Sollicitatietopic (Deel 1)

Yess alleen heel veel wat ik heb kunnen vinden is minimaal 3 maanden. Wil dan eigenlijk iets met een 0 uren contract zodat ik af en toe in het weekend nog kan werken, maar niet altijd. Thanks voor je tip tho!

Ik begi nu toch wek nerveus te worden voor wat ze morgen of overmorgen gaan zeggen …

Oeff ik ga nu een baan afwijzen waarvoor ik helemaal naar een ander land ingevlogen ben om op locatie een test te doen. Voel me wel een beetje lullig hierom, en ik heb ook pas na hun aanbod verteld dat ik ook elders eigenlijk ook al een aanbod had gekregen (dat ik al een tijdje had, maar dat heb ik niet gezegd)… Ben nu een mailtje op aan het stellen, moet ik nog ergens iets van excuses aanbieden of is dat niet nodig? Ik ben echt slecht in dit soort dingen joh, recruiters teleurstellen haha. Nouja. Ik kan niet twee dingen tegelijk doen helaas.

Obv 40 uur is gebruikelijk. Reiskosten wat minder, wel als je een auto wenst of verwacht. Je kunt wel meer vragen en dat als reden opgeven, maar het is niet raar als ze dat van tafel schuiven, je solliciteert immers op iets onder je niveau.

1 like

Wat goed, dat klinkt super leuk! Dat je in je eerste gesprek niet vraagt of er een parkeerplaats is, geeft helemaal niks. Dat kan je allemaal nog prima regelen. Bovendien heb je nu een indicatie gegeven, dus je kan ook altijd later nog zeggen “Met de informatie van nu, wil ik dit en dit en dit”.

Ik zou niet vragen waarom zij nu weg gaat, tenzij je haar goed kent. Het kan je misschien alleen maar demotiveren, en wat een reden voor de een is om te gaan is voor de ander geen reden :slight_smile: spannend!

1 like

Nee, je moet het zelf wel omrekenen :slight_smile: verdiep je er even in wat dat voor 32 uur zou betekenen. Ik zou er geen rekening mee houden dat je te hoog opgeleid bent, dat is in principe niet “hun probleem”, maar er een schepje bovenop doen bij de salarisonderhandeling is natuurlijk nooit een probleem :smiley: secundaire zou ik bewaren voor later!

1 like

@Evi-lena en?

2 likes

Ze willen me in het team. Vanmiddag krijg ik een aanbod :open_mouth:

20 likes

Gefeliciteerd!!! :wine_glass:

1 like

@Enthusiasm, van harte gefeliciteerd dat je bent aangenomen!

1 like

Haha ik juich voorzichtig want ik moet eerst even afwachten wat ze gaan bieden voor 35 uur per week, maar ik hoop gewoon dat dat goed komt. En dan moet ik razendsnel opzeggen, want ze willen dat ik per 1 december in dienst kom

2 likes

dankjewel en jij oooook!! zo goed dit. even afwachten hoe en wat dus!

3 likes

Jaa jij ook gefeli!!! Zo fijn :kissing_heart:

1 like

Het aanbod is zooo goed hahahahaha

11 likes

Gefeliciteerd @Enthusiasm en @Evi-lena ! Zo leuk om hier het proces van iedereen te volgen haha. En hoe het uiteindelijk allemaal wel goed komt. Ik heb nu een klein jaar een beetje gesukkeld - hele slechte ervaring in mijn branche gehad, daar halsoverkop vertrokken en een willekeurig aanbod aangenomen om toch maar iets te hebben (wat me uiteindelijk wel veel heeft bijgebracht maar niets voor mij was) en nu eindelijk helemaal ‘op mijn plek’ in een droomfunctie in mijn werkveld. Ook al was het een raar jaar met onzekerheden en twijfels; zonder die initiële slechte ervaring was ik hier nooit geraakt, dus helemaal nergens spijt van.

7 likes

Fijn dat je nu achteraf kunt zeggen dat je nergens spijt van hebt, dat is een heel waardevol gevoel denk ik ja.

1 like

Ik moet voor 1 nov (as donderdag) opzeggen maar ik twijfel of ik vandaag al in actie zal schieten. Zal ik het contract afwachten en dan maandag opzeggen? Ik werk vandaag thuis dus ik kan ook vandaag al schriftelijk opzeggen en dan maandag mondeling toelichten

Mijn gesprek gisteren ging goed, wel pittige vragen. Ze gaf eerlijk aan dat er veel goede kandidaten zijn, zowel intern als extern. De externe hebben de ervaring die ze vragen. Ze gaf wel aan misschien een zwangerschapsverlof te hebben, als dat budgettair kan. Of ik daar voor open sta. Vind dat op zich oke, maar dan wil ik we de garantie dat ik daarna naar iets anders kan (heb een vast contract)… volgende week donderdag hoor ik meer.

Het gaat om de functie van planner. Het enige nadeel is wel dat als ik het wordt, ik het gebouw waar ik nu werk moet gaan plannen. Dus ik ken hen en de groepen goed. Betekent ook dat als ik t niet wordt, mn concurrent me gaat plannen :sweat_smile:

1 like

Gefeliciteerd!! Ik zou het contract afwachten en dan maandag opzeggen. Is gewoon op tijd toch?

1 like

Ik ben bang dat er iets misgaat omdat het dan nog maar 3 dagen zijn Haha maar ik denk dat je gelijk hebt. Ik ga wel mijn brief alvast typen dit weekend, dan bespreek ik het maandag direct met mijn teammanager en verstuur ik daarna de brief