Het valt me op dat je hier 3 opties geeft en die allemaal zelf al als ‘gaat niet’ bestempelt, en dat is echt niet nodig! Vooral bij een open sollicitatie, en al helemaal bij een bedrijf waar jij graag wilt werken, moet je er gewoon voor gaan en zien wat wél kan!
Je zegt dat er geen optie voor een open sollicitatie is, maar heb je al eens gegoogled hoe hun emailadressen eruit zien? Wie je leidinggevende zou worden, of jouw rol al bestaat of dat je die moet creëren? En dan diegene dus mailen dat JIJ zijn nieuwe werknemer bent. En je bent geen student meer, maar er zijn ook bedrijven die de stages anders kunnen invullen en dat het niet per se via een uni hoeft te gaan.
Dit klinkt misschien heel streng, maar ik bedoel het meer als een GA ERVOOR
want je kan dit echt, als je maar kijkt naar wat wél kan en wat jij allemaal kunt. Dat is echt meer dan je denkt! En JA natuurlijk ga je die recruiter contacteren, want jij wil daar gewoon werken. Dat vinden recruiters zelf juist chill, want dan hoeven zij minder werk te doen, als jij een goede kandidaat blijkt.
Ik heb ooit, recht uit de uni, een (hele arrogante) brief geschreven naar een bedrijf waar ik heel graag wilde werken. Ik wilde een rol die zij nog niet hadden, dus heb ik gezegd dat ik hun nieuwe zo-en-zo was en ik heb de baan gekregen. Dus het kan, echt waar! Je moet het alleen durven!