Sollicitatietopic (Deel 1)

Oh wat leuk! :smile: Hoe gaat die procedure verder? Waar zou evt je voorkeur naar uit gaan zou je uiteindelijk mogen kiezen tussen de twee?

Ben zo benieuwd naar de resultaten vandaag! De kans is natuurlijk groter dat ik niet door ben haha. Ik vroeg me ook wel af hoe ik mezelf moest onderscheiden van mensen die ook allemaal een WO-master hebben. Nja we gaan het zien! Op het Viva-forum ook nog geen reacties dat iemand wat gehoord heeft.

Zijn jullie trouwens naar die open dagen/traineeplaza hiervoor geweest? Ik kon toen niet omdat ik in het buitenland werkte, en vraag me af of dat nadelig is ofzo :sweat_smile:

1 like

Ik ben ook niet naar die dagen geweest! Moest je dat ergens aangeven in je sollicitatie? Anders kunnen ze dat ook niet controleren toch?

Ik dacht dat ik er niet zo mee bezig was maar heb vannacht gedroomd dat ik niet door was naar de volgende ronde, dus het spookt wel de hele tijd door m’n hoofd blijkbaar haha

Nee nee dat niet! Maar ik dacht misschien was er op die dagen een soort netwerkmogelijkheid o.i.d.
Ja het zit ook echt in mijn hoofd, dat kun je wel zien aan dat ik me dit soort dingen zit af te vragen die ik toch niet kan veranderen :sweat_smile:

1 like

Ik hoor vandaag of ik ben aangenomen ergens of niet. Dat wachten is zo vervelend! Ik weet niet of ze gaat bellen of mailen en heb geen idee hoe laat.

1 like

Snap ik hoor! :smile: Succes in ieder geval, ook @Memoria

2 likes

Net gebeld dat ik het niet ben geworden. Echt wel jammer vind ik het. Ik begin me echt af te vragen of ik wel een baan ga vinden in deze tijden.

Ah balen zeg. Legden ze ook uit waarom ze voor iemand anders zijn gegaan?

Ik herken het gevoel dat je je in deze tijd af gaat vragen of je wel iets kunt vinden… Maar dat ligt dan vooral aan de situatie en niet aan jou!

Gefeliciteerd! Ik ben helaas niet door met een totaal aantal punten van 64. Hoe veel punten heb jij gescoord?

1 like

Ik ben helaas niet door, had 72 punten

Ik ook niet helaas, 70 punten

Gefeliciteerd! Misschien hebben alleen de mensen die afgevallen zijn een uitleg gekregen met hoe de selectie is gegaan?

1 like

Oh, misschien hebben ze dat alleen met de afwijzingen meegestuurd! Ik heb een overzicht gekregen van het aantal punten dat je per categorie kon behalen, dus capaciteitentest, persoonlijkheidstest, talent en ervaring.

1 like

Jaaaaaa, ik ben door! Gefeliciteerd @Paling! Zit je bij je eerste keus van je ministerie?

@Robyna @Memoria @Lavender95 Awww, superjammer! Waar kunnen jullie het puntenaantal zien? Ik ben ook benieuwd.

11 likes
  • weggehaald -
3 likes

Ja een andere kandidaat hadden ze net een beter gevoel bij. Niks aan te doen maar toch wel jammer.

Is ook wel zo, het is gewoon een rot tijd om nu een baan te zoeken (zeker met mijn achtergrond). Morgen gewoon maar weer verder gaan met solliciteren

1 like

Ik heb dinsdag een sollicitatie en ik ben zo zenuwachtig. Ik moet er naar toe, wat ik wel een voordeel vind i.p.v. videobellen, maar toch… ik zou eigenlijk al begonnen zijn bij een andere baan die ik heel graag wilde maar door Corona namen ze geen mensen meer aan. Na die klap heb ik gelukkig een ww kunnen aanvragen. Deze functie waarop ik solliciteer lijkt me erg leuk maar ik klap daar helemaal van dicht en denk meteen; maar dit kan ik toch allemaal niet? Heeft iemand tips om beter in jezelf te geloven wat dat betreft?

Ik neem mezelf met solliciteren altijd voor dat het eerste gesprek voor mij is om te bekijken of de baan en het bedrijf mij leuk lijken. Ondertussen kijken zij natuurlijk ook of jij geschikt bent, maar het voelt daardoor wel anders.

3 likes

Ik heb met solliciteren altijd dat ik zenuwachtig ben omdat ik aan mezelf begin te twijfelen en heel negatieve gedachten en rampscenario’s in mijn hoofd ben. Helpt me dan heel erg om wat yoga of meditatie te doen om rustig te worden. Je hebt veel kwaliteiten, geloof daar ook in!

Dankjewel ook voor je antwoord in dit topic. Best wat herkenning op meerdere vlakken zie ik :wink: Mediatie en yoga is een goeie inderdaad om morgen mee te beginnen.

1 like

Ohja haha, lijkt wel alsof ik je stalk zo :sweat_smile:. Succes morgen !