Nee er stond alleen dat ik kandidaat was voor dat ministerie, zonder verdere uitleg. Het was mijn 3e keus dus ook niet heeeel raar, dan is belastingdienst veel meer uit de lucht gegrepen haha. Ik ben benieuwd wat ze zeggen als je contact met ze opneemt!
Hoe werd persoonlijkheid dit jaar getoetst? Wel pittig dat dit jaar ook nog een game is toegevoegd. Had vorig jaar gesolliciteerd maar scoorde niet hoog genoeg tov de gekozen trainees na het eindgesprek
Ik heb nu vakantie en begin in mei met een nieuwe baan maar ben ineens heel bang dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt.
Gelukkig is er een proeftijd die net zo goed voor jou geldt en als het echt niet bevalt kun je toch weer iets anders zoeken?
Waarom ben je bang dat het niet de juiste keuze is?
Het waren stellingen als âik kan goed samenwerkenâ en dan moest je aangeven in hoeverre je het daar mee eens/oneens was
Er was nu ook een game assessment waarmee ze allerlei eigenschappen gingen testen en de traditionele capaciteitentest met figuurreeksen e.d.
Ik heb ooit tussen studies gewerkt bij belastingdienst en dat was leuk. Lag wel aan mijn mede tijdelijke krachten, het werk wat ik deed was redelijk simpel. Op die afdeling vielen de collegaâs iig mee.
Ik heb nog geen geschikte vacature gezien anders ga ik daar weer solliciteren.
Ik ga terug naar een oud werkgever dus dat voelt een beetje dubbel.
Maar zag net in mân postnl app dat ze me een kaartje gestuurd hebben dat ze ernaar uitkijken.
Maar het kan ook juist heel goed zijn!
Een vriend van me is ooit weggegaan bij een werkgever omdat hij echt in een hele nare situatie zat daar. Hij heeft een paar jaar ergens anders gewerkt, en is toen uiteindelijk gevraagd om daar opnieuw te komen werken. Hij heeft er toen over getwijfeld, omdat het inderdaad dubbel voelde en hij ook bang was dat het opnieuw mis zou gaan, maar het toch gedaan.
En het tegenovergestelde is juist gebeurd, het gaat juist supergoed en het heeft hem daarom ook echt wel geholpen om het af te sluiten. Hij werkt daar nu echt heel fijn!
Is natuurlijk maar één verhaal en het zegt niets over jouw situatie, maar misschien is het een beetje een hart onder de riem.
Ik kom me hier melden, want ik ben bezig met het zoeken van een baan voor na mijn afstuderen. Gisteren heb ik gebeld met mijn huidige bijbaan, want ik wilde aangeven dat ik daar graag zou willen blijven. Dat telefoongesprek voelde echt als het spannendste ooit haha. Maar wel blij dat ik het gezegd heb en ze gaan er wel over nadenken.
Ik ben een leuke vacature tegengekomen, die ik niet wil laten schieten voor het geval dat ze mij misschien wel willen aannemen. Dus ik heb net gesolliciteerd (voor het eerst ooit voor een âechteâ baan). En mijn huidige bijbaan als referentie opgegeven, ongemakkelijk haha. Ik krijg er ook stress van om met meerdere bedrijven tegelijk âbezigâ te zijn. Zo spannend deze tijd phoee.
Volgens mij ging het even hierboven over vacatures bij de Belastingdienst?
https://www.ad.nl/werk/ondanks-slechte-publiciteit-stromen-de-sollicitaties-binnen-bij-de-belastingdienst~a234fc33/
Ik zie dat je originele bericht weg is maar ik kan uit de reacties afleiden wat er stond en ik heb hier ervaring mee, mocht je vragen hebben dan kun je altijd een berichtje sturen.
Dank je wel!
Hoop dat het bij mij ook zo uitpakt!
Update: Ik heb op 3k na (op jaarbasis) het gevraagde gekregen!
ben echt trots op het toch wel hele spannende onderhandelen. Ik wens iedereen hier ook veel succes met solliciteren en toch wel de aanmoediging om te gaan onderhandelen.
jezus wat lelijk zeg, vind het echt ongelooflijk dat bedrijven zo met mensen omgaan. of naja ongelooflijk, ik heb het te vaak gezien om het niet te geloven maar ik blijf er echt kwaad om.
Wat is zijn die gesprekken toch vervelend. Ik ben er slecht in. Ik ben aan het voorbereiden maar hoe vertel je alles op een goede manier. slechte eigenschappen bijvoorbeeld zonder dat je je compleet de vingers in snijd.
Ik vind het zo lastig om door te blijven solliciteren als je al twee procedures hebt lopen. Ik wil niet op een paard wedden maar die ik nu heb zijn allebei heel leuk en al het andere wat ik nu vind is maar matig.
En er zit best haast bij dus ik âmoetâ wel.
morgen een kennismakingsgesprek voor een nieuwe baan. hopelijk gaat die goed want ik WIL EEN BAANN⊠NA 30 sollicitaties met 0 progressie.
Tweede gesprek net gehad, ging beter. Ik hoor deze week of ze door willen of niet. Volgende week nog bij ander bedrijf. En wordt nog gebeld voor wat anders. Maar vind het dan veel worden.
Ik hoef niet weg, maar voelt nu wel als de tijd.
Ik vind twee dingen tegelijk wel lastig.
Ik heb net gesolliciteerd voor iets maar ik vond het niet leuk. Maarja ik ben slecht in dat afwijzen dus in het gesprek zei ik steeds: jaa leuk!!! Maarja nu ben ik bang dat ze me aannemen en dan moet ik het afzeggen vind dat altijd zo kut. Ik moet beter gaan lezen voor ik solliciteer!
Je kan toch nu nog een mail sturen dat je je terugtrekt? Als je het nu al weet zou ik niet wachten tot je wellicht aangenomen bent, dan hebben zij ook nog meer gelegenheid om een andere kandidaat te kiezen, wel zo netjes. Jammer dat het tegenviel!