Vermelden jullie je middelbare school en niet relevante opleiding(en) op je cv? Ik wil mijn cv updaten en door nieuwe werkervaring die ik wil vermelden wordt ie steeds langer. Dus ik dacht ik haal de middelbare school en 1 niet relevante opleiding eraf zodat ik wel binnen de 2 A4tjes blijf…
Na de middelbare school heb ik een jaar een opleiding gedaan maar geen diploma. Als ik die er tussenuit vis heb ik een gat van een jaar tussen middelbare en andere opleiding die ik wel afgerond heb.
Dat maakt toch niet uit? Zoveel mensen nemen een tussenjaar. Ik heb ook 2 jaar tussen het eind van mn middelbare school en de start van de opleiding die ik uiteindelijk heb afgerond, nooit iemand over gehoord.
Edit: tenzij de niet afgeronde opleiding op de 1 of andere manier wel relevant is, zou ik er niet om stressen om die weg te laten.
Ik heb vorig jaar alle informatie m.b.t. middelbare scholen verwijderd van mijn cv. Ik heb het alleen een twee keer erop laten staan omdat het onderwijsfuncties waren en het misschien extra aantrekkelijk was dat ik vroeger op die scholen had gezeten.
Niet relevante opleidingen ligt een beetje aan de functie. Soms laat ik dingen wel staan om mijn veelzijdigheid te benadrukken, dat ik verschillende dingen graag met elkaar combineer (al kan dit ook tegen mij werken).
@pineapple Zo krampachtig denken ze tegenwoordig niet meer over tussenjaren / jaren waarin je werkt. Ik heb echt verschillende ‘tussenjaren’ genomen tussen middelbare school en verschillende studies.
Wat betreft onafgemaakte studies heb ik alleen de studie waarvan ik een P heb ertussen staan.
Als je een opleiding meerdere jaren hebt gedaan zou ik het er eerder wel op laten staan, maar niet iets van op een blauwe maandag.
@anon11408962 @anon42392789 @tuula dankjewel voor jullie reacties! Misschien maak ik me ook wel te druk over wat andere mensen zouden denken van dat jaar. De opleiding die ik niet afgemaakt heb is totaal niet relevant. Ik ga gewoon mijn cv aanpassen en kijk dan wel even hoe ik uitkom qua ruimte. Als ie echt te lang wordt kan ik altijd nog schrappen. En trouwens goede tip van het evt weglaten van jaartallen!
Ik bedacht me altijd. Hoe kan ik het beste eruit springen? Bij die ene recruiter of hiring manager die krap in tijd zit en na snelle scan in 1 oogopslag wil weten wat voor iemand ik ben.
Dus ja zo clean mogelijk, in bullet vorm/steekwoorden, geen lange proza en bijzinnen. Per ding kern benoemen
Uiteindelijk kwam ik tot een basis-cv maar heb ik deze voor iedere sollicitatie verder gepersonaliseerd. Afhankelijk van de functie-vereisten of type bedrijf. Bijv als ik gelijkenissen wilde benadrukken met huidig werk of een opleiding die ik had gevolgd, dus de extra info was altijd verschillend
Ik had wel een lijstje met eigenschappen ja, geeft toch iets meer context (ook al blijft dat ook heel nietszeggend). Ben meestal altijd wel uitgenodigd dus ik denk wel okay om dit te benoemen?
Veel succes!
Ik vind het niet opdringerig, omdat ze aangegeven heeft dat ze je zou bellen én omdat je er in je planning rekening mee hebt gehouden dat je dit weekend een assessment moet kunnen maken. Dus zou zeker even bellen! Vooral bij recruiters vind ik bellen helemaal niet opdringerig, dat is hun werk, dealen met sollicitanten
Een maand later eindelijk bericht gekregen en ik ben het inderdaad niet geworden. Ze dachten dat het te weinig uitdagend zou zijn voor mij. Ben er verder niet rouwig om. Alleen nu willen ze m’n cv doorzetten naar een ander team binnen hun afdeling en ik heb een vacaturetekst gekregen. Denk niet dat ik het wil, maar een gesprek kan nooit kwaad. Van wat ik hoorde, zit ik wel in een goede onderhandelingspositie. En ze hadden mijn minimale salarisschaal eis onthouden
Is een samenvatting/profielschets van jezelf echt belangrijk voor je cv?
Ik vind dat zo ongemakkelijk… ‘Oog voor detail’, ‘gedreven’, etc. Het lukt me niet om iets te formuleren waar ik me prettig bij voel.
Nog bedankt voor je reactie. Ik heb er daardoor nog even verder over nagedacht en inmiddels heb ik een stukje waar ik tevreden over ben.
Ik vond dat eerst ook geen meerwaarde maar heb mijn cv laten lezen door een “cv coach” en die raadde het absoluut aan! Heb het er nu ingezet dus ben benieuwd of het gaat werken.
De laatste tijd ben ik wel on a roll, weer 8 brieven gestuurd inclusief new and improved cv. Dus hopelijk komen er snel wat uitnodigingen aan
Eventueel kun je ook aan je (oud of huidige) collega’s, vrienden of familie om input vragen?
Hoe moet ik salarissen vergelijken van functies met een verschillende hoeveel uren voor fulltime (in dit geval 36 of 40)? Is die kortere werkweek van 36 uur een soort van secundaire arbeidsvoorwaarde?
Als ik van bedrijf A met ft 36 uur, naar een vergelijkbare baan bij bedrijf B met ft 40 uur zou gaan, wat kan ik dan verwachten: hetzelfde maandsalaris of hetzelfde uursalaris?
13e maand, bonusuitkering, pensioeninleg, thuiswerkvergoeding, rijkostenvergoeding, hoe snel kan je groeien, hoe groeit je salaris, krijg je jaarlijks budget voor cursussen etc, overwerken voor tijd of extra salaris, vakantiedagen, vakantiedagen meenemen of uit laten betalen
Al een super post hierboven, maar toevoegend kleingeld: mobiel van de zaak en lunchkosten
Ik heb afgelopen week toevallig wat dingen op een lijstje gezet om op te letten. Dit is vast niet compleet en ik ben absoluut geen expert maar dit had ik:
- vakantiegeld
- eindejaarsuitkering
- aantal vrije dagen (en is er zo’n regeling dat je bij kan kopen als je wil)
- pensioen (legt de werkgever mee in?)
- reiskostenvergoeding/leaseauto/fietsenplan
- kun je declareren als je iets voor werk koopt
- thuiswerkvergoeding in deze tijd
Oh nice hier staan al wat dingen tussen die ik kan toevoegen
Dat zal in NL vast anders zijn maar moest iemand in BE dezelfde vraag hebben voor extralegale voordelen: maaltijdcheques, ecocheques, hospitalisatieverzekering
Ik heb weer een paar gesprekken op de planning staan! Ik ben het een beetje moe om mezelf steeds te moeten verkopen, maar let’s gooo… Hopelijk wordt dit iets
Ik heb assessments gehad waar ik voor mijn gevoel heel slecht op gescoord heb . O.a. letterreeksen, bij veel oefeningen zag ik de oplossingen echt niet. Iemand die me wat kan geruststellen dat dit gevoel normaal is?
Ja ik hoorde dat sommige testen zo gemaakt zijn dat ze je aanpassen aan je niveau en dus altijd moeilijker worden. Ook zijn sommige testen zo gemaakt dat ook de Einsteins van deze wereld eruit springen, waardoor je het gevoel kan hebben dat je het hebt verpest terwijl je het gewoon prima of gemiddeld gedaan hebt. Zijn sowieso echt bitches, die testen, maar ik zou het proberen te relativeren!