Sollicitatietopic (Deel 1)

Ja een week, maar die ga ik laten uitbetalen ivm het moeten kopen van een auto…

Ah dat is jammer. Sterkte, gelukkig heb je iets gaafs om naar uit te kijken :kissing_heart:

1 like

Ik heb het aanbod geaccepteerd. Het was in eerste instantie lager dan ik had verwacht maar ik heb het voor elkaar gekregen dat ze twee treden hoger zijn gaan zitten en dat is eigenlijk wat ik ook wilde. Super blij dat ik dat voor elkaar gekregen heb en ook blij met de secundaire arbeidsvoorwaarden. Dankjewel voor alle hulp hier!

10 likes

Fijn dat je tevreden bent! Goed gedaan!

Ik heb soms echt het idee dat sollicitatiebrieven niet echt worden gelezen en je gewoon een standaard berichtje terugkrijgt zonder dat er überhaupt iets is gelezen. :joy:

3 likes

Got the job :partying_face::partying_face:

25 likes

Ik heb zometeen een sollicitatie maar hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik begin te twijfelen of de functie mij überhaupt wat lijkt haha. Maar ik heb een baan nodig.

Ik heb straks ook een sollicitatie via teams, maar nu krijg ik mijn camera met geen mogelijkheid aan de praat. Ik heb het nu via mijn telefoon geïnstalleerd, maar als ik dan alvast op de afspraak klik later vandaag staat er een streep door mijn camera en microfoon. Kan het zijn dat deze pas aanspringen als de meeting begint? Bij het testen met mijn vriend kon ik nl wel gewoon mijn telefoon camera zelf aan doen via het scherm

Deel liever niet de specifieke functie het is nog best specifiek haha maar je hebt gelijk. En sowieso is het maar de vraag of ze mij zouden willen haha.

1 like

Ik heb even voor je gekeken maar bij mij kan ik hem wel meteen aanzetten… misschien moet je nog instellen dat de app toegang heeft tot de camera en microfoon? En anders voorstellen om het via whatsapp videobellen te doen?

Ik heb dus een arbeidsvoorwaarden gesprek gehad maar ik had echt het gevoel dat ik als een domme noob overkwam haha… ik had geen idee van schalen en hoe dat werkt met doorgroeien enzo, dus dat gewoon eerlijk gezegd maar nu ben ik echt bang dat ze denken van oooh wat een junior hebben we aangenomen :joy: anyway alles is officieel nu! :tada:

6 likes

Ja het is dus heel gek, want je komt op zo’n scherm van: iemand geeft je zo dadelijk toegang tot de vergadering en dan zie ik dit, maar ik kan dus niet op die webcam of microfoon klikken om hem aan te zetten…

Terwijl bij instellingen wel alles goed staat.

Kan je wel al in de meeting? Externe gebruikers komen bij mij vaak in de lobby, waarna ik ze moet toevoegen aan het gesprek weet niet of je camera en microfoon het doen in de lobby of enkel pas in de afspraak zelf.

Edit: ja je bent in de lobby, je kan nog niet in de afspraak kan pas als die ander je toegang geeft. Moet wel goedkomen!

4 likes

Ja ik denk ook dat ik in de lobby nu nog ben, hopelijk kan ik hem straks gewoon aanzetten. Voel me anders zo achterlijk overkomen als ik het niet aan de praat krijg. (Al denk ik dat het toch een spek en bonen gesprek is, ben 31 weken zwanger en ze zoeken iemand die direct kan beginnen. Al stond in m’n brief wel dat ik zwanger ben, maar niet hoelang)

Oh ik ben zo verdrietig :pensive: Net te horen gekregen dat ik het niet geworden ben voor een superleuke functie waarbij de gesprekken naar mijn gevoel heel goed gingen. Ik weet nog niet waarom, feedback volgt nog. Ik zag me die functie echt al doen, had hier stiekem al op gerekend… Dit is al de zoveelste keer dat ik in de laatste ronde net uit de boot val, zo frustrerend. Dit gaat nu al maanden zo. En rondom mij lijkt iedereen nieuwe jobs te krijgen, contractverlengingen etc… Ik gun het ze natuurlijk maar ik had gewoon zo gehoopt dat het mij deze keer ook zou lukken :pensive:
Ik heb ook niets anders meer lopen momenteel dus dat wordt weer helemaal vanaf nul beginnen… kost zo fucking veel energie elke keer

Sorry voor de klaagpost, moest het even van me afschrijven

5 likes

Wat ontzettend kut! Zeker omdat je het zelf zo graag wilde en er zo’n goed gevoel over had. Dan komt het nog extra hard aan.

Ik zou mezelf lekker vandaag een beetje in de watten proberen te leggen en de rot gevoelens toe te laten. Wellicht dat het even laten rusten helpt en vanaf volgende week verder zoeken? Uiteindelijk komt er vast iets op je pad en heeft het zo moeten zijn!

1 like

Ja ze koppelden zelf ook terug dat ze ons eerste gesprek “fantastisch” vonden dus dat gaf me hoop natuurlijk :unamused:

Maar je berichtje doet me deugd, thanks! Je hebt me gemotiveerd om buiten een wandeling te maken ipv heel de dag in de zetel te huilen haha. Morgen weer een nieuwe dag, nieuwe kansen

4 likes

Vraag me echt oprecht af hoe je dan in je brief vermeldt dat je zwanger bent :sweat_smile: ik vind het wel zo netjes namelijk maar ben stiekem toch bang dat ze me daarom niet zullen uitnodigen

Ik heb het als volgt staan: ik ben op dit moment zwanger, maar erg gemotiveerd om mijn kwaliteiten verder te ontwikkelen bij een andere organisatie.

Heb het er ook deels ingezet omdat ik hiervoor steeds sollicitaties had en toen zei ik het pas tijdens het 2e gesprek en vaak liep het dan alsnog stuk. Werd daar zo gefrustreerd van dat ik op een gegeven moment dacht nodig me dan alleen maar uit als je erdoorheen kan kijken. Moet ook zeggen dat ik sinds ik het er in heb gezet ook nauwelijks meer wordt uitgenodigd, maar heb daar voor nu wel even vrede mee. Had geen zin meer om me volledig voor te bereiden en hoop te krijgen als het dan toch niks werd.

1 like

Meteen cv en brief mee (en eventueel portfolio)! Tot nu toe altijd leuke reacties gehad op open sollicitaties maar jammer genoeg hadden ze nooit een open positie op dat moment.

1 like