Vaak kan HR een proef berekening voor je maken wanneer je aanstelling wijzigt. Misschien kan je dat eens vragen?
Ik vind de laatste tijd zo weinig vacatures. Vrees echt dat er een grote economische recessie aan zit te komen
same, ik studeer af binnenkort dus ben echt vrij angstig hieroverā¦
Je kunt om een pro forma berekening vragen bij de salarisadministratie? Dan heb je wat meer informatie om een goede beslissing te kunnen nemen? Heb ik destijds ook gedaan toen ik twijfelde tussen 28 en 32u werken.
Ik heb het gesprek verplaatst naar aankomende vrijdag, was op veel te korte termijn en ik was helemaal gestresst. Nu ben ik goed aan het voorbereiden!
Maar zou dat niet gewoon ook een manier te zijn om te zien hoe je op dat soort kritische vragen reageert? Los van dat het best een punt zou kunnen zijn waar meer toelichting omtrent wordt gewenst - als het echt een dealbreaker zou zijn zou je niet zijn uitgenodigd, denk ik.
En die andere vier keer weet je natuurlijk ook niet echt wat erachter stak (of bijv. bekenden ook op de vacature hadden gereageerd, mensen die dichterbij woonden, ā¦, misschien ook wel jouw reden natuurlijk maar bedoel maar, je weet het eigenlijk niet zeker en zeker niet voor alle vier de plekken) - vind vier keer zelf ook nog niet zo veel, ondanks dat ik me kan voorstellen dat het wel zo voelt als je er middenin zit.
Tip voor iedereen die bruto/netto berekening wilt maken Ʃn onder een cao valt:
https://www.berekenhet.nl/werk-en-inkomen/nettoloon.html deze is behoorlijk accuraat als je je cao kiest. Je kunt het parttime percentage aanpassen en opnieuw laten berekenen met een druk op de knop. Houdt uiteraard geen rekening met hypotheekrente aftrek of andere persoonlijke aftrekposten.
Zit echt in een kutsituatie, weet niet wat ik moet doen, lig te janken, zoān last op mijn schouders al de afgelopen twee weken ⦠wil hier gewoon van af maar hoe?
Is er iemand die mij (binnen nu en een uur ) onafhankelijk advies wil geven?
Ah, dat is lastig! Het is lastig als je het gevoel hebt dat je twijfelt, misschien ook omdat je best lang in het traject zat voor het traineeship, waardoor andere sollicitaties toch misschien iets āsimpelerā aanvoelen?
Ik heb nog een paar andere dingen lopen, waaronder een ander traineeship bij de overheid. Ik had in de tussentijd ook een aanbieding bij een superinteressant bedrijf, maar die werd na het aanbod weer ingetrokken omdat ze uiteindelijk geen headcount kregen goedgekeurd (heel zuur).
Je mag altijd een pm sturen als je wil, heb hier toch tijd zat
Je mag mij ook pmāen!
Vanochtend dus het gesprek gehad! Ik vond het erg leuk en volgens mij ging het ook best wel goed. Mijn uitgebreide voorbereiding kwam goed van pas dus heel fijn dat ik het gesprek heb kunnen verplaatsen. Na het weekend hoor ik of ik door mag naar het tweede gesprek
Ben wel heel benieuwd naar je struggles! Herken wel het eea in jouw verhalen namelijk, ik combineer momenteel het bedrijfsleven met lesgeven in het MBO. Geen idee waar je nu mee zit natuurlijk, maar gezien jouw verhalen misschien ook wel iets voor jou?
Fijn! Hopelijk ben je door naar de volgende ronde.
Ik heb volgende week een arbeidsvoorwaarden gesprek. Ben me al een beetje aan het inlezen over de cao en mogelijkheden. Ik heb dit nog nooit gehad dus ik ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen.
Ik ben verpleegkundige en werk al 12 jaar op dezelfde plek. Ik weet al jaren dat ik hier niet gelukkig van word dus ben ik nu een opleiding voor fitnesstrainer aan het volgen. In juli heb ik examen en als het goed is mān diploma. Maar er is me nu al een baan aangeboden met heel veel mogelijkheden om hierin te groeien. Komende week ga ik mān baan Ć©cht opzeggen. Zo spannend. Ook omdat het in eerste instantie onder mān opleidingsniveau zit, maar ik ben zo blij!!! Nooit meer sāochtends jankend in mān bed liggen omdat ik naar mān werk moet. Dan maar wat zuiniger leven. Kan het nog niet echt geloven! Ook credits naar mān vriend natuurlijk, die me de ruimte geeft mijn droom waar te maken
Alleen maar goed dat je nu niet alleen lichamelijk fit zal zijn maar ook geestelijk door te doen wat je leuk vindt.
Ik heb gehoord dat ik op tweede gesprek mag komen! Het is een gesprek gericht op competenties en die moet ik goed moet voorbereiden. Tevens gehoord dat ik volgende week een assessment moet doen, met o.a. gesprek met een psycholoog. Dat zag ik niet helemaal aankomen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat spannend! Succes allebei.
Ik heb zelf niet zo een gesprek gehad met een psycholoog ooit maar mijn zus wel. Bij haar ging het best wel diep in de zin van dat ze moeilijke gebeurtenissen in haar leven moest beschrijven (hoe ze daarmee omging, hoe ze reageerde, hoe ze haar hebben gevormd). Zij had zich niet helemaal blootgegeven en dat was toen ook wel prima, al hopen ze denk ik dat je dat wel doet
Meh. Net afgewezen na het eerste gesprek. Ze vonden dat ik teveel een plaatje schetste van mezelf, in plaats van mezelf te zijn. Aangegeven dat ik me daarin niet helemaal kon vinden. Ook gaven ze aan zich zorgen te maken hoe ik zou reageren in situaties waarin ik weinig/geen controle heb (aangezien ik als slechte eigenschap aangaf een beetje een controlfreak te zijn). Ik baal er echt van!