ik vertelde dat nooit! Want stel het lukt niet met de nieuwe baan / banen dan ben ik bang om bij de huidige baan ook weer minder gemakkelijk door te groeien of promotie te maken omdat ze dan kunnen denken dat je niet helemaal trouw bent aan het bedrijf
En @Rapsody
Bedankt voor de antwoorden. Ze hebben de opdracht gekregen op te gaan downsizen dus gaan ze iedereen die zicht heeft op iets anders op korte termijn ontslaan. Ze vragen letterlijk of je solliciteert, wanneer je iets zou weten en wanneer je er kan beginnen.
Ga er dus ook niets over zeggen als ze me.die vraag stellen
Haha ja ik snap dat de werkgever dat om die reden graag wil weten, maar je hoeft dat dus niet te vertellen je hebt gewoon nergens zicht op totdat je meldt dat je ergens anders bent aangenomen.
Heeft iemand van jullie al eens een rollenspel en/of groepsopdracht gedaan tijdens een sollicitatieperiode? Wat was de opdracht toen/welke rol moest je aannemen? Ik heb binnenkort een selectiedag met deze twee elementen en weet niet zo goed wat ik kan verwachten
Vanochtend afgewezen voor een superleuke functie bij een bedrijf waar ik echt graag voor zou willen werken, merk dat deze afwijzing mij toch echt best wel verdrietig maakt. Gelukkig wel de redenen gekregen, al herken ik me in 2 van de 3 redenen totaal niet. Een reden was gericht op dingen managen, vooral omdat ik in mijn huidige baan meer mensen coördineer dan bij die functie het geval zou zijn vind ik dat dus wel echt naar dat ik dat niet heb over kunnen brengen en ik dit dus als reden krijg. En ervaring, altijd die ervaring…
Om mezelf dan maar te motiveren dat er meer leuke banen zijn besloot ik toch maar mijn motivatie voor een traineeship te gaan schrijven. Is op het moment dat ik die wil opsturen de vacature verwijderd terwijl er een uur daarvoor nog stond dat er nog op gesolliciteerd kon worden (er stond een soort stappenplan van in welke fase ze zaten).
Ik denk dat vandaag niet mijn dag is, dus dat ik nog wel even moet blijven werken bij mijn “het is ok maar niet perse leuke”-baan. Maar ik probeer dus al een half jaar wel leuk werk te vinden.
Was het een heel online hindernisbaan? Anders als je het e-mailadres hebt gewoon nog een je cv etc. opsturen hoor.
Ja! Een veel te lange hindernisbaan eigenlijk. Maar geen mailadres helaas, wel het contactformulier ingevuld bij een andere vacature van de traineeships. Of zal ik gewoon solliciteren op een traineeship y en zeggen dat die sollicitatie voor x is?
Tuurlijk! Wie niet waagt, niet wint. Succes
Ik ben weer afgewezen tijdens het laatste gesprek. Echt zo kut Ik ben echt bang dat ik nergens ooit door ga komen en dat werken gewoon niet voor mij weggelegd is.
Sorry voor de negativiteit zie het echt even niet meer zitten.
Hoi allemaal, ik heb een buitenlandse vriendin die bezig is met een sollicitatie bij een NGO hier in Nederland. Het bedrijf geeft geen salarisindicatie, en ze vroeg aan mij wat ze zou kunnen voorstellen. Ik heb zelf alleen totaal geen ervaring met NGO’s, dus weet niet zo goed wat ik haar kan adviseren. Het gaat om een functie als programma officer, 2-4 jaar werkervaring en minimaal bachelordiploma. Is er misschien iemand die hier een beetje een idee over heeft? Alvast heel erg bedankt!
Ik heb net sinds 4 jaar weer eens een sollicitatie verstuurd, zo spannend. Het is qua niveau onder mijn huidige functie maar in een andere branche waar ik graag in wil werken, en mogelijkheden tot doorgroeien.
Spannend!! Hoop dat het lukt
Over dat laatste, ik denk ook dat de branche, je werkgever en de doorgroeimogelijkheden belangrijker zijn dan het niveau van de functie. Vooral in de krappe banenmarkt van nu!
Staat het bedrijf op Gl.assdoor? Misschien kan ze daar vergelijkbare salarissen vinden.
Klopt ook hoor! Maar hoop wel dat ik minstens het loon van mijn huidige functie kan verdienen, want dat heb ik wel minimaal nodig (huidige cao heeft gewoon relatief lage lonen)
Aaah ff een hart onder de riem voor jou! Solliciteren kan echt kut zijn en kan op die momenten wat aan je zelfvertrouwen beginnen knabbelen. Geef de moed niet op, de job voor jou gaat nog uit de bus komen!
@Calypso en @macchiato ik duim!
Heb al een paar jaar een prima baan, maar in een specifieke sector/branche wat eigenlijk al van meet af aan niet helemaal mijn ding is. Nou probeer ik dus al tijden in een andere sector terecht te komen (wat heel goed aansluit bij mijn opleiding en ervaring), maar ik kom er maar niet tussen… Ook op MBO-functies niet terwijl ik HBO+ ben opgeleid. Heb een opvallend CV en met brief al gevarieerd van kort en catchy, tot uitgebreid, van formeel tot ludiek maar niks werkt Elke x net iemand die (met- of zonder gesprek) net wat beter aansloot, zo jammer !
Ah dat is zo shit. Heel veel succes, er gaat vast een baan komen waarbij het wel lukt! Ik duim voor je dat er binnenkort iets op je pad komt
Aaaah ik ben gebeld en mag op gesprek komen! Waren veel sollicitanten dus is een goed teken. Ben benieuwd hoeveel er op gesprek mogen komen.
Bedankt voor de tip! Inderdaad iets vergelijkbaars kunnen vinden, geeft in elk geval een beetje richting. Fijn!
Ik heb ergens gesolliciteerd en ik moet nog vóór het eerste gesprek ideeën verzinnen en een opdracht uitvoeren. Ik heb eerder het idee dat ik gratis werk zit te doen dan aan het solliciteren ben.