Sollicitatietopic (Deel 1)

Snap ik helemaal! Ik heb maar drie sollicitatiegesprekken gehad dit jaar en alles sinds juli(?) dus ik was wel even onder de indruk.

Inmiddels heb ik gehoord dat ik hier mag werken! Tijdens het tweede klikgesprek heb ik yoga er weer ingegooid en ik ben van plan om elk overleg af te sluiten met ā€˜namaste’.

32 likes

Afgelopen week gehoord dat mijn contract niet wordt verlengd dus ga de komende tijd veel meelezen hier, LinkedIn in de gaten houden en die hard solliciteren. Hopelijk ga ik 2021 niet in als werkloze.

Voor degene die gesprekken hebben ingepland veel succes!

1 like

Gefeliciteerd!

1 like

O m g heb assessment/iq test gehaald. Door naar laatste ronde, donderdag laatste gesprek. Ik ben hyper

38 likes

GEFELICITEERD WAT GOED!!

Nu ga ik echt voor mezelf een moodboard maken met you can do this hahaha

1 like

Hahaha ja blijkbaar helpt het echt :joy: voordat ik assessment ging maken stond ik ook hardop te praten tegen mezelf in de spiegel ā€˜ze gaan voor jou’. Nouja heeft zijn vruchten afgeworpen haha

1 like

Nee helaas niet! Wellicht morgen…?

Ik kreeg wel een telefoontje net van een andere sollicitatie en ze vonden mij niet geschikt voor de vacature waarop ik had gesolliciteerd, maar wel geschikt voor een andere vacature die ze hadden. Maar dat was echt begin niveau (waar ik dus 4 jaar geleden op zat), daar heb ik vriendelijk voor bedankt.

Ik ga nu voorbereiden voor het gesprek van morgen!

nou voel je niet schuldig hoor! Want dat hoort er ook bij he!

1 like

Collega stuurt mij deze als succes voor mijn gesprekken. Ook voor jullie meiden!

3 likes

Lief, dankjewel!! Zit nog steeds te stuiteren omdat ik het niet kan geloven. Een vriendin vroeg ook hoeveel andere kandidaten er nog zijn, ik heb er helemaal nooit aan gedacht dat er ook andere gegadigden kunnen zijn :joy:

2 likes

Was best wel enthousiast om op zoek te gaan naar iets nieuws. Maar merk dat het pittiger gaat worden dan ik dacht .

Al op een aantal vacatures gereageerd maar dan was hij al ingevuld (wat doet hij dan nog online?), voor de andere waren andere beter, en bij de leukste waren de vacatures on hold gezet ivm corona.

Van het bedrijf waar ik het minst graag wil werken en zie als een back up in het slechtste geval heeft me een vragenlijst toegestuurd van 5 pagina’s, mega lelijke opmaak en op de eerste pagina willen ze al weten of ik kinderen heb? Zo onprofessioneel.

1 like

Mijn gesprek vandaag ging echt zo goed! Ik had mij dus helemaal aangekleed alsof ik naar een echte sollicitatie ging, mijn haren met de dyson airwrap gedaan en leuk make upje en tegen mezelf gezegd ok, you got this!

Ok, ik moet nog horen of ik morgen door ben naar de volgende ronde en dat zou dan wel met de CFO en een andere manager zijn dus wel pittig lijkt mij. Maar ik hoop dat ik door ben het ging gewoon heel goed!

11 likes

OMG, ze hebben al besloten dat ik door ben en morgen heb ik het 2e gesprek dus!

33 likes

Oeh spannend, heel veel succes!

1 like

Voor zo’n bedrijf moet je niet eens willen werken!

Zoek je overigens via linkedin? En kan je misschien ook gebruik maken van een recruiterbureau. Ik was daar eerst ook sceptisch over maar merk dat het bij e.e.a. toch wel wat in versnelling heeft gezet!

Wat goed, ik ga voor je duimen!

Ik ben mijn gesprek voor donderdag aan het voorbereiden en ongetwijfeld zal de vraag ā€˜Heb jij nog vragen voor ons’ aan het bod komen. En ik wil een keer met leuke vragen om de hoek komen kijken in plaats van ā€˜Hoeveel mensen werken er hier’ (even een suf voorbeeld). Wat voor vragen stellen jullie die interessant zijn?

1 like

Ik vraag vaak wat de interviewer(s) het beste bevalt aan werken bij het bedrijf, dat valt meestal wel goed (ook maar ergens gelezen hoor, niet zelf bedacht).

4 likes

Ja, dat geeft altijd een heel leuke, positieve draai aan het gesprek. Die kun je tot het eind bewaren en dan is dat het gevoel wat ze van je meenemen.

Ook leuke vragen: hoeveel ruimte is er binnen deze organisatie voor eigen initiatief? (Als je het tenminste leuk vindt om zelf met ideeƫn te komen) Of: in de vacturetekst staat dat jullie open en collegiaal zijn, kunnen jullie daar wat meer over vertellen? Of: hoe houden jullie de sfeer goed bij thuiswerken? Naar de leuke dingen vragen, dus!

7 likes

Thanks @kika @MLAM hier kan ik wel wat mee!

1 like

Wat maakt iemand succesvol in deze rol?
Welk gedrag hopen jullie het meest te zien?
Wat vonden jullie van dit gesprek/hebben jullie feedback voor mij? (heb ik vaak positieve respons op gekregen maar is niet geschikt in elk gesprek)

2 likes