Gefeliciteerd! Mooi dat ze je een kans willen geven! Wanneer begin je?
Ik weet even niet zo goed wat ik moet doen. Ik heb bij bedrijf A een aanbod voor een baan gekregen en al soort van aangenomen, al heb ik het contract nog niet ondertekend. Dat zou ik uiterlijk deze week wel moeten doen, de deadline ligt eigenlijk al op morgen aangezien het een groot bedrijf is en het ‘onboarden’ e.d. tijd kost etc. Ik zou daar op 30 oktober beginnen.
Nu heb ik in de tussentijd eindelijk reactie gekregen van bedrijf B op een test die ik een tijdje geleden gedaan heb. Ik mag daar volgende week op locatie nog een test doen. Daarna hoor ik uiterlijk in de laatste week van oktober of ik het geworden ben. Ze hebben me daar verteld dat er (nog) geen andere kandidaten zijn dus ik heb een grote kans ook bij B aangenomen te worden, maar ik moet natuurlijk wel eerst die test goed doen. Als ik het word, moet ik uiterlijk vijf weken daarna bij B beginnen.
B heeft mijn voorkeur.
Ik heb B (nog) niet verteld dat ik in de tussentijd eigenlijk al ja heb gezegd bij A, is het slim om dit wel te doen? Zodat ze me hopelijk na de test sneller laten weten of ik het geworden ben en ik dus A sneller op kan zeggen? Zal ik het contract van A nu al ondertekenen of moet ik wachten totdat ik van B een reactie heb? Ik weet niet of ik A nog weken kan laten wachten…en of ze me wel kunnen verplichten te beginnen op de 30e als ik voor de startdag laat weten dat ik ergens anders heenga. Aan de training beginnen zou dan weinig zin meer hebben. De 1 maand opzegtermijn gaat wel pas in op 30 oktober…