Heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mij moet je je wel aanmelden bij skype. Of dat voor of na je op de link klikt is, weet ik niet
Volgens mij was er van de week een forummer in het corona topic die een skype sollicitatiegesprek had (vroeg naar tips) en dat verliep geloof ik wel goed. Misschien dat je daar nog even naar kunt kijken?
Nee, dat krijgen ze niet. Het zou kunnen dat je hier Skype voor bedrijven oid voor nodig hebt. Je kunt het alvast uitproberen om te zien hoe het werkt, dat merkt de ander niet. Als je dan ziet āje bent de enige in de meetingā oid dan doet ie het (en zien ze dus niet)
Bedankt voor de informatie allemaal 
Kun je vragen waarom ze het nodig hebben?
Ik denk dat je best op een nette manier kunt antwoorden dat je je daar niet prettig bij voelt en het liever niet deelt. Je hoeft niet door alle hoepels te springen. Juist je grenzen aangeven zou ik als wg krachtig vinden!
Ik heb morgen een sollicitatie voor de thuiszorg, deze stond al vanaf vorige week gepland. Maar stel we gaan in lockdown, mag ik daar dan nog wel naar toe? In de zorg hebben ze hard mensen nodig dus ik denk/hoop van wel. Maar ik vraag me af of ik überhaupt wel ingewerkt kan worden want er mogen niet meer mensen dan nodig bij de cliënten. Stagiaires mogen bijvoorbeeld al niet mee en moeten zelf een route gaan doen
Ik snap dat je het vervelend vindt!
Ik zou antwoorden dat je 'm liever niet doorstuurt. Als je dat netjes verwoord en bij jezelf blijft is er helemaal niks mis mee en is het aan hem wat hij ermee doet.
Edit: ik vond dit nog online.
"Vind je het vervelend om je loonstrook te laten zien? Dan kun je altijd nog zeggen dat je het niet nodig vind of dat je niet snapt waar dit precies voor nodig is. Je wordt toch liever beoordeeld op je kwaliteiten dan op je vorige salaris? Het is handig om niet gelijk een volmondige āNeeā te zeggen. Je kan eerst vragen waarom je werkgever dit per se wil zien.
Doet je werkgever er moeilijk over dat je niet je salarisstrook wilt laten zien? Dan is het goed om bij jezelf stil te staan of je überhaupt wel voor zoān werkgever wil gaan werken of dat het beter is om je terug te trekken."
Ik zou inderdaad dit beantwoorden. Snap sowieso niet waarom ze dat willen zien? Gaan ze op basis van dat je loon aanpassen ofzo? Zou het zelf nooit toesturen (behalve als ik weet dat ik in mān vorige baan meer verdiende :P).
Zou gewoon antwoorden dat je niet inziet waar het voor nodig is en je je daar niet goed bij voelt.
Oke gelukkig, ik wilde net vanmiddag bellen voor de zekerheid maar ik krijg net een berichtje dat de sollicitatie via skype gaat
Ik denk dat het maar net is hoe je het leest. Ik vond het helemaal niet op een vervelende toon?
Oh dat kan, ik vind het nogal kortaf en niet ingaand op de vraag die ze stelt, het verduidelijkt niks maar legt de bal terug bij haar. Ik vind het onbehulpzaam.
Ik ben mijn cv aan het updaten, want ik ben me aan het omscholen en moet solliciteren.
Afgelopen jaar heb ik in toerisme & recreatie gewerkt (een uitstapje, ben er niet voor opgeleid) maar ik ga nu het onderwijs in. Ik ben gewend om alleen ārelevante werkervaringā op te sommen, maar als ik mijn werkzaamheden van afgelopen jaar niet noem is er natuurlijk een groot gat in mijn cv.
Hoe zouden jullie het oplossen? Alleen relevante dingen noemen? Of misschien in het klein eronder (maar dan is het niet meer chronologisch).
Oh en nog iets. Je middelbare school noemen is een beetje onzin, toch? Ik ben 25 dus het lijkt me niet heel relevant? Just checking.
Ik heb eens een cv check laten doen en die gaven aan dat je dingen kunt zetten onder werkervaring en professionalisering. Bij werkervaring zet je dan dus alles zoals vakkenvuller enzo en bij professionalisering zet je alles neer wat te maken heeft met alles voor de baan waar je op solliciteert. Wie weet is het een oplossing
Na zoān beetje mān hele werkende leven voor hetzelfde bedrijf te hebben gewerkt ben ik nu voor het eerst aan het solliciteren.
Ik heb deze week gesolliciteerd op twee functies die me super leuk lijken maar die eigenlijk iets teveel uur hebben. Ben bij de een al uitgenodigd voor een gesprek, kan ik nog proberen te āonderhandelenā over aantal uur? Ze geven wel aan dat uren flexibel zijn maar volgens mij gaat dat meer om dagen.
Middelbare school heb ik er ook niet op staan, net als ervaringen die ouder zijn dan 5 jaar. Tenzij je tijdens je middelbare school relevante dingen hebt gedaan die je graag wilt benoemen voor je sollicitatie.
Zijn hier ook mensen die zich aanmelden voor het Rijkstraineeship?
Ik heb onderhandeld. Van 40 uur naar 32 uur en dat was akkoord. Dus go for it, succes!
Yes ik! Heb mān aanmelding al afgerond, vond het erg veel haha
Pff dat is altijd zo irritant. En een volgende keer met x+3 jaar ervaring mag je weer niet op gesprek komen omdat je overgekwalificeerd bent 
Ik zou het wel noemen en gewoon onder werkervaring. Dan benoem je daaronder eventueel relevante taken/verantwoordelijkheden. In je motivatiebrief of gesprek kun je toelichten dat het een uitstapje was. Alles is beter dan een gat in je cv en de meeste werkgevers/HR mensen die ik ken hebben een hekel aan niet-chronologische werkervaringen etc.
ETA:
Middelbare school plus niveau (en evt. richting/profiel) zou ik zeker benoemen. Vooral als je āslechtsā 25 bent. Als je 45+ bent kan ik me voorstellen dat het niet heel relevant is, maar op jouw leeftijd wordt er vaak wel naar gekeken.
gezellige werkgever hmm?