoon aangenomen. Nauwelijks vragen gesteld, en er is genoeg ruimte om alles te leren. Voelt als een fijne plek om me nieuwe vaardigheden eigen te maken. Ik begin over twee weken dus heb nu nog even vakantie. Was sinds januari werkloos dus ben blij dat ik zo snel weer wat heb.
Heel veel succes bij je gesprek vandaag @Sleepy!! Zal voor je duimen.
Wat goed, gefeliciteerd! Echt fijn dat je snel weer wat hebt kunnen vinden.
Mijn gesprek ging volgens mij wel prima, maar ik hoor waarschijnlijk pas volgende week meer. Er was sowieso nog een tweede kandidaat en waarschijnlijk ook nog een derde, maar die moest geloof ik nog op eerste gesprek? Dat wachten is soms zo frustrerend.
Sterkte met wachten, dat is altijd heel vervelend ja.
Gewoon reageren en als je wordt uitgenodigd heb je nog een legitieme reden om eten te bestellen. Je verdient het beste.
Ik verwacht dat mijn sector de komende tijd nóg stiller zal worden qua vacatures. Dat komt mij heel slecht uitā¦
Iemand deelde hier een link naar een -deels gratis- online cursusplatform, edx.org. Staan wel leuke dingen tussen. Een certificaat voor op je cv/LinkedIn kost dan weer ā¬40 en ik vraag me af of dat het waard is. Misschien weet iemand dat? 
Ik ken ook nog FutureLearn wat ook grotendeels gratis is (tenzij je een diploma/certificaat wil). Heb zelf eigenlijk geen ervaring met ervoor betalen en of dat het waard is.
Check ook udemy, vaak hebben ze acties van ā¬12,99. Iets nieuws leren is altijd goed als je er iets mee doet, anders is het zonde. Bijvoorbeeld een Excel cursus, die heb ik gedaan maar vind dat echt niet waard om op mijn cv te zetten.
Ligt aan de cursus of het waard is!
Ah, dat zijn leukere prijzen. Ik kan alleen echt nog niet inschatten wat precies van pas zou komen.
En @LaScript, bedankt, ik denk dat ik eerst idd een gratis cursus zonder certificaat probeer!
De twee sollicitatiegesprekken die ik deze week had zijn beide afgelast ivm corona. Ik ben een beetje bang dat het vinden van een baan een stuk langer gaat duren nu.
Hoe is het bij jullie nu? Merken jullie er iets van?
Balen! Ik heb morgen een gesprek en dit gaat tot nu toe gewoon door.
Jammer, maar begrijpelijk natuurlijk. Is er wel een nieuw moment gepland?
Ik zou vrijdag een sollicitatie hebben, maar is uitgesteld tot nog onbekend.
Denk wel dat het lastig gaat worden om een passende baan te vinden, want de grant-sollicitaties van NWO zijn ook uitgesteld waardoor er dus ook minder vacatures zullen zijn de komende tijdā¦
Ik heb donderdag een sollicitatiegesprek wat nu omgezet is in een skypegesprek.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb een link gekregen die ājoin Skype meetingā heet. Moet ik daar op het moment van het gesprek op klikken of me al eerder ergens voor aanmelden?
Moet ik überhaupt mijn eigen Skype koppelen oid of een app downloaden of iets?
Ik voel me echt een noob haha maar heb dit nog nooit gedaan, en weet niet of ze het zien/een melding krijgen als ik het eerder zit te proberen