Thanks!
Zelfs voor traineeships vind ik het aan de lage kant. Die ik ooit op het oog had begonnen bij 2200/2300.
Jaaa zeker waar! Is het hoger onderwijs, stond volgens mij een max van €2700 bruto bij de vacature. Maar met mijn diploma is een startsalaris van 2000 bruto helaas gemiddeld. Ff filmpjes kijken met tips voor onderhandelen
Daar ga je al Voor jouw diploma is dit startsalaris gemiddeld. Daar heb je heel gemakkelijk al 2 argumenten voor een hoger salaris: 1) gemiddeld betekent dat er lagere én hogere salarissen zijn, zo kom je op een gemiddelde en 2) jij hebt niet alleen een diploma maar je hebt hier zelfs al een hele tijd een coördinerende rol gehad. Die tweede reden is dus een prima argument om wat meer te vragen. Plus het scheelt ze ontzettend veel tijd omdat ze je niet in hoeven te werken!
Ik ben met dat bedrag begonnen voor WO functie. Had ik nooit moeten doen, jaren erna wel in raptempo omhoog gegaan maar voor mijn gevoel nog steeds 500 te weinig. Al keer verhoging gevraagd maar werd een bonus.
Ik ga nu goed bedenken wat ik nu wil, salaris is nu ok maar ergens anders kan ik meer krijgen maar ik heb nu leuk team, credits en redelijk vrijheid. Alleen reistijd.
Maargoed, lang verhaal kort, als starter kan je ook gewoon onderhandelen en ik zou nu als ik weer starter zou zijn nooit akkoord gaan met 2000euro als WOer
Bij Canva kan dat wel gewoon. Werk je in de app of in je browser? Ik vind in de browser veel beter werken. Ik heb er zelf m’n CV mee gemaakt en was er heel tevreden over.
In de browser! Hm vreemd. Ik probeer het dan nog eens, want vind de template die ik had wel mooi!
Shittie ik heb net een afwijzing ontvangen. Echt balen want cv & vacature is bijna een perfecte match. Maar ben “op dit moment niet de juiste kandidaat voor deze positie”. Is het oke om hier nog op te reageren met de vraag of het toegelicht kan worden? Ik lees het een beetje alsof ze al iemand hadden en dat ze me daarom heel beleefd/vaag afwijzen en geen duidelijke reden geven. Dus misschien is het dan irritant om nog een mail erachteraan te sturen. En ik wil weten of het zin heeft om in de toekomst nog een keer te solliciteren of dat ze geen persoonlijke match zien.
Ah waarom maakt solliciteren zo onzeker
Ik zou er zeker achteraan mailen, helemaal als je zelf geen goed beeld hebt waarom. Misschien irritant voor hun als iedereen gaat mailen maar in gevallen dat ik echt het idee had dat het een goede match was doe ik het wel, en altijd wat extra informatie mee gekregen. Toch fijn voor je eigen gevoel.
Dank voor je reactie! Heb je ook gelijk in
Zo lastig zo’n arbeidsvoorwaarden gesprek! Heb inmiddels wel wat punten waarom ik meer zou moeten krijgen, maar nog geen idee hoeveel ik het op moet gooien. Is echt lastig om in te schatten (naar mijn idee). De functie zit in een schaal tussen 2000 en 2700 bruto in als administratief medewerker mbo (ik heb zelf hbo).
Edit: heb 2u verder gegooglet en twijfel nu zo of ik niet te hoog of te laag inzet. Als iemand nog tips heeft let me know, ik ben een beetje lost.
Ik heb net met veel mensen gepraat en ook gegoogled omdat ik ook op het punt sta om mijn voorwaarden naar een, misschien, nieuwe werkgever te sturen. Een paar tips die ik nog kreeg:
- ze gaan je altijd omláág onderhandelen, start dus altijd boven het bedrag dat je echt wilt hebben (logisch)
- denk aan de waarde die je hun biedt, dus niet alleen wat het kost. Dit bedrag is voor jou misschien veel geld, maar voor een bedrijf niet. Je baas betaalt het niet uit z’n eigen zak
- vergeet de secundaire voorwaarden niet, zoals reiskosten, pensioenregeling etc.
Ik heb ook advies nodig ik heb dus een gesprek gehad en de werkgever wil graag dat ik mijn voorwaarden stuur. Het is een informeel bedrijf, en ik wil XX bedrag hebben. Hoe zouden jullie dat in de mail schrijven? Vind dat nog lastig. Wil graag concreet worden en niet zeggen “ik wil op XX€ landen”. Maar hoe precies? Heb nu iets van: Op basis van verantwoordelijkheid van de functie en mijn ervaring … help
wil ik je money. Iemand hier een idee?
Wat je al had en dan … lijkt €xx mij een geschikt bedrag. Of … een gepast bedrag. Of, … wil ik een voorstel doen van €XX. Misschien? Geen ervaring mee, dus wie weet heb je er niks aan vind het wel een goed begin van de zin in ieder geval!
Hey thanks, ik vind de 3e heel goed had nu zelf verzonnen … “stel ik XX€ per jaar voor” Ik keek gisteren een advocatenserie met allemaal topvrouwen erin en toen heb ik me voorgenomen meer zoals zij te worden, dus dat probeer ik nu haha.
Haha, klinkt goed! Veel succes!
Ik zou dit eigenlijk niet schrijven denk ik. Want met een ‘voorstel’ geef je duidelijk aan dat er onderhandeling mogelijk is. Als je zegt ‘… is €…,- passend’ of ‘… lijkt €…,- mij geschikt’ nodig je niet uit tot onderhandeling. Natuurlijk gaan zij sowieso lager bieden (of de kans is iig groot) maar met een ‘voorstel’ kom je wat minder sterk over dan als je stelliger bent.
Goed punt!
Ik heb een vet leuke vacature gezien voor een social media baan. Maar ik heb zon hekel aan brieven schrijven dat ik er aan zit te denken om een video te maken haha. Alleen dat vind ik ook een beetje eng haha. Misschien even wat inspiratie op doen.
Doen!! Dan onderscheid je je ook meteen!
Ben even moed indrinken