Ik word binnen nu en een half uur gebeld of ik door ben naar volgende ronde, vanmiddag gesprek gehad. Het was een prettig gesprek, maar voor m’n gevoel wordt het een nee.
Probeer m’n hoop echt laag te houden, om teleurstellingen te voorkomen. Wil het zo graag…
Bellen ze je zo laat nog?
Ja, is in het onderwijs. Dus denk ook wat informeler/directer dan het gemiddelde proces.
Maar ben geheel onverwachts toch uitgenodigd voor proefles/meeloopdag! Dus nu in 1,5 dag een les voorbereiden om dan te geven.
Succes!!!
Hoe ging je gesprek nog?
Voor mijn gevoel goed! Ze zeiden beide ook nog was een prettig gesprek en dat ze snel met terugkoppeling zouden komen… dus ik hooop zo op een aanbod morgen!
Vraagje over startups en een van de eerste werknemers zijn…ligt je salaris dan gebruikelijk lager of hoger dan gemiddeld salaris voor die functie in een normaal bedrijf? En hoe vaak is equity inbegrepen, en is t belangrijk? Ik heb een eerste gesprek gehad bij een startup en ben bang dat ik te laag heb ingezet, ik werd een beetje overvallen met de vraag. Had t niet zo snel verwacht! Dus nu ga ik dan proberen nog equity erbij te vragen, mocht ik t worden…
Zijn ze een startende start-up? Mijn ervaring bij vrienden/kennissen is dat het begin-salaris lager was. Logisch ook wel.
Maar zal missch net afhangen van type werk/hoek?
Equity, bij een start-up dat gelieerd is aan het bedrijf waar ik werk, kwam dat ook pas vrij laat op gang. De wil was er wel echt, maar zoveel verschillende ideeen (“stakeholders” zucht haat aan dat woord) kwam de regeling veel later, maar werd wel toen aan bepaalde groepen aangeboden vanuit “loyaliteitsgedachte” (ook niet eenieder vlg mij)
Reageren jullie wel eens op functies waar je profiel niet aan voldoet? Als in: het is ter sprake gekomen tijdens mijn studie (2 a 3 jaar geleden), maar verder geen ervaring. Ik heb zoiets van: ja, boeiend, niet geschoten is altijd mis. Alleen wat zet je dan in zo’n brief / moet je het benoemen
Altijd gewoon lekker reageren op vacatures. Doen mannen vaak gewoon.
Inderdaad, gewoon doen. Be like Kanye, die wilt president van Amerika worden. Schrijf een brief voor de baan die je graag wilt.
Alleen niet plassen over je awards.
Ik heb een offer gekregen!!
whaaaaa super (grappig dat Dolly Parton 9-5 op de radio kom nu ik je bericht lees, Get To Work Honey)
Jaaaaa!!! Super goed gedaan!
Ik heb mijn sollicitatie opgestuurd. Ben erg benieuwd wat ik voor reactie krijg
Even een kort verslag: heb een uur in gesprek gezeten met vestigingsdirecteur en HR manager. Ben zo benieuwd. Ik hoop het heel erg. Vestigingsdirecteur zei van ‘ja je bent volgens mij wel een pittige tante en je hoeft niet zo bescheiden te doen’. Ging erover of je succes/aanzien belangrijk vond . Ik ga positief denken, als ze me niks vonden hadden ze me ook eerder kunnen laten gaan. Ben zo moe, ben afgelopen week alleen maar hier mee bezig geweest. Kan wel janken
. Wordt morgen gebeld met de uitslag…
@Ishq yes girl, wat goed! Gefeliciteerd!
Spannend!! Wat voor werk is het?
Ik zal ook voor je duimen!
[weg]
Thanks allemaal voor het duimen