Sollicitatietopic (Deel 1)

En @anon18050057
Dank voor de geruststelling. Dan wacht ik nog even en anders bel ik na een week. Ben ook te ongeduldig denk ik.
Ze zeiden dat ze het met mij zien zitten en dat ik een voorstel zou krijgen, dus ik neem aan dat dat een aanbod is.

1 like

Van mijn 5 sollicitaties die ik heb verstuurd mag ik bij 2 op een eerste gesprek komen! Mijn eerste voorkeur zit daar ook bij, ik vind het wel echt spannend omdat het online is dus hoop dat ik wel met iedereen een goede klik kan krijgen.

Bij eentje ben ik afgewezen omdat ik daar specifieke ervaring van de branche mis en een andere was echt te ver weg dus daar ben ik zelf afgehaakt. En nog een andere reactie moet ik even afwachten.

5 likes

Ik heb gesolliciteerd bij de koude blauwe, de vorige keer vonden ze me interessant maar hadden ze de vacature intern al opgevuld, heb nu op een andere vacature gesolliciteerd en ik ben zo benieuwd. Ik werk al 2 jaar op en af in de sales en ik haat het werk maar ik vind de mensen zo leuk, het is echt mijn clubje, maar ik ben wel klaar voor een ‘echte’ baan. Hoop zo dat ik het wordt, ben echt al weken aan het solliciteren pff

3 likes

bedoel je van de blauwe enveloppen?

1 like

Hahaha nee coolblue

2 likes

Ik heb inderdaad een aanbod gekregen, maar het salaris is bruto 450 euro minder dan wat ik nu verdien. Ik weet dat ik nu qua voorwaarden heel goed zit, maar mijn werkplezier is me ook veel waard, maar zoveel??

Ik heb om 13uur telefonische afspraak. Bij het aanbod stond wel dat ze er echt heel goed naar gekeken hebben en dat mijn indicatie niet in verhouding staat tot de functie en afdeling.
Ik heb exact het bedrag wat ik nu verdien als indicatie gegeven, omdat ik al 13x afgewezen ben op salaris, dit is de 1e keer dat ik een voorstel heb gekregen, andere bedrijven deden hierdoor niet eens een voorstel.

Ik ga eerst de doorgroeimogelijkheden uitvragen, maar heb in mn hoofd dat als we het verschil splitsen dat het goed is. Iemand nog goede tips?

Nou dat zijn gewoon dezelfde functies als ik nu doe. Ik denk dat bedrijven ook wel een senior willen voor het salaris van een junior
 in hoeverre het uitproberen is vind ik erg lastig in te schatten.

Als ik kijk naar het kasboekjes topic hier valt het wel mee wat ik verdien.

Hoeveel verschil is het in netto? Soms klinkt het bruto als een enorm verschil maar maakt het uiteindelijk helemaal niet veel verschil omdat het net op de rand van een nieuwe loonschaal qua belasting zit.

Ik kan me wel vinden in wat Victoria zegt, @Perzik. Als je al zo vaak afgewezen bent puur en alleen op je salariseis, lijkt me dat best een duidelijke realitycheck dat je nu bovengemiddeld verdient. En blijkbaar (afgaande op de reacties van die andere bedrijven) is het niet realistisch om er vanuit te gaan dat je dit ergens anders ook gaat krijgen. Dan moet je inderdaad afwegen: hoe graag wil je een andere baan, ook als het tegen een lager salaris is. Dat staat natuurlijk los van het feit dat het me goed lijkt om te onderhandelen en te kijken of je wel dichter bij je huidige salaris kunt komen :slight_smile: dat is natuurlijk altijd leuk.

2 likes

En @anon18050057

Thanks. Netto scheelt het ook behoorlijk, maar dat komt ook omdat reiskostenvergoeding wegvalt.

Ik denk dat het lastig is omdat het een functie is die zowel op MBO als HBO kan, maar dit bedrijf zocht echt een HBO’er. Ik heb ook een universitaire master, maar probeer te vergelijken met andere HBO functies. Het blijft lastig.

Maar goed, rond 13uur heb ik een gesprek over het voorstel, dus hoop dat we eraan uit kunnen komen

3 likes

Ik hoop het ook voor je, veel succes!

Ik ben echt flink zat van al die sollicitaties. En nu heb ik 8 oktober een best hoopvol gesprek, maar tegelijkertijd kan het weer op niets uitlopen. Steeds wachten op dat soort gesprekken en de uitslag kost zoveel tijd!

Ugh reageer ik op een sollicitatie, werd ik vanochtend gebeld dat ze de vacature intern willen invullen. Hoezo staat ie dan online? Zucht. Maargoed, het is een uitzendbureau en heb nu wel een intakegesprek. Ik word echt alweer moedeloos van het solliciteren (vooral omdat dit de 3e keer in 3 jaar is). Of ik stuur een sollicitatie en krijg je een mail ‘uiterlijk voor 31 oktober laten we je weten of je bent uitgenodigd’. Of ‘helaas hebben we 100000000 brieven gehad en behoor jij niet tot de eerste selectie’. Of je hoort niks.

#einderant

1 like

@Victoria @Rasmus

Gesprek liep ok, ik hoor uiterlijk morgen iets terug.
Ik had opgevraagd hoe ze tot salaris zijn gekomen en hadden me precies tussen 2 schalen ingedeeld. Dus heb als tegenvoorstel gegeven dat ze me op de hoogste van die 2 indelen. Dat is alsnog lager dan nu, maar toch wel weer 160 erbij. Wilde eerst inzetten op verschil delen (225 erbij) maar dit leek me tijdens gesprek beter.

Afwachten nu.
Bedankt voor jullie berichtjes!!

7 likes

Lol krijg er net weer een binnen ‘tot onze verbazing hebben we erg veel sollicitaties ontvangen’

5 likes

Hahaha, klinkt bijna alsof ze de vacature of het bedrijf zelf een beetje matig vinden en verbaasd zijn dat ‘men’ daar wil werken

2 likes

Ja dacht echt ‘oke gefeliciteerd’ wtf :joy:

1 like

Ik ben voor het eerst ergens 2e geworden, en het is net zo kut als gelijk afgewezen worden :upside_down_face:

2 likes

Ik ben alvast een beetje aan het rondkijken voor een tweede baan dus ik had gereageerd op een parttime functie. Wil een bedrijf dus mijn meest recente cijferlijst hebben omdat ik nu weer studeer. Maar die docentenopleiding die ik doe zegt eigenlijk verdomd weinig over mijn functioneren in het bedrijfsleven.

O dat is zo shit he. Dat had ik vorige week. Er werd ook gezegd ja we hadden je heel graag aangenomen, want je past in het team etc. En ik dacht alleen maar ‘neem mij dan aan!’. Maar goed, op naar de volgende. We gaan iets vinden!

3 likes