Sorry ik moest er even over nadenken. Dat is wel echt balen zeg! Zijn er wel dingen die je leuk lijken? Misschien kun je verschillende mensen met banen die je wat lijken eens vragen om een kopje koffie te drinken of zelfs of je een dag mee mag lopen? Mensen zijn daar vaak best wel door gevleid dus veel mensen willen dat wel doen.
Als je echt geen idee hebt zijn er volgens mij ook coaches of trajecten die je kunnen helpen, maar daar weet ik niet zo veel van. Misschien is er zoiets op je huidige werk of kun je zoiets extern vinden?
Ik heb weer twee afwijzingen binnen met wéér als reden te weinig ervaring. Hoe kan ik ervaring op doen als niemand me aanneemt? De tering zeg
Zit precies in hetzelfde schuitje, zo frustrerend. Wacht nog op antwoord van een gesprek, maar degene waarmee ik het gesprek had was zo niet geĂŻnteresseerd in me dat ik het antwoord eigenlijk al weet.
Ik ben ook bezig met het sollicitatieproces. Ben al een tijdje werkeloos en al een aantal keer tweede geworden bij functies die me heel leuk leken. Ben nu mijn opties wat aan het vergroten en reageer ook op banen die mij in eerste opzicht niet zo leuk leken of die een langere reistijd hebben.
Ik heb volgende week een gesprek bij een baan maar in de vacature stond geen salarisindicatie. Vind het eerlijk gezegd zonde van beide kanten om er tijd in te investeren als blijkt dat we een heel ander beeld van t salaris hebben⊠heb t al gevraagd aan de intermediar maar die gaf aan het ook niet te weten.
Hoe doen jullie het als er bij een vacature geen salarisindicatie staat? Wanneer is het logisch om hiernaar te vragen?
Nou heel eerlijk reageer ik daar niet op. In mijn ervaring (en werkveld) betekent dat over het algemeen dat het salaris beschamend laag is en het daarom niet vermeld wordt. Maar ik heb nog niet zo erg verlegen om een baan gezeten, dus kan me voorstellen dat je je dit niet kan permitteren als je al langer werkloos bent en echt nood hebt aan een baan.
Ik snap wel dat je idd niet teveel tijd wil verspillen als blijkt dat jullie op dat vlak totaal niet overeenkomen. In dit geval zou ik het denk ik aan het einde van het eerste gesprek aankaarten, al is het maar voor een globale indicatie. De details kun je later wel onderhandelen, maar je moet toch weten of het een beetje matcht.
Ik solliciteer daar ook niet op. Of, als het me echt heel leuk lijkt, bel ik om het te vragen. Maar dat heb je al gedaan. Dan zou ik het gewoon direct in het eerste gesprek vragen, je wil die baan immers om geld te verdienen en niet om vrijwilligerswerk te doen. Dus geen gekke vraag in het eerste gesprek hoor!
Iemand ervaring mee dat ze na het sturen van je brief je sollicitatie in reserve zetten? Ik kreeg net een mail met die boodschap. En werd je in sommige gevallen toen nog uitgenodigd?
Zouden ze maar heel weinig sollicitanten op gesprek uitnodigen ivm corona en willen ze daarom mensen achter de hand houden?
Als je het netjes uitlegt zou ik t inderdaad ook op het einde vragen. Zo van ik kon helaas niet vinden in de vacature en de intermediair wist het ook niet.
Welke vacaturesites gebruiken jullie? Ik zit voornamelijk op r.andst.ad en linkedin, maar voor mijn gevoel mis ik nog veel.
Ik weet niet wat voor baan je zoekt maar ik heb goede ervaringen met ma.g.net. (punt me, niet punt nl) maar dat is wel heel erg gericht op net afgestudeerden/mensen met nog niet zo veel ervaring heb ik het idee.
Ik kijk sowieso iedere dag op Indeed en LinkedIn. Daarnaast ga ik nog uitzendbureaus langs en bepaalde bedrijven.
Daar ben ik dus ook bang voor, dat het salaris beschamend laag isâŠ
@Virago @soarin Bedankt voor de antwoorden, ik ga aan het einde van het eerste gesprek gewoon vragen of ze een salarisindicatie kunnen geven.
Jaa daar had ik nu ook gekeken, kreeg 4 gematchte vacatures terwijl ik meer dan de helft van de sectoren heb aangeklikt⊠Maar thanks iig voor het doorgeven, ik ga het wel in de gaten houden dan!
Ik heb gesolliciteerd op een hele leuke functie, waarvan ik dacht dat het te hoog gegrepen was voor me en waar veel reacties op waren gekomen. Werd ik net gebeld, dat ik bij de eerste selectie zat! Moest wel meteen extra motivatie geven en sterke punten van mezelf, dat was wel even shit dat dat zo onaangekondigd gevraagd werd. Werd er zo zenuwachtig van, denk niet dat ik een heel zelfverzekerd verhaal heb kunnen houden.
Zit nu 5 minuten later nog met een hard kloppend hart
Ik vraag het ook in het eerste gesprek als het er niet bij staat. Van tevoren probeer ik een beetje onderzoek te doen want normaal is voor de functie en branche, zodat ik een antwoord heb als ze naar mân salaris indicatie vragen. Wel gek dat die intermediair er niks over kon zeggen trouwens.
Naar mijn ervaring zegt het niet altijd dat het laag is als er niks over in de vacature staat. Komt vooral veel voor als er geen cao is.
Ik zoek in toerisme dus dat is voor mij nu een beetje uitgesloten haha! Maar thanks voor je tip!
Het is voor een bijbaan, maar heb een motivatiebrief en CV mogen inleveren via een vriendin die werkt bij een bedrijf in de culturele sector. Lijkt me echt perfect om te doen naast mân studie die nog gaat beginnen. Nu duimen dat ik word uitgenodigd!
Pre-corona heb ik âvoor de grapâ gesolliciteerd bij een bedrijf en daar zou ik ook op gesprek mogen komen, maar toen kwam corona en is de vacature on hold gezet. Nu ben ik tijdens mijn tijdelijke werkzaamheden bij mijn vader veel met dat bedrijf in contact geweest/met diensten van dat bedrijf gewerkt. En nu lijkt het me nog 82829x leuker om daar te werken. Ik hoop zo erg dat ze de vacature binnenkort weer openen of over een jaar zodat ik nog een master kan doen eerst
Random post dit, maar het voelt gek om zo graag voor een bepaald bedrijf te werken in een sector waar ik mezelf nooit had zien werken.
Ik werd ook op reserve gezet. Een aantal weker later werd ik gebeld of ik nog zou willen komen, omdat iemand anders zich teruggetrokken had (volgens mij waren het er in totaal 10 mensen die werden uitgenodigd voor een gesprek). Ik heb uiteindelijk de baan gekregen :).
Oh wat fijn! Dat geeft hoop Ik sta nu ook bij een tweede vacature op reserve.