Kun je het niet alsnog indienen ? Zo van, ik weet dat ik te laat ben maar ach, hierbij alsnog mijn motivatiebrief e.d. ? Heeft mij vorig jaar op die manier wel een leuk gesprek opgeleverd (helaas hadden ze al meerdere kandidaten dus geen echt gesprek) maar wel een uitnodiging om op iets anders te solliciteren, dus je weet maar nooit !
Ik had de interne recruiter dus gemaild en hij was heel behulpzaam! Hij zei dat het voor deze vacature niet meer ging lukken (balen ), maar hij wil graag weten wat ik precies zoek. Dan kan hij me misschien verder helpen. Daar ben ik wel blij mee, want ik werk voor een groot bedrijf en ik ken vast niet alle mogelijkheden.
Zijn er misschien mensen die ervaring hebben met de volgende situatie? Ik heb gereageerd op een vacature bij een organisatie in locatie x, en dezelfde vacature bij dezelfde organisatie staat ook open bij locatie y. Ik vraag me af hoe ik dat moet doen met motivatiebrief, want ja mijn motivatie en kwaliteiten voor die functie blijven hetzelfde. Kan ik een zelfde soort brief inleveren denken jullie?
Is de hr afdeling niet hetzelfde?
Ik zag gister dat iemand van een bepaalde organisatie waar ik heb gesolliciteerd mijn profiel op linkedin heeft bekeken. Nu ben ik helemaal panisch weerâŚwant ik ben nog niet gebeld door die organisatie maar ook nog geen afwijzing per mail ontvangen.
volgens mij wel!
Dan zou ik hun mailen en zeggen dat je ook interesse hebt in locatie y
Haha, rustig blijven ze komen gewoon even gluren!
haha ja daarom had gehoopt dan ook snel uitsluitsel te krijgen.
Ik word volgend jaar dertig en ik heb door omstandigheden nog nooit een âgrote mensen baanâ gehad. Sinds begin dit jaar solliciteer ik weer, eerst vooral hier en daar en sinds een paar maanden intensief. Qua functies zijn de vacatures waar ik op reageer redelijk breed (maar niet onhaalbaar) en meestal krijg ik geen reactie of word ik niet uitgenodigd voor een gesprek. Ondertussen heb ik al veel aan mijn cv gesleuteld en verschillende stijlen brieven uitgeprobeerd, vrienden ernaar laten kijken etc. Maar toch heb ik het gevoel dat het niet echt ergens op uitloopt. Ik vind dit hele proces zeer demotiverend en ik heb mijzelf aangepraat dat ik voor altijd in minimumloonland zal blijven hangen. Rant over.
Wat vervelend dat al je inspanningen tot op heden niet het gewenste resultaat hebben opgeleverd. Ik neem aan dat je ook aan mensen binnen je netwerk hebt laten horen dat je op zoek bent naar een andere baan in richting X etc? Je zou eventueel nog open sollicitaties kunnen doen. Dit heeft mij ook wel een keer een leuke baan opgeleverd. En natuurlijk maakt die coronasituatie het er ook niet makkelijker op.
Ik had laatst ook een speeddate. Ze hadden zoveel reacties ontvangen dat ze graag een eerste indruk wilden krijgen van meerdere mensen om daarna verder te gaan met de procedure bij de mensen met een klik. Het duurde 10 minuten en was zo om. Vond het wel chill eigenlijk, krijg je zelf ook gelijk een gevoel bij de organisatie en je krijgt niet meteen de meest ingewikkelde vragen op je afgevuurd.
Dit heb ik ook altijd. Ik zei zelfs eens âik houd van tv kijkenâ. Manmanman, solliciteren is gewoon niks voor mij. Ik moet het hebben van het feit dat de gesprekspartner(s) mij grappig vinden, anders wordt het nooit wat.
Moet wel zeggen dat ik vaak dit soort domme reacties geef als ik me niet helemaal op mân gemak voel bij mensen. Maar het komt wel bijzonder over natuurlijk.
Ik denk dat wij goede vrienden kunnen zijn. Ik kraam echt vaak onzin uit, maar probeer met humor mijzelf te redden.
Gisteren weer een afwijzing gekregen voor een functie die eigenlijk onder mijn niveau is, mag niet eens op gesprek komen. My god, het is echt een drama op de arbeidsmarkt momenteel merk zoveel verschil met paar jaar terug toen ik net afgestudeerd was en zonder ervaring meteen aan een job geraakte?
Ik heb besloten om het over een andere boeg te gooien qua motivatiebrieven, ik heb er nu 2 geschreven in een totaal andere stijl + heb mijn cv in een veel mooier jasje gegoten. Hopelijk helpt dit
Ah dankje voor je reactie! Mijn vriend (en andere vrienden) zeggen inderdaad ook de hele tijd dat corona het er niet makkelijker op maakt en dat veel mensen natuurlijk opzoek zijn naar werk. Wat dat betreft heb ik het ook niet goed getimed om het ineens over een andere boeg te gooien. Maar goed had niemand natuurlijk van te voren kunnen weten. Mensen binnen mijn netwerk zijn inderdaad wel op de hoogte dat ik opzoek ben naar ander werk. Al bestaat mijn netwerk uit mensen die werken in een hele andere sector haha. Een vriendin van mij die mij af en toe helpt kreeg laatst een targeted ad met een functie in de richting waar ik naar opzoek ben. Daar was ik dus wel voor een gesprek uitgenodigd dus die is nu mijn personal recruiter. Ik overweeg ook om een loopbaancoach in te schakelen (lijkt mij wel duur) of een aanvullende opleiding te volgen (ook duur). Ik ga ook meer proberen om te vragen waarom ik niet uitgenodigd word omdat het nu voelt alsof ik in het duister tast wat betreft het solliciteren in de juiste richting of dat het echt teveel gevraagd is.
Pff ja echt hè, ik was van de week ook afgewezen terwijl ik aan alle eisen voldeed.
Zag ook van een vacature waar ik op heb gesolliciteerd die is nu weer online geplaatst met een nieuwe sluitingsdatum terwijl ik nog niet eens bericht heb gekregen of ik door ben of niet?
Nu denk ik echt ben ik nou afgewezen zonder een afwijzing te hebben ontvangen, want snap niet goed waarom je de vacature opnieuw online zet terwijl de sluitingsdatum eerder dus was. Oh ja en dit is van die instantie waarvan iemand op mijn profiel keek.
Soms komt dit bij ons voor dat we intern wisselen van recruiters/hiring managers (de organisatie gebruikt helaas Engelse lingo want hip ofzo). Dan komt deze sluitingsdatum beter uit ivm andere projecten bijv. Kan een hele onschuldige reden hebben, ik zou gewoon de feitelijke terugkoppeling afwachten en niet teveel invullen (snap de verleiding wel heel goed)
Nou ik heb vandaag toch maar de stoute schoenen aangetrokken. Van een vacature waar ik eerder op afgewezen was omdat ik geen ervaring in die specifieke branche heb, daarvan staat de vacature weer open. Ik heb nu dus maar direct een berichtje via linkedin naar de manager gestuurd dat ik ben afgewezen om die reden en of die kennis inderdaad nodig is of dat je het ook wel werkende kan leren.
En oh ja, ik vertelde hier toch over mijn situatie met dat ze mij niet meer wilden aannemen toen ik terug kwam op het bod en die wel wilde nemen. Nou die vacature staat nu ook weer open op linkedin, lekker voor ze want ze hebben nu dus niemand kunnen vinden en moeten opnieuw beginnen met werven. Dus ik haalde hier even plezier uit.
Yes!!! Ik ben uitgenodigd voor een gesprek, echt een droomfunctie maar dacht dat het te senior zou zijnâŚtoch geprobeerd en met resultaat dus!! Ben heel blij dat ik nu Ăźberhaupt al verder ben gekomen in deze gekke banenmarktâŚ