Sollicitatietopic (Deel 1)

Thanks! Ja precies, ik probeer ook echt zelfverzekerder te worden in dit soort dingen maar lastiggg

1 like

Goed, we zijn eruit gekomen, dus ik heb de baan! En ik wil jullie bij dezen een hart onder de riem steken, want ik heb ook al veel afwijzingen voor de kiezen gekregen. Ik ben 32 en dit is mijn eerste baan op niveau (ik werk nu via een detacheerder, maar dat is onder niveau - wel leuk, trouwens). Dus hang in there!

20 likes

Gefeliciteerd!! En dank voor je berichtje :pray:t3: Veel plezier en succes bij je nieuwe baan!

1 like

Aaaaah ik ben net gebeld en ik ben het geworden??? Hier nog eentje met een jaar lang vol afwijzingen bijna 30 en de hoop al opgegeven dat ik ooit nog voor een fatsoenlijke baan op niveau in aanmerking zou komen. Ik kan het echt nog niet geloven, ze gaan morgen of overmorgen met een aanbod komen. Ik kan niet wachten om mijn huidige werk op te zeggen!

44 likes

Jippie gefeliciteerd!!
Hopelijk is het eerste aanbod direct een mooie start voor de onderhandelingen! (Als kerst op de taart :))

1 like

Thanks! Haha ja, ik ga mijzelf trakteren vanavond op een spoedcursus onderhandelen en uitzoeken wat ik precies hoop dat ze mee komen. Wilde dit eigenlijk al eerder doen omdat ik hier dus geen ervaring mee heb maar ik durfde het niet, bang om het te jinxen. Als het goed is gaan ze bellen met een aanbod ik neem aan dat het normaal is om het daarna via email te ontvangen zodat ik ernaar kan kijken?

Ja en anders vragen of ze het aanbod incl secundaire voorwaarden op de mail willen zetten zodat je er rustig naar kan kijken. Is er al wel een indicatie genoemd oid (of nog beter, een schaal haha)? Zo ja, ligt dat ver van wat je wil?

Ik heb vandaag een sollicitatiegesprek en schijt 7 kleuren want ik wil die baan zo graag. Er zitten straks 3 mensen tegenover me wat ik nogal intimiderend vind. Rete spannend dus! Ik vroeg me af welke vragen jullie zelf altijd stellen na een gesprek? En zijn er nog andere tips?

1 like

Proficiat @Vaski en alle anderen die een nieuwe baan hebben!
Ik hoor eind deze week iets en hoop eindelijk ook eens goed nieuws te krijgen :crossed_fingers::crossed_fingers:

1 like

Gefeliciteerd allemaal voor degene met een offer!! Sorry dames ben niet meer zo actief meer in dit topic nubuck zelf niet meer solliciteer.

@Zora, sowieso enthousiast overkomen! Ik heb soms ook weleens bij mijn gesprekken op het einde gezegd van pfoe ik was echt zenuwachtig! Maar dat zei ik dan wel nadat het zij aangaven het een leuk gesprek te hebben gevonden en dan was het een vacature die mij echt super leuk leek. En elke keer dat ik dat gezegd kreeg ik de baan, haha. Wat ik wil zeggen ik denk dat je zenuwen niet uitkomen zolang je enthousiast overkomt!

Wat betreft vragen:

• wat vinden jullie zelf leuk en minder leuk aan deze functie/deze organisatie;
  • hoe het inwerk traject eruit komt te zien i.v.m thuiswerken;
  • doorgroeimogelijkheden

Succes zometeen!

Omg ik heb het gesprek net gehad! Was zo intens haha, maar ik heb er weer een heel goed gevoel over! Ben echt megabenieuwd, hoor het morgen of overmorgen…

7 likes

Dankjewel voor de tips!! Ben net terug van het gesprek en het was vrij heftig haha. Echt pittige vragen.

Kennen jullie dat, dat je over jezelf praat tijdens een sollicitatie en ondertussen denkt: you’re so full of shit :sweat_smile:

Heb mijzelf een tikje mooier verkocht dan de werkelijkheid geloof ik :see_no_evil: ze waren wel enthousiast maar als ik de baan krijg moet ik het dus wel waar gaan maken

4 likes

Als ik (werk in de marketing) een solli zou binnen krijgen zonder relevante studies maar wel met zulke cursussen, zou ik dat wel positief meenemen. Het laat zien dat je geinteresseerd bent anders ga je nooit zo veel moeite doen voor een cursus, je hebt toch kennis opgedaan in die cursus ennn de meeste dingen (qua marketing) leer je toch in de praktijk. Ik zou ‘t doen!

4 likes

Ja werkervaring en ~passie~ zegt echt meer dan opleiding. Tenminste in de marketing en al helemaal met social media. Wij kijken ook eerder naar of iemand op de hoogte is van de trends en onwikkelingen dan of de theorie klopt. Ik zou vooral ook Frankwatching en Adformatie bijhouden en in solli brieven dit ook meenemen met dat je de trends weet en wat jou mening enzo daarover is. Misschien dat relevante webinars nog wel interessanter zijn dan een studie.

2 likes

jeetje, ik ben AANGENOMEN!! Ik ben zo ontzettend blij en opgelucht!!! Even geen woorden verder haha

37 likes

Super, gefeliciteerd!!

1 like

Gefeliciteerd! :partying_face:

1 like

Ik heb net een aanbod geaccepteerd en heb echt zin om daar te starten.

Kan alleen nog moeilijk de motivatie opbrengen om nog 1,5 maand uit te werken. Ze verwachten dat ik me nog 100% inzet terwijl zij mijn contract niet hebben verlengd. Niet dat ik veel uitvoer sinds ik het weet, maar toch.

4 likes

Gefeliciteerd @California en @PizzaFunghi!
Er zijn veel nieuwe banen aangenomen deze week :slight_smile:

2 likes

Nog verlofdagen over?