Zou voor mij een beetje afhangen van de sector en welke sneakers haha. Bij ict-bedrijven ben ik best vaak met pantalon of zwarte skinny + blouseje en/of blazer + beetje ‘nette’ sneakers wezen solliciteren en bij formele bedrijven ruilde ik die schoenen vaak toch in voor mijn clarks of een paar lage docs. En voor onderwijsbanen ben ik al helemaal een basic bitch.
En wat heb je dan aangepast aan je stijl haha!! Wat is je geheim
Ik heb die schoenen gehad en die gok zou ik gezien die sector niet wagen. Als het nou voor de redactie voor een modeblad was weer wel. Een paar hele standaard zwarte vans of zo zou ik dan nog wel aandurven.
Aaah net dus mijn eerste digitale gesprek gehad en dat viel heel erg mee. Wel blij dat ik van te voren nog even mijn vriend gebeld had om het uit te proberen. Ik wilde liever portrait gebruiken in verband met positie van de camera maar daardoor bleek het beeld bij hem super ingezoomd. De functie lijkt mij nu alleen maar nog leuker dan voor de sollicitatie dus ik wil het echt zo graag. Wel weer lekker aan het twijfelen over alles wat ik gezegd en niet gezegd heb. Ze hebben nog twee andere gesprekken en hoor het begin volgende week.
Dus ten eerste: een mooie indesign cv die in het oog springt gemaakt ipv saaie cv in word.
Qua brieven schreef ik altijd een mooi en samenhangend verhaal waarin ik ~subtiel~ refereerde aan de functievereisten maar dan wel in mijn eigen woorden, ik ging er steeds van uit dat de recruiters dit zouden appreciëren. (Ik solliciteer veel naar communicatie/copywriting functies dus goed schrijven is belangrijk)
Maar tegenwoordig ga ik ervan uit dat recruiters vooral snel willen zijn vanwege de vele brieven die ze krijgen. Dus als ze in de vacature vragen om flexibiliteit ga ik niet meer voor het mooie verhaal maar schrijf ik letterlijk: “ik ben flexibel om die en die reden”. Mijn brieven zijn dus eigenlijk duizend keer saaier maar wel veel meer straight to the point. Is echt heel logisch eigenlijk om het zo te doen, ik denk dat ik hiervoor veel te veel belang hechtte aan een goed geschreven brief, maar ik heb de indruk dat ze eigenlijk vaak gewoon voorgekauwde antwoorden willen lezen
Ok, dit klinkt heel stalkerig maar ik moest vandaag serieus aan je denken en was dus benieuwd hoe het ging! haha
Maar fijn, goed nieuws! Die andere sollicitant zit in dezelfde fase als jij?
Ja snap ik, ik heb ook paar dingen lopen waarbij er nog een 2e kandidaat is. Dus ik hoop maar gewoon dat die het slechter doet dan ik hahaha.
Inderdaad als er een goede klik is en de gesprekken zijn fijn, dan ligt het waarschijnlijk gewoon aan de kwalificaties of duur van de werkervaring en daar hebben wij helaas geen meer grip meer op.
Zo herkenbaar ! Ik doe op elke brief ook mijn best om de functie-eisen in een goed geschreven verhaal aan te halen (met voorbeeld), maar het is dan wel een goed verhaal, maar zo langdradig… maarja gewoon zeggen ‘ik kan X, en X kan ik ook’ vind ik ook zo nietszeggend
Heb maandag een assessment, waaronder een intelligentietest. Kan geen som meer zien . Heeft een van jullie wel eens het HFM assessment gehad?
Solliciteer je in hetzelfde werkgebied of wil je voor iets nieuws gaan? Spannende weekendbesteding wel zo!
Voor totaal iets nieuws dus dat is wel spannend. Maar afgelopen vrijdag heb ik sollicitatie ronde 1 ook geshined dus dit kan ik ook aan (dat is mijn positieve instelling) #loa
Ahh wat goed! Succes vandaag!
Dankjewel
had een tijdje geleden gesolliciteerd op dezelfde functie op 2 verschillende locaties, bij de ene mag ik wel op gesprek komen en bij de andere niet best apart, vraag me dan echt af waar het aan ligt
Ik mag langskomen voor een tweede gesprek op het hoofdkantoor maar de andere twee sollicitanten ook. Wel pas volgende week dus ik kan niet meer voor het einde van de maand opzeggen.
succes!
ok, net weer gebeld door een andere werkgever waar ik ook op kennismakingsgesprek mag komen.
Dus deze week 4 gesprekken staan!
Wow wat goed haha!
Lekker bezig!
Ja maar dat zegt nog niets he, ze kunnen voor hetzelfde geldt klappen ze alle 4
Ik durf niet te hoopvol te zijn want begin oktober had ik er dus ook 3, waarvan 2 geen goede match waren en eentje was geklapt op de onderhandelingen.