Ben nu uwv sollicitatie dingen aan 't doornemen zodat ik een keer fatsoenlijk positieve en negatieve dingen kan noemen zonder dat ik mezelf neerzet als een ongeschikte kandidaat
Vind 't wel spannend omdat ik nu aan mezelf ga twijfelen of ik 't kan
Ben nu uwv sollicitatie dingen aan 't doornemen zodat ik een keer fatsoenlijk positieve en negatieve dingen kan noemen zonder dat ik mezelf neerzet als een ongeschikte kandidaat
Vind 't wel spannend omdat ik nu aan mezelf ga twijfelen of ik 't kan
Is het geen idee om met iemand te praten die jou goed kent, zodat diegene jou kan vertellen wat je goede kanten zijn?
Ik ben zelf erg kritisch naar mezelf en focus me vaak op wat ik niet goed kan. Mijn vriend pept mij voor een gesprek dan helemaal op door alle positieve dingen te benoemen en er ook voorbeelden bij te geven waarom ik wel goed ben in wat ik doe.
Ja ik schakel mān vriend zo nog ff in.
Die had vandaag een goed gesprek op zān werk over een hogere functie, dus we zitten vast in een goede flow
Oh ja met een papiertje wordt dat wel lastig ja! Dat met de tandarts was een real life scenario uit mijn leven waarna een collega vroeg of ik misschien snode plannen had dat ik er opeens zo vaak niet was haha. Maar zou me er inderdaad niet te druk om maken nog en eerst maar solliciteren, succes!
Wil je graag dat iemand het leest met een zorgachtergrond? Zo ja, dan kan je beter iemand anders vragen, maar ik wil best even kijken. Stuur dan maar een PM
Ik heb de mbo en nieuwe niveau 6 gedaan en beoordeel vaker brieven.
Als je wilt mag je hem pbāen, kijk ik vanavond/uiterlijk morgenvroeg ernaar.
Haha wat erg, als ze positieve dingen wilden weten had ik willen zeggen dat ik altijd op tijd ben. Valt navigatie uit en ben ik te laat ijs was wel meteen gebroken
Heb je meteen een vast contract gekregen?
Nee, ik heb intern op een andere functie gesolliciteerd. Dus mijn nieuwe leidinggevende moest gelijk een vast contract geven. Mijn tijdelijke contracten hier waren op.
Ah fijn!
Ik zie bij de overheid functies waar meteen een contract voor onbepaalde tijd wordt gegeven (dus vast). Ik vind dat zo apart. Je wil toch eerst weten wat voor vlees je in de kuip hebt?
Owja, ik werk bij de Rijksoverheid en eigenlijk is er altijd wel een proefperiode van een maand en dan eerste een jaar, daarna vast. Maar misschien is het ook veranderd inmiddels.
Wow vet stoer van je! Gaaf
Ik zie het niet bij alle functies, maar wel bij een paar. Vond het opvallend!
Ik heb soms het idee dat sommige vacatures online komen te staan, terwijl er intern al kandidaten voor zijn. Dus meer voor de vorm. Is dat een verplichting of zo, dat er vacatures online komen āvoor iedereenā terwijl dan blijkt dat er intern al kandidaten zijn?
Jammer, maar komt zeker goed. Ik zou een afwijzing ook zeker niet bij jezelf zoeken. Soms past een andere kandidaat gewoon beter bij het bedrijf of de mensen. Gewoon weer door! En al helemaal niet twijfelen aan je capaciteiten trouwens!
Ik heb zelf echt weinig motivatie merk ik, om überhaupt te solliciteren. Maar goed, moet tochā¦
Dat is echt iets wat bij overheid sowieso veel voorkomt. Ze plaatsen daar gelijk de vacature extern maar ondertussen mag intern er ook op reageren.
@Calypso ik snap je gevoel wel, maar probeer het niet te veel op jezelf te betrekken. Er is nu gewoon veel concurrentie, en bekijk het ook zo bij die andere partij was je het uiteindelijk wel geworden he! Alleen hebben zij het zelf gewoon heel stom aangepakt!
Niet door naar tweede ronde, maar ze begonnen wel ook over dat er bijna dagelijks vacatures vrij komen bij het bedrijf, dus voel me niet helemaal afgeschreven
Ik heb 3 weken geleden op een vacature gesolliciteerd en kreeg een automatische email dat ze mijn mail ontvangen hadden en dat gesprekken met eventueel geschikte kandidaten in november zouden worden ingepland. Nog steeds niks gehoord dus ik ga er van uit dat ik niet op gesprek wordt uitgenodigd. Jammer, maar ik heb een vaste baan en ben op zoek naar iets anders en heeft geen haast. Alleen nu kom ik er vandaag achter dat de contactpersoon van die openstaande vacature (waar ik ook mee gebeld heb van te voren), vandaag zelf een sollicitatiegesprek heeft gehad bij mijn huidige bedrijf?!? Ik ben er eigenlijk een beetje van geschrokken en ik hoop niet dat ze aan mijn baas heeft genoemd dat ik weer bij haar huidige bedrijf heb gesolliciteerd? Denk niet dat dat gebeurt, maar ik ben nu wel een beetje bang dat het uitkomt dat ik solliciteer ofzo
Ooohh wacht even! Jij was toch ver gekomen in een sollicitatieprocedure en die gasten wisten toen uiteindelijk niet of ze die vacature wel of niet wilden uitzetten. Die zelfde mensen hebben de vacature weer OPNIEUW online gezet?
ooohh wat stom!
Nou lekker voor ze dat ze nog niemand hebben en weer opnieuw moeten beginnen!