@Lavender95 @sofetch Ik heb ook gesolliciteerd! Ook vanuit een kunst/cultuurstudie met voorkeur OCW haha dus niet echt een grote kans. En ik heb geen overheidsstages/topsport/veel vrijwilligerswerk gedaan Capaciteiten ging bij mij heel goed (+1,53 ver bovengemiddeld) maar bij de persoonlijkheidstest en gamebased assessment was ik bij alles echt super gemiddeld
Vooral bij de persoonlijkheidstest had ik vooral de “ja” en “nee” gebruikt en niet zo veel “ja!” en “nee!”, echt dom achteraf. Maar goed afwachten maar
- even een deel van mijn post weg omdat ik nogal specifiek was over achtergrond en scores (en ben paranoïde haha).
idd afwachten! Laten we elkaar op de hoogte houden
Net gesolliciteerd op een vacature, krijg ik een mailtje dat hij al vervuld is. Verwijder hem dan van de site???
Ja precies dat! Ik ga ook een mailtje sturen dat het handiger is om de vacature te verwijderen, ook omdat andere mensen er wellicht ook op solliciteren? Vind het niet professioneel en inderdaad zonde van mijn tijd, had een nette motivatiebrief gemaakt. Echt heel demotiverend weer.
Ik heb volgende week een tweede gesprek maar ik ben zo zenuwachtig. Al dagen heel onrustig en uren wakker liggen, blij als het achter de rug is.
Het eerste gesprek was digitaal met alleen de directeur en hij was erg enthousiast.
Maar nu moet ik dus naar kantoor met andere mensen het gesprek voeren en ik denk alleen maar van ik val zo tegen in het echt. Ik ben ineens qua uiterlijk overal onzeker over. Heel raar.
Ja die man zei kom lekker als jezelf maar ik ben 24/7 team pyjama en sokken maar kan beter even een normale schoenen en broek dragen Ik zit ook alles te overdenken en heel het gesprek 30x te herhalen waarom ben ik zo
Ik zie dat jij begin vorige maand een goed gesprek hebt gehad, is dat nog iets geworden? Ik hoop het want je bericht kwam heel positief over.
Spannend! Maar al een supergoed teken dat het het tweede gesprek is!
Dit weekend ff een normale outfit bij elkaar sprokkelen en de meeste voorbereiding voor het gesprek zelf heb je vast al voor het eerste gesprek gedaan.
Hopelijk zakken je zenuwen een beetje.
Ik heb morgenmiddag sollicitatiegesprek en ik vind het zo spannend dat ik er helemaal ellendig van word
Het zou een hele belangrijke carrièrestap zijn en ook vereisen dat ik verhuis naar de andere kant van het land.
Adem in, adem uittttt
Oh wow ik snap dat het spannend is, vooral omdat er een flinke verandering mee gemoeid is! Heel veel succes morgen!
Wauw dat is niet niks Heel veel succes morgenmiddag, hopelijk gaat alles goed!
Ik ben onlangs begonnen met rondkijken/solliciteren voor een baan vanaf september, maar ik heb zo’n hekel aan motivaties schrijven of opnemen Vandaag wel een sollicitatie verzonden en volgende week een eerste gesprek bij een ander bedrijf, dus ik ben benieuwd!
Wat goed, zo snel!
Heb je tot september dan nog een ander contract, of een opleiding of zo?
Ik studeer nu nog, waarschijnlijk ben ik in juli klaar! Maar ik wil het liefst voor de zomer iets gevonden hebben, dan kan ik nog een beetje van de vakantie genieten
Ahhh ik ben echt de allerbelangrijkste dingen vergeten te zeggen…
Verder wel een prima gesprek hoor, maar ik heb mezelf dus totaal niet sterk neergezet, zo dom :s
Nu ff een paar dagen recoupereren van deze failure ik blijf het maar herhalen in m’n hoofd, wat ik had moeten en willen vertellen.
Nou zal wel meevallen! Zelf overdenk je gauw alles natuurlijk.
Jammer dat het zo in je hoofd blijft rondspoken Hopelijk zijn ze heel positief. Weet je of ze deze week nog wat laten weten?
Sowieso deze week hoor ik of ik word uitgenodigd voor tweede gesprek + opdracht.
Ik probeer nu maar in m’n hoofd te herhalen: ik vergeef mezelf voor hoe het is gelopen
@Xigua dat overdenken is iig zeker waar
Heb zo een belafspraak met 't uwv en nu moet ik uiteraard poepen.
Zelf gelukkig ook wel wat te vragen en zeggen maar wel wat zenuwachtig
Brrr, straks een online sollicitatie en ik ben heel nerveus Terwijl het helemaal geen ramp is als het niks wordt, want ik hoef niet echt weg bij m’n huidige werk, maar toch…
Pff ik doe dus een traineeship bij een grote verzekeraar, maar bezuinigingen blablabla, dus onze eindconclusie was dat ik ergens anders een baan moest zoeken. Toen bleek 2 weken geleden dat ik een baan ruim 250 km verderop in de vestiging kon aannemen. Opzich is die baan verderop wel een goede mogelijkheid voor ervaring, maarja ooit moeten we toch weer een dag of 2-3 per week naar kantoor en ruim 5 uur auto reistijd 3x per week is me wat veel.
Dus ik ben voorzichtig eind vorige week bij andere bedrijven gaan kijken en op 2 functies gesolliciteerd die 5 jaar werkervaring vragen (in juni zal ik 1,5 jaar werkervaring hebben dus echt what was I thinking) gewoon omdat ze me leuk leken, onder het motto “Niet geschoten is altijd mis” en ben bij allebei de bedrijven inmiddels gewoon door 2 rondes heen, met enkel de laatste ronde te gaan waar senior management dan wel bij aawezig is, Ik schijt echt in mn broek want ik wil dus eigenlijk echt heel graag één van die banen, en toevallig heeft juist dat bedrijf wel aangegeven dat ik wel hele gekke dingen moet zeggen wil het gesprek vrijdag negatief uitvallen en de vacature al offline gehaald. Maar ik krijg non stop van die gedachtes “Omg ik kan dit helemaal niet”.
Weet ook echt niet hoe ik dit soort gesprekken moet voorbereiden.