Ik heb morgen een (eerste) sollicitatiegesprek voor de baan waar ik al een jaar op aas en ik voel nu al aan mijn lijf dat ik zenuwachtig ben
Ik moet een video maken voor een sollicitatie die ik heb gedaan, ik vind het nogal lastig. Ik ben bekend met video sollicitaties, maar meestal is het Ăłf een brief Ăłf een video. Maar nu heb ik gesolliciteerd met een brief, ik ben ge shortlist, en krijg ik daarna de vraag om nog een korte video van mezelf te maken Wat ga ik daar nu nog in vertellen dan? Ik kan moeilijk mijn brief gaan oplepelen maar heel veel andere dingen dan daarin staan heb ik ook niet te vertellenâŠ
Wat voor soort bedrijf en functie is het?
Misschien proberen ze alvast een indruk te krijgen.
Zou alsnog kort jezelf voorstellen en motiveren waarom je de baan wilt en waarom ze jou moeten kiezen. Stel dat ze bepaalde skills vragen kun je miss dat laten zien?
Huh wat is dan de reden? Andere kandidaat simpelweg beter?
Jemig wat zonde van iedereen zân tijd geweestâŠ
Maar ja wie weet dat ze over twee maanden je weer contacten. Hopelijk is het alsnog een investering voor de lange termijn geweest.
Misschien was er ineens geen budget meer? Jammer dat je het nu ook niet lekker kan verwerken
Heb je nog een andere sollicitatie lopen?
Ai ja weer even rust pakken tot je weer frisse moed hebt. Fijn dat je iig niet heel graag snel weg hoeft of moet bij je huidige werk. Neem je tijd en wees trots op het positieve commentaar
Hoe ging je gesprek?
@En_17_Anderen @soarin daar heb ik inderdaad nog niet bij stilgestaan. Ik ben nu ook eigenlijk altijd wel bereikbaar, ook in mijn vakantie, maar denk dat ik dat in het onderwijs wel beter in de gaten moet houden.
Ben heel benieuwd, wil niemand op zijn tenen trappen, maar ik ben een van de mensen die vinden dat al dat staken onder leraren niet perse nodig is. Niet te vergelijken natuurlijk met het lagere en middelbare onderwijs, maar hopelijk dat ik de balans weet te bewaren.
Oke misschien stomme vraag maar ik werd gister dus gebeld dat ik door ben en dat de afdeling waar ik het volgende gesprek mee zal voeren contact met me opneemt. Maar ik heb nog niets gehoord en heb het gesprek begin volgende week al. Zal ik nog even afwachten of al bellen?
Neeeee! Wat een onzin?!?!
Nou ja, van te voren denk je daar toch heel goed over na denk ik dan pfff wat naar Duchess!
Weetje zie het maar zo, je hebt het in ieder geval wel goed gedaan om maar iets positiefs uit te halen. Fijn dat het nu wel even lekker gaat op je werk, als in je hoeft nu niet weg! Dus gewoon even rustig aankijken als je wat anders interessants tegen komt.
En wat betreft contact houden prima, maar kan mij ook voorstellen dat jij hierna ook geen zin meer hebt om eventueel daar te beginnen nadat ze nu met zoân dooddoener komen.
Lief dat je het vraagt! Ik denk dat het goed ging, was uiteindelijk toch wel met twee nieuwe mensen en ze waren allebei heel leuk. Maakte het gesprek ook makkelijker want het leek mij akward om een persoon te hebben die ik al gesproken had en eentje niet. Nu nog een duidelijker beeld van de functie gekregen en het gesprek ging denk ik ook nog vloeiender dan vorige keer. Met mijn achtergrond heb ik naar mijn mening een uitzonderlijke aansluiting op de functie. Maar het kan natuurlijk net zo goed zijn dat de andere twee sollicitanten ook heel leuk zijn en goed aansluiten. Waarschijnlijk hoor ik maandag of ik het word of niet, waarom zijn mijn gesprekken altijd precies voor het weekend!
Je zou ook meerdere dingen onder 1 noemer kunnen plaatsen. Dat heb ik wel eens gedaan met mijn retailbanen. Maar als de bovenstaande die dingen al je werkervaring zijn, dan zou ik het er gewoon opzetten.
Ik kreeg zelf bij een sollicitatie te horen dat ze graag bijbaantjes hadden willen zien als teken dat je niet de hele tijd op je gat had gezeten en al werk-ervaring had. Als starter zou ik het dus aanraden.
Heb volgens mij in dit topic een goede tip gelezen, namelijk het samenvoegen van al je bijbaantjes onder één categorie in plaats van een lange lijst. Zoals @anon42392789 dus zegt.
Ik heb ârelevante werkervaringâ als eerste en dan een kopje âoverige werkervaringâ. Ik heb ze bewust wel meegenomen omdat er anders een gat in de tijd zit.
Wat goed zeg, spannend! Fijn dat je maandag al reactie krijgt. Laat je het dan weer weten?
ugh nog steeds niets gehoordâŠKan inmiddels wel bellen toch?
Ik had dus vanochtend dat gesprek en werd net al uitgenodigd voor een arbeidsvoorwaardengesprek later deze middag?! Voor de baan waar ik al een jaar mijn zinnen op heb gezet?! Is dit echt?
En, nog gebeld?
Ja uiteindelijk moed bij elkaar verzameld! Maar het klopte dat ik nog niets had gehoord, en ik hoefde uiteindelijk niets voor te bereiden dus dat scheelt! Ik voel me nu wel weer een beetje opdringerig, maar uiteindelijk wel blij dat ik het heb gedaan qua geruststellingâŠ
Wat goed! Was gewoon ff misverstand aan hun zijde dus.
Nee joh ik denk dat het positief overkomt!
Recruiters bij mij op werk vinden het alleen maar fijn als kandidaten serieus zijn en initiatief tonen. Bijv informeren naar follow up mocht iets niet goed doorkomen (in al die mails/belletjes kan er iets blijven liggen).
Wat goed!! En, hoe ging het?