Er is geen gouden tip behalve: gewoon doen. Bij onderhandelen is het spannendste om gewoon te zeggen dat je meer wilt en jezelf ook te zien als iemand die meer verdient. Het eerste bod is het OPENINGSbod. Daarna heb je nog 1 of 2 kansen om er meer uit te halen. En als ze er niet mee akkoord gaan betekent dat niet dat je gefaald hebt, maar gewoon dat ze niet met al je wensen akkoord kunnen gaan. Dan is er ook niks aan de hand bovendien verwachten ze dat je onderhandelt, dus het is ook niet raar. Komt goed!!
Bedankt! Ik moet het inderdaad niet als falen zien.
Bij mijn huidige (eerste) baan heb ik het als net afgestudeerde niet gedaan, zo dom. Dus wil nu goed doen.
Na 5 maanden solliciteren heb ik eindelijk een baan!!! Ben 9x op gesprek geweest bij verschillende organisaties en dit was de enige organisatie die me wel leuk leek. Dus ik ben echt MEGA BLIJ dat ik ben aangenomen! Ik heb veel verantwoordelijkheden in mn nieuwe functie en dat vind ik ook chill
Ik heb echt zin in mijn eerste werkdag
Echt zo jammer dat niet tot de aanklikbare opties behoort. Ik heb donderdag ergens een tweede gesprek en moet hopen dat ik vandaag of morgen niet opeens een gesprek krijg mbt volgend jaar. Als het een beetje meezit blijf ik wel in dezelfde stad.
Is het een tweede gesprek voor een andere functie dan dat je nu hebt? Succes alvast!
Zelfde functie elders en hoor snel hopelijk ook elders of er nog een tweede gesprek komt.
Poeh wel lastig dat onderhandelen. Heb nadenk tijd gevraagd.
We zitten best wat uiteen en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn daar volgens mij gelijk voor iedereen.
Yessss contract in de mail, ik heb een baan nu komt het sowieso goed met mn emigratie
Helaas het is hem niet geworden :’( ik zit er nu wel echt even doorheen, heb geen energie of motivatie om te werken of verder te solliciteren. Dit was echt mijn droom en alles wat ik nu zie valt in het niets in vergelijking met die rol bij dat bedrijf. Heb zin om me ziek te melden of gewoon ontslag te nemen en in een hoopje op de bank te kruipen. Nu al een jaar aan het zoeken naar iets nieuws
Ah wat rot voor je! Gun jezelf de tijd om hier van bovenop te komen. Als je je morgen niet lekker voelt, kun je je echt wel ziek melden hè.
Nadenken over ontslag en andere opties zou ik pas doen als deze gevoelens wat minder sterk zijn. Sterkte!
Geld verdienen met thuis wat klusjes doen lijkt mij altijd te mooi om waar te zijn eerlijk gezegd. Of je moet camgirl of iets dergelijks worden. Of een callcenterbaan die misschien nu vanuit huis kan maar dat zal vast maar heel tijdelijk zijn.
Ja je komt dan al snel op “zulk soort” banen uit inderdaad (seksueel getint) en dat is niet per se iets waar ik me heel comfortabel bij voel. Maar dacht misschien weet iemand toevallig iets…
Ik ben al anderhalf jaar aan het solliciteren en heb 2 sollicitatiegesprekken gehad in de afgelopen drie weken en een derde deze week. Wil echt klaar zijn met de gesprekken want ik kan me nergens meer op concentreren en het voelt alsof alles nutteloze tijd is zoals eten en slapen en ik aan het aftellen ben tot donderdag voorbij is. Zo slopend wat solliciteren met je doet, als ik een van deze banen krijg, wil ik een paar jaar niet meer solliciteren
Textbroker? Ik heb daar best leuk aan verdiend voor erbij.
Ik heb vorige week ergens gesolliciteerd en kreeg een mail dat ze binnen 6(!!!) weken laten weten of ik ben uitgenodigd voor een gesprek. Wat is dat voor absurd lange periode? Ik zit nu al elke dag mijn mail constant te checken en dat kan dus nog 6 weken duren?
Ik zie hiervoor veel reclames. Of online business manager. Ben er wel benieuwd naar of het geen marketing scam is.
Ik bedoel reclames hoe je dat kan worden.
Werk zelf lijkt me ideaal.
Maar inderdaad als je zoveel opeens zelf moet inkopen lijkt me raar.
Morgen wederom een sollicitatiegesprek en misschien ligt er nog iets anders in het verschiet. Het zou heel fijn als het morgen gewoon raak is want dan ga ik een fijnere toekomst tegemoet.
Hmm dat is wel raar, vooral in de zorg. Anderzijds merk ik ook dat zorgwerkgevers best traag zijn, terwijl er een enorme vraag is met een beperkt aanbod.
Althans dat traag reageren is in het zuiden van het land, weet niet of dat overal zo is.
Wat is je opzegttermijn? Anders wellicht mailen dat je graag een datum wilt vernemen wanneer de sollicitaieprocedure stopt?
Ik vind het sowieso wel bijzonder dat je iemand na een 1e gesprek zo lang laat wachten, tenzij het toen heel nadrukkelijk is gezegd