Ja jezus ik vind dat echt vrij ver gaan hoor, dat je op wat voor subjectieve criteria dan ook concludeert dat de persoon niet is wat je zoekt voor je organisatie, oké, maar je hoeft diegene dan echt niet af te vallen op zijn of haar persoonlijkheid doe even normaal joh poepbedrijf.
Men maar je huidige salaris heeft niks te maken met het salaris voor een andere baan bij een andere werkgever. Wat vervelend Volgende keer idd zeggen dat je er schriftelijk op terug komt.
Ja, in mijn geval wel! Ze hadden, naast mij, nog 3 andere kandidaten. Ook wilden ze dat ik 1 februari zou beginnen en dat wordt nu erg krap voor mij i.v.m. het opzegtermijn. Dan moet er nog een arbeidsvoorwaardengesprek komen, contracten gedoe en ze willen referenties. Ik denk dat ze nu wachten met de afwijzing totdat hun favoriet heeft geaccepteerd, maar misschien zit ik fout
Beetje in hetzelfde rijtje ‘het kwam op ons over alsof je de hele website had doorgelezen’.
Ik kreeg tijdens een sollicitatiegesprek twee specifieke vragen over de diensten die X aanbood. Is het dan zo raar dat ik goed voorbereid even het hele aanbod had doorgenomen en dat een uur later nog kan onthouen.
Solliciteren is een grote “het is ook nooit goed”-ervaring, je mag dus blijkbaar niet te enthousiast zijn, maar je moet wel een beetje enthousiast zijn, je kan blijkbaar te goed voorbereid zijn, maar onvoorbereid is ook niet goed…
Ik ben er door een opleiding die ik nu volg weer even vanaf en heb zelf niet zoveel ervaringsverhalen, maar wat ik hier zo lees, zo vermoeiend allemaal die domme redeneringen die mensen op basis van een half uur eropna houden
Bah ja solliciteren is gewoon echt kut eigenlijk, de voorbereiding kost behoorlijk wat tijd en energie en je wordt er vet onzeker van.
“Helemaal mooi, want ik wilde er toch vanaf zien. Mis toch een stukje professionaliteit en vakbekwaamheid aan jullie kant. Tot ziens”
Jezus, wat een stel horken. Vraag me echt af wat voor bedrijf dit is. Is toch gewoon onnodig, onprofessioneel en een beetje enorm dom als ze ‘employer branding’ belangrijk vinden haha.
Ik zit nu in de ww, en je hoeft niet meteen aan te nemen wat zij bieden. Ben nu twee maanden bezig en zoek nu ook gewoon nog op mijn niveau en zo.
Volgens mij is 't in de bijstand eerder dat je dingen aan moet gaan nemen
Ah dalijk weer de werkkrant vh uwv bekijken, was ik maar naar iets in de bouw of ict op zoek
Ik heb gister een offer gekregen!! Ik ben heel blij want ik heb een half jaar een baan gehad waarbij ik me totaal niet geïnspireerd of betrokken voelde. Ik heb alleen het offer niet direct geaccepteerd omdat ik heb gevraagd om 5% meer salaris. Hij zou het bespreken en nu heb ik al 24u niks gehoord (wel te begrijpen nog) en ook heb ik nog geen contract ontvangen, dus ik heb haast alweer spijt dat ik niet gewoon meteen heb geaccepteerd haha. Zonder contract durf ik nog niet te blij te zijn
Ahh nee werkgevers calculeren altijd de mogelijkheid in dat de toekomstige werknemer nog een tegenbod doet! Dus komt goed!
Mailtje terug gehad van de recruiter dat ik inderdaad te weinig werkervaring heb. Was te verwachten, wel jammer.
Wauw dat hoor je echt nooit! Gefeliciteerd!
En voorbode van een werkgever die graag z’n werknemers waardeert
Ik heb ook gehoord dat ik niet aangenomen ben vanwege te weinig ervaring. Terwijl de vacature wel vrij junior leek. Same old story…
-
@Trivia inmiddels heb ik bericht dat mijn onderhandeling van 5% geaccepteerd is! Toch wel echt fijn want met redelijk weinig moeite toch wat winst
Yes zie je wel! Top, geniet ervan!!
Nee een directe collega is ook een prima referentie. Het hoeft niet altijd een leidinggevende te zijn.
Ik heb morgen een tweede sollicitatiegesprek voor een toffe functie. Het is weer met dezelfde persoon als het eerste gesprek. Ik heb dit eigenlijk nog nooit meegemaakt, een tweede gesprek met dezelfde persoon (en wel met een andere collega erbij). Weet ook niet hoe ik mij moet voorbereiden etc. Iemand tips?
Ik had hetzelfde vandaag. Mij werd gevraagd een samenvatting te geven van het eerste gesprek en daarna waren vooral de andere mensen aan het woord. Er werd om concretere voorbeelden gevraagd dan bij het eerste gesprek, dus zou sowieso goed voorbereiden adhv de STARR-methode. Succes!
Woehoeee! Yes! En kun je er wat mee als startbod?