Ja precies! Nu kan je nog onderhandelen, wanneer je dat niet doet zit je (meestal) vast aan de standaard tredes. Ik vond het ook lastig om te onderhandelen, maar dit gaf me wel extra motivatie om het te doen. Misschien een beetje cliché, maar nee heb je en ja kun je krijgen. Zeker als je goede argumenten hebt, zou ik er gewoon voor gaan! Laat even weten je gesprek ging
Haha fuck ik wilde iets bewerken en heb hem toen verwijderd.
Wow wat een vette studie, ik ga gelijk even googlen.
Jaa precies, de ontwikkeling die je daar kan doormaken is heel waardevol denk ik. Zeker ook wat betreft je loopbaankeuze. Ik ga denk ik uiteindelijk mijn gevoel achterna.
Salaris is redelijk gelijk, dus dat scheelt en vind het als starter echt meer dan genoeg!
Ik heb mijn gesprek over twee weken!
Ik heb intern gesolliciteerd want mijn huidige baan loopt binnenkort af. Nu is er dus een mail gestuurd waarin staat dat de medewerkers met vast contract voorrang hebben op medewerkers met een tijdelijk contract. Is dit oneerlijk? Ik heb namelijk wel ervaring in het gebied van de vacature dus het is niet zo dat ik sowieso geen kans kon maken…
Vanochtend gesprek gehad en zonet werd ik gebeld dat ik ben aangenomen.
Hoe gaan alle interview rondes bij iedereen?
Ik ben nu bij 1 bedrijf door naar de 5e (en laatste ronde), wat fijn is, maar is wel meer een “back up” bedrijf voor mij voor als mn favoriete bedrijf niet lukt. Heb ook nog 2 andere van die “back ups”. Bij mn favoriete bedrijf sta ik helaas pas helemaal aan het begin van het solliciteer-traject dus moet daar nog even knallen.
Ja het is echt vermoeiend qua energie en inplannen in je dag, maar het is naar mijn mening steeds best we herhalend (wat het weer minder “zwaar” maakt). Want best veel vragen die in ronde 5 kwamen waren eerder ook wel wel in een vergelijkbare vorm aan bod gekomen. De ronde waren bij mij (alles via videobellen): 1. recruiter, 2. recruiter, 3. manager & iemand van hr 4. senior director van het team, en 5. is me nog niet verteld eigenlijk! Bij een ander bedrijf was de 2e rond een case. Had in mijn mailbox een paar scenario’s ontvangen en moest die uitwerken aan de telefoon. Door de zenuwen natuurlijk een paar domme fouten gemaakt maar hoop dat je dat dan met “leuk praten” eromheen een beetje compenseert haha
PS: ben er ook klaar mee idd
Maar moet er echt ff doorheen haha
Ik had het met zoom en beeld erbij. Op zich prima, zelfs minder eng, maar ben zelf afgehaakt. Het voelt voor mij niet goed om vast contract op te zeggen in deze tijd als ik niet weet waar ik terecht kom.
Echt contact is toch anders.
Als er bijv. sprake is van boventalligheid of reorganisatie (en anderszins mss ook wel) is dat vaak wel gebruikelijk is mijn ervaring. Zie dat ook vaker staan bij interne vacatures.
Ik heb 1 keer een face to face gesprek gehad, de rest allemaal op Teams, Zoom en Skype. Ik vind het best wel prettig eigenlijk!
Ik heb de mijne telefonisch en via Whatsapp videobellen gehad.
Hebben jullie nog tips voor een sollicitatie via videobellen? Ik ben bang dat ik dan wat te stijfjes ga overkomen.
Je laptop hoog zetten op een aantal boeken vind ik er zelf minder ongemakkelijk uit zien dan wanneer de camera recht voor je neus staat. Verder helpt het mij om de ander echt ‘in de ogen’ te kijken in plaats van de hele tijd te letten op hoe je er zelf uit ziet.
Ik heb net voor het eerste in 3 maanden weer gesolliciteerd…
Qua kleding zou ik niet een heel druk patroon aan doen, dat kan een beetje irritant zijn voor de ander. Ik kleed me verder wel altijd normaal aan en doe vaak een een beetje lippenstift op. En m’n haar vast vind ik beter staan dan los.
Oh en ik heb altijd wat aantekeningen liggen in de buurt van m’n glas water. Als je dan in die richting kijkt, valt het minder op
Eerste sollicitatie zojuist gestuurd. Ik mocht van iemand niet vermelden dat ik creatief ben want dat zou arrogant overkomen. Maar ik vind dat bullshit dus gewoon gedaan.
Is ook bullshit! Dat is gewoon een super kwaliteit om te hebben en dat is ook iets dat je gewoon van jezelf kunt ‘weten’, dus je zou gek zijn om het niet te zeggen
Ik kom nogal uit een grijze muizenfamilie (Sorry ieniemienie) en dan moet je vooral niet ergens bovenuit steken.
Wat goed! Als je uitlegt waaruit die creativiteit blijkt, lijkt me dat helemaal niet arrogant toch.
Edit: ook als je het niet uitlegt trouwens, ik zou niet weten waarom dat arrogant is.
Ik zet m’n blaadje met aantekeningen tegen m’n scherm aan haha