Sollicitatietopic (Deel 1)

Ja heb om feedback gevraagd maar nog geen reactie gekregen! Ben benieuwd.

@Ishq dat van die sluitingsdatum hoeft niet perse iets negatief te betekenen, ik zou nog niet meteen wanhopen. En goed dat je die recruiter een berichtje hebt gestuurd, zo toon je alleszins je motivatie! Veel succes met solliciteren verder!

1 like

hahaha oke mensen, dit is toch raar. Ik heb dus een uitnodiging gekregen voor een gesprek bij een organisatie met datum en tijdstip en link omdat het een digitaal gesprek is. (ben er super blij mee!!) maar ze hebben mij niet eens gebeld, like wtf??

Echt? Hahah, oooh dit hoor ik echt voor het eerst. Ik word altijd gebeld om een eerste gesprek in te plannen, dus dacht dat het juist heel gebruikelijk is.

Gatverdamme ik word er zo gek van. Elke keer maak je je helemaal enthousiast en leef je je helemaal in en dan weer zo’n fucking afwijzing.
Weer afgewezen voor een superleuke vacature met een heel mooi salaris.

3 likes

Toen ik een docentenbaan zocht, kreeg ik van 1 school ook alleen een Microsoft Teams-invite zonder telefoontje of mailtje hoe of wat. Ik vond dat wel een beetje raar maar had er uiteindelijk niks van gezegd.

1 like

Ik ga nu eigenlijk naar mijn 4e werkgever in 4 jaar tijd.
Werkgever 1 2 jaar gewerkt, werkgever 2 een jaar en 4 maanden en werkgever 3 nu 10 maanden.
Wel steeds voor mij goede redenen weggegaan voornamelijk prive/werk balans/veel moeten reizen/geen leuke werksfeer en nu wil ik echt iets anders gaan doen.
Ik heb bij mijn huidige werkgever ook al ontslag ingediend en dit is mijn laatste maand.

Nu krijg ik bij sommige sollicitatie gesprekken toch dat ze heel lang doorgaan op ja je wisselt vaak van werkgever en waarom zou je bij ons dan wel blijven. Ik zeg dan hele tijd ja goed overwogen om ergens weg te zijn gegaan en dat ik nu nu ook opzoek ben naar een organisatie waar ik voor de langere termijn verbonden kan blijven, maar ik merk dat de gesprekken die km heb met de mensen die al 15 jaar bij dezelfde organisatie werken dat die er echt heeeeeel erg op door gaan. Ja wat kan je dan het beste zeggen zonder dat overstappen steeds de overhand heeft?

Ook, zouden jullie bij de gesprekken aangeven dat jezelf ontslag hebt genomen en dat je dus gewoon opzoek bent naar Iets anders?

Dus je hebt 4 jaar werkervaring in totaal, als ik het goed lees?

In dat geval zou ik gewoon het eerlijke verhaal vertellen hoor, gewoon dat je op zoek was naar een voor jou goede werkplek en dat het even heeft geduurd voordat er een match was/voordat jij wist wat je wilde. Dat je dat in de afgelopen jaren steeds duidelijker hebt gekregen, en nu wel duidelijk weet wat je wil.

Ik denk dat het ook heel erg aan de organisatie/sollicitatiecommissie werkt hoe daar op gereageerd word, en het in principe iets is waar jij zelf niet heel veel aan kunt veranderen…net zoals een ‘gat’ in je CV ofzo. Persoonlijk zou ik het juist waarderen als iemand daar eerlijk over is, ik vind het ook zo’n bullshit dat je vanuit studeren maar gelijk een goeie plek gevonden moet hebben, kan soms best zoeken zijn en dat mag er ook zijn imo

1 like

Haha wtf, meen je dit? Wat is er mis met een enthousiast mailtje als je op gesprek mag komen? Daar zit volgens mij nog meer moeite in dan iemand die je even belt lol. Vind ‘t ook altijd handig om nog even op papier de locatie, tijd e.d. te hebben, maar goed.

3 likes

Ik geef dit wel aan als het aan bod komt, maar alleen omdat ik anders zou moeten gaan liegen en dat liever niet doe. Een klein en relatief onschuldig leugentje vind ik wel kunnen eerlijk gezegd haha, maar ik ben inmiddels al even weg dus het zou wel een grote leugen zijn.
Er is tot nu toe niet echt op doorgevraagd maar ik kan verder de reacties die ik kreeg eigenlijk niet zo goed inschatten.

1 like

Ben trouwens ook even benieuwd naar wat voor soort functies jullie solliciteren?

Ik heb onlangs vooral gekeken naar senior project management functies in de media- en reclameindustrie. Jij dan? :slight_smile:

Ik zoek meer richting risicobeheersing/interne processen en/of financial controllers functies. Maar dat eerste heeft mijn voorkeur.

Ik vind het zo grappig hoeveel verschillende banen er zijn, want ik heb echt géén idee wat dit is haha

1 like

Ik kom er net achter doordat ik teruggebeld werd voor een functie waar ze al een eerste ronde hebben gehad dat ik toch onder niveau aan het solliciteren ben. Terwijl ik juist dacht dat dit een long shot was. Toch wel even een opluchting, hopelijk word ik wel uitgenodigd.

1 like

Nou het is de afgelopen paar dagen ineens hard gegaan, ik heb gisteren een eerste gesprek gehad en die ging heel goed (niet echt mijn voorkeur werkgever, maar wel gewoon een fijne klik en waarschijnlijk ook door naar de 2e ronde en dat zou dan een gesprek bij hun op kantoor zijn). Morgen een eerste telefonische kennismaking (waar de vacature mij heel erg aanspreekt) en volgende week donderdag heb ik ook 2 eerste gesprekken staan.

Dus ik hoop zoooooooooooooo dat hier iets concreets uitkomt (en dan het liefst bij 2 werkgevers zodat ik nog iets kan kiezen).

12 likes

Inmiddels al iets gehoord?

Nou ik denk dat het wel een goed teken is dan! Als je het finaal gefaald zou hebben dan zouden ze denk ik telefonisch wel meedelen van helaas Duchess niet voldoende gescoord om met je verder te gaan?

Maar ik snap heel erg hoe jij je voelt, mijn ervaring is bij de banen die ik heel graag wilde hebben en waar ik dus zo nerveus was tijdens de gesprekken dan gingen de gesprekken helemaal mis. En waar op voorhand een gevoel had van het zal wel, daar ging het juist heel goed! Wat ik dus wil zeggen is, probeer er relaxt (maar wel voorbereid) in te gaan!

1 like

Ik ben uitgenodigd voor een gesprek! Dit wordt mijn eerste digitale gesprek in plaats van op locatie, zo spannend haha.

7 likes

Nou net een kennismaking met een recruiter op een functie bij een organisatie wat nu mijn voorkeur heeft. Heel fijn gesprek gehad en ze gaan mijn CV nu voorleggen bij de manager van de afdeling waar ik dan op zou solliciteren. Hij vertelde wel dat er aankomende maandag een andere kandidaat is die op 2e gesprek mag komen voor deze functie en dat die manager waarschijnlijk dat gesprek eerst wilt afwachten voordat ik verder kom. Dus nu hoop ik zo dat die ander persoon het niet goed doet OF dat ze wellicht toch 2 personen willen aannemen.

1 like

Even mezelf quoten maar: it worked!! Na 2 maanden genegeerd of afgewezen te worden heb ik nu ineens 3 uitnodigingen op een week tijd? :hushed: please laat hier iets goeds tussenzitten :crossed_fingers::pray:

14 likes