Ik heb het ze na de uitnodiging voor het 2e gesprek verteld, dus ze zijn er van op de hoogte. Nu hoop ik alleen dat ze me niet Alleen op gesprek laten komen omdat ze er anders niet meer zonder discriminatie onderuit komen. (Klinkt negatief, maar ik heb al een keer meegemaakt dat bedrijf ineens iemand intern had gevonden nadat ik het had verteld dus vandaar dat ik gewoon angstig erom ben)
Als ik zoek is een groot deel van de vacatures ofwel een traineeship, ofwel een detacherings- of consultancy-achtige constructie.
Ik wil gewoon een normale functie bij een bedrijf zelf
Nou ik heb maar even zelf gebeld: " als je niets hebt gehoord dan zit je er niet bij"
Zou toch wel professioneel gestaan hebben als ze dat even hadden laten weten, jeetje.
Ik zie dat sowieso heel vaak al in de vacature staan dat je alleen wat hoort als je wordt uitgenodigd en bellen heeft geen zin. Ergens snap ik het wel want zo is het voor de recruiters veel makkelijker en of je nou niks hoort of een afwijzing na 4 weken maakt eindstand niks uit, maar toch voelt het extra kut ofzo en je krijgt ook niet dat klein beetje ingang om om feedback te vragen.
Staat er dan wel bij binnen welk termijn je hoort als je het wel bent geworden? Vind het namelijk best aso van bedrijven/recruiters om niks te laten weten, stuur dan een generiek mailtje met āhelaasā. Is een kleine moeite en dan haal je meteen onzekerheid weg. Hoeven mensen niet eindeloos te wachten, ergens hoop op te hebben.
Ik weet niet of dit mag (zo niet verwijder ik het weer). Maar waar ik werk zijn we op zoek naar een nieuwe collega! Het is in de kinderopvang, in rdam. Heb het idee dat hier meer hoogopgeleiden zitten maar kan het proberen
Ik vind het eigenlijk wel zo netjes om iets te laten weten.
Dan kun je het zelf ook āafsluitenā, al is het een mailtje. Het zegt ook wel iets over de communicatie bij een werkgever vind ik, maar misschien spreekt nu mijn frustratie even haha.
Maar het voelt wel even als een domper, was in mijn hoofd al āverderā.
Ik kreeg vanochtend een bericht op indeed dat een bedrijf mijn sollicitatie heeft bekeken, maar ik heb geen berichtje of telefoontje. Wat een kut functie
Nee, meestal niet. Ik vind het ook heel stom en neem me voor dat ik nooit zo ga zijn als ik ooit in de positie kom dat ik sollicitaties ontvang, maar het komt zo zo veel voor dat ik niks meer verwacht. Voelt echt onmogelijk. Als afgewezen sollicitant ben je echt helemaal niks waard
Als zoān traineeship wel voor een ānormaalā salaris is en je daarna daar kunt blijven is het misschien de moeite waard? Wel ziek irritant maar soms lijkt het wel de enige manier om ergens binnen te komen.
Aii lastig! Heb je van Bedrijf B wel al een contract? Ik snap dat je het bedrijf A graag wilt laten weten, maar eerlijk: hun fout als jij nog geen contract hebt. Tot je handtekening, staat niks vast. En om precies die reden is het misschien ook goed om Bedrijf B eerst te ondertekenen voor je A afzegtā¦
En in de brief zou ik het dan op die zekerheid gooien! Dat je āin deze tijdenā voor zekerheid moet kiezen en dat dit andere bedrijf jou dat kan bieden.
Ik struggle een beetje met de aanhef van mijn brief. Er staat een contactpersoon bij, maar het kan natuurlijk zijn dat andere mensen binnen de organisatie de brief ook te lezen krijgen. Zal ik alleen de contactpersoon aanspreken of er nog iets bijzetten voor andere āonbekendeā lezers?
Ik doe altijd de contactpersoon. Eerder twijfelde ik daar ook over en nu denk ik: het boeit hen echt niet welke naam er staat (als het maar logisch en goed geschreven is). Dus ik zit daar nu ook niet meer mee.
Jaa op zich wel, maar ik heb al ooit een traineeship gedaan in deze sector, en werk er nu 4 jaar in⦠Dus ik ben in principe wel al āvoorbijā die fase in mijn carriĆØre.
Ik ben nu uitgenodigd voor een telefonisch gesprek van 10 minuten om elkaar te leren kennen, en daarna word ik wel of niet uitgenodigd voor een volledig eerste gesprek. Vind ik echt heel kortā¦
Ohja logisch dan dat je dat niet wil!
Is het heel brutaal om een organisatie te wijzen op grammaticale fouten in de vacaturetekst? In de vereisten staat wel dat je uitstekend Nederlands moet kunnen
Ik zou het in de meeste gevallen niet doen, tenzij je ook docent Nederlands bent. En dan nog zou ik het niet gauw doen omdat het betweterig staat.
Ik zou dat niet doen.
Ik zou het niet doen, tenzij je al afgewezen bent. En als je er uiteindelijk gaat werken zou ik ze er na een poosje wel op aanspreken.