Sollicitatietopic (Deel 1)

Haha nog beter!! Hang je dat aan de zijkant dan? Want anders zie je de andere mensen niet meer toch?

Ook nog een filmpje verstuurd (de duivels).

Of ik sla de plank volledig mis of ik heb het toch best oké gedaan. :upside_down_face:

Ik zet 'm tegen m’n scherm aan (klein blaadje). Sleep dan het programma wat meer naar rechts totdat ik een gezicht zie. Helpt ook om niet naar jezelf te kijken want dan zorg ik dat ik mezelf niet meer zie zodat ik niet word afgeleid haha

1 like

Heb je het via whatsapp videobellen? Als het met de telefoon is even een soort van standaard zoeken waar je de telefoon tegen aan kan plaatsen. Ik had hem gewoon tegen mijn laptop aan gezet. En dan tegen mijn scherm van het laptop de vacaturetekst en wat aantekeningen.

Qua kleding gewoon netjes, inderdaad er op letten dat je niet te drukke prints aan hebt. Ik had zelf een kobaltblauwe top aan, haar verzorgd.

De persoon waarmee ik mijn gesprek had was super chill. Mijn hond blafte nog en het koffiezetapparaat ging uit. Het is nu allemaal anders en daar houden ze wel rekening mee is mijn ervaring.

2 likes

Hebben jullie nog tips voor een leuke afsluiting van een brief? In de vacature staat ‘de koffie staat voor je klaar’, maar ik kan niks leuks bedenken daarop.

Hangt er een beetje vanaf wat bij je past en de toon van je brief. Ik ben zelf niet echt van de grappige/lollige inhakertjes, ik zou het simpel houden.

Ik kom graag een kop koffie drinken en u meer vertellen over X en Y / Ik kijk ernaar uit om een kop koffie te komen drinken en X en Y verder toe te lichten / Voor een kop koffie ben ik altijd in. Graag vertel ik u dan meer over X en Y.

3 likes

Ik vind het lastig om daar antwoord op te geven omdat ik niet weet over welke functie het gaat / het type bedrijf en de rest van de vacature. Op basis van die soort informatie maak ik voor mijzelf altijd een inschatting of ik een gortdroge brief moet schrijven of dat meer ‘kan’ .

1 like

Ik heb net op mijn droombaan gesolliciteerd. Ik hoop heel erg dat ik maandag gelijk iets hoor.

12 likes

Hoe ervaren jullie het banenaanbod tijdens deze periode? Ik had bedacht een beetje rond te willen gaan kijken, alleen zijn bij alle bedrijven waar ik kijk de vacatures in mijn richting offline gehaald
 Er is echt nauwelijks iets te vinden momenteel?

Ja precies. Bij mijn huidige bedrijf is ook een complete hiring freeze momenteel.

1 like

Ik heb dus net gesolliciteerd voor iets, deze vacature was de eerste in twee maanden die aansluit bij mijn studie richting en ervaring.

Ik solliciteer nu naar andere functies. Soms staat erbij dat ze ondanks de corona crisis mensen zoeken of dat ze juist nu niemand aannemen.

Tja het is niet anders, ik zoek maar gewoon verder.

Ik ben in februari van baan gewisseld en dacht als ik het niet naar mijn zin heb, dan ga ik opzoek naar een andere baan. Ja hoor, heb het écht niet naar mijn zin ondanks dat ik er pas 3.5 maand werk. En nu is het zo lastig met de Corona crisis qua baan wisselen :sleepy:

Ik studeer af in toerisme dus dat banenaanbod is om te janken. Wilde eerst de luchtvaart in maar dat is al helemaal onmogelijk hahaha

Kutt ik ben net bij mijn favoriete baan afgevallen als kandidaat
 Echt zo balen en ellende want vanbinnen ga je al zo erg hopen en alles :sleepy:

Ik heb net tijdens de dagelijkse vergadering laten vallen dat ik morgen niet kan inbellen i.v.m. een sollicitatiegesprek. Ik vraag me af of ik hier verstandig aan heb gedaan, maar nu heb ik wel duidelijk de boodschap afgegeven dat deze stagiaire in het onderwijs snel wil weten waar ze aan toe is. :upside_down_face:

8 likes

Ik meen bij de laatste vacature (die nu online staat/stond) te hebben gezien dat uiterlijke afstudeerdatum sept 2020 is. Dus op moment van solliciteren niet, maar als je nu solliciteert en nog met je bachelor bezig bent voldoe je sowieso niet aan die eis (in sept).

1 like

Ik kreeg net een interessante vacature doorgestuurd, maar nu willen ze dus dat je een introductiefilmpje van 2 minuten meestuurt. Echt WHY. Ik vind dat soort sollicitaties zo kut, heb er gelijk geen zin meer in. Laat me gewoon een brief schrijven.

3 likes

Ik moest dat ook voor iets doen en ik denk dat ze daarom mij minder gauw zullen uitnodigen.
Op schrift ben ik sterk en kom ik gewoon over als iemand van mijn leeftijd maar als je mij op video de eerste minuten ziet denken mensen vaak ‘is zij echt 311111??? en niet 18’. :expressionless:

2 likes

Ik ben schriftelijk ook sterker en ik heb ook geen zin om veel editwerk te doen voor een video want je bent toch één van de 100 kandidaten. En dan moet je er ook weer representatief uitzien en overdag zo’n video maken anders is het licht weer kut. En dan ook nog bedenken wat je precies moet zeggen. Wat een ellende.

Ik heb volgende week een arbeidsvoorwaarden gesprek. Ik werd gebeld en was verrast, allemaal leuk maar hij vroeg me terloops of ik iets heb wat ik nu al wil vragen of delen. Ik dacht aan mijn huidige salaris en/of mijn salaris strookje, maar het overviel me en ik heb gezegd dat ik er even over denk en erop terugkom. Ik verdien nu relatief veel voor deze sector, dus ik maak me een beetje zorgen of we er uit komen qua salaris, al valt mijn huidige salaris wel in de schaal die bij de vacature hoort. Wat zouden jullie nu doen? Al iets communiceren over mijn huidige salaris? Of even zo laten tot het daadwerkelijke gesprek (dat via Skype zal zijn by the way)?