Sollicitatietopic (Deel 1)

Ik kreeg hetzelfde te horen, ben toch afgewezen vanwege kennis. Ze waren wel bereid me te begeleiden daarin, alleen op dit moment hadden ze veel werk en toch juist iemand nodig die hen al snel kon ontlasten. Heel rationeel dus :pensive:

Ik denk niet dat ik dit jaar nog werk ga vinden. Ik ben zelf ook best kieskeurig, want ik ben juist op zoek omdat ik mijn vorige werk zo stom vond…
En ik krijg nu soms reactie op mijn cv, dat het niet aansluit, dus ben ook bang om m’n cv weer verder te fragmenteren en daar dan een volgende keer als ik werk zoek weer problemen mee te krijgen. Terwijl ik natuurlijk gewoon NU werk nodig heb dus dat de prioriteit is, maar het zingt toch door in mijn achterhoofd.

OkƩ dit begon als een reactie maar werd een frustraties-uiten-post haha, oeps

2 likes

O god ja, ik herken de frustratie helemaal. Ik heb af en toe ook van die uitbarstingen.

1 like

Net weer afgewezen voor een job die eigenlijk best saai leek en onder mijn niveau was, samen met meer dan 100 anderen. En dat weet ik omdat iedereen in CC stond :upside_down_face: :upside_down_face: Lekker onprofessioneel.

4 likes

Hahaha dit heb ik ook wel eens gehad, heel stom inderdaad, maar het was ook zo debiel dat we er allemaal om moesten lachen :joy:

2 likes

Wat slecht. Kan je een datalek noemen en is AVG melding waardig.

3 likes

OMG wat slecht en dom (en datalek). Gebruik dan op z’n minst de BCC.

1 like

Bij ons in het bedrijf is het gebruikelijk dat een vacature eerst alleen 2 weken intern wordt uitgezet en daarna extern/intern. Het is dus mogelijk dat in week 3 ook alsnog een interne kandidaat reageert (en dat die evt de voorkeur heeft ivm kennis bedrijf etc). Heb je nu niet veel aan hoor… succes, hoop dat je weer wat meer moed hebt!

1 like

Dat is zeker kut! Heb je gebeld en navraag gedaan? Wellicht heb je iets aan hun input.

Ik had dit zelf ook een x maar werd toen tot mijn verbazing paar weken later toch weer teruggebeld omdat diegene (nr 1) zich uiteindelijk had teruggetrokken.

Een vriendin van mij ook, zij werd na aantal maanden gebeld want ze bleken toch behoefte te hebben aan 2 personen ivm het vele werk. Dus wie weet?

Ik heb het zelf uiteindelijk niet gedaan want het bedrijf waar ik werkte, werd toen net verkocht, nieuwe leidinggevende, hele transitie en nieuwe kansen. Vond het ook wel stom want ik dacht ā€œi am no second choiceā€ :open_mouth:

1 like

Kun je niet een paar uur vrij nemen zonder vermelding van reden, of is dat niet gebruikelijk bij jullie zo kort van te voren? Als dat niet kan ga ik zelf toch altijd maar naar de ā€˜tandarts’ of de ā€˜huisarts’ oid. Of er komt een monteur ofzo. Maar ja als je geen smoes wil gebruiken en ze willen per se een reden wordt het wel lastig ja haha. Succes iig!

Ja dat is het voordeel inderdaad. En mochten er eventueel nog meer gesprekken volgen kun je hem altijd nog uitbreiden met daarop voortbouwende smoesjes: bloedprikken, doorverwezen naar ziekenhuis, etc :stuck_out_tongue:

1 like

Gefeliciteerd!! Ben je enthousiast over de functie?

Ik vind trouwens 12/13 brieven schrijven voor je een baan vindt niet mega veel, zeker niet nu!

2 likes

Monteur die het internet/elektriciteit af moet sluiten?

4 likes

Ze belden mij met het nieuws dus ik kon het meteen bespreken! Het was qua uitvoering een hele ā€œā€œgoedeā€ā€ afwijzing, waarschijnlijk de beste die ik ooit zal krijgen:

1. Ik werd persoonlijk gebeld door degene met wie ik gesprek had gehad
  2. Ik kreeg uitgebreide toelichting waarom ze niet voor me hadden gekozen, inclusief uit zichzelf dingen noemen die wel positief waren.
  3. En met de vraag om mijn cv en gegevens te mogen bewaren voor de toekomst

Dus ja, zo kan het ook, heel fijn. Helaas want dat bevestigde dat het een goed bedrijf zou zijn geweest om te werken hahaha.

Gefeliciteerd @Victoria :partying_face: maakt niet uit hoe of waarom, you did it haha! Ben je toch wel ook enthousiast? Lief dat je meteen onze cheerleader bent :heart:

2 likes

Technisch gezien is het wel een privƩ afspraak :wink: weet men op werk al dat je rondkijkt dan?
Ik zou het idd houden op een dokters- monteurs afspraak, of schilders (onderhoud woning) van binnenruimte waardoor je ca 2-3u ff uit de lucht bent.
Succes!

1 like

Maar stel dat een collega je probeert te bereiken dan kan het toch zijn dat je even bezig bent of met iemand anders in gesprek? Ik zou niet raar opkijken als een collega haar status ā€˜in a meeting’ is en even niet bereikbaar is, maar misschien is dat bij jou anders dan moet je helaas wel wat verzinnen.

Heb net sollicitatie (eerste gesprek) gehad voor een bijbaan, tweede gesprek is pas volgende week vrijdag. Heb nog nooit zoveel gesprekken moeten voeren voor zo’n simpele functie. Ik denk dat dit voor een echte baan wel normaal is maar ik begin liever gewoon deze week al…

Ja! Ik had ook gewoon niet genoeg geoefend maar ze wilden dat ik het binnen 5 dagen deed en ik heb gewoon een fulltime job dus het was ook wel ingewikkeld om de tijd te vinden. Alsnog mega stom, heb het ook niet gehaald helaas. Had 18 van de 33 goed, en daarbij had ik veel te weinig tijd en heb ik er 10 niet ingevuld. Dus 18 van de 23 is best een resultaat om trots op te zijn achteraf, maar ze vonden het niet goed genoeg om mij door te laten in het proces. Draait ook om tijd natuurlijk.

1 like

Ik wacht op de uitslag van mijn sollicitatiegesprek dat ik gister had. En het is echt killing, vacature is min of meer mijn droombaan dus ik wil het zooooo graag en nu ben ik zo angstig dat ik het hem niet ben geworden of een twijfelgeval o.i.d. ben.

2 likes

Ik doe mijn best haha. Kreeg net weer een afwijzing met dat men zoveel brieven hebben ontvangen. Naja vanaf maandag gaan we weer vrolijk verder.

En gefeliciteerd @Victoria, wat goed!

1 like

Geldt dit dan ook als je aan je max van tijdelijke contracten zit en ze je niet een vast contract geven en ze je er dus uit moeten gooien?