Ik heb zo’n hekel aan bellen, maar ik ben bang dat er geen andere optie is. Bel je dan of de sollicitatie is doorgekomen? Of als je al even niks gehoord hebt?
Sorry voor mijn late reactie! Als je er morgen naar zou willen kijken, zou dat echt top zijn!
Toen ik het las, dacht ik baan 1.
Ik zie meer " nadelen" bij 2. Weekend werken, verdient minder…
Maar ik begrijp dan dat functie 1 tijdelijk zou zijn?
Hoe lang is tijdelijk, heb je daar zicht op?
Functie 1 zou via het uitzendbureau gaan en ik gok dat het voor een halfjaar is. Maar ik wil voor een langere tijd bij een werkgever aan de slag en wil wat kunnen opbouwen. En ik vind het op zich niet heel erg om in de weekenden te werken, hoort erbij en ben doordeweeks een dag vrij. Functie 2 is wel een functie waarbij ik kan blijven groeien, dat is bij functie 1 niet het geval.
In dat geval zou ik zeggen optie 2. Met het aanbieden van een opleiding ben je indd wel wat zekerder van een langere tijd bij een baan.
Succee vandaag!
Dat was mijn gedachte ook. Hoewel het hogere loon en niet in de weekenden werken ook wel aantrekkelijk is. Maar als ik kijk naar mijn cv ben ik overal maar max een halfjaar werkzaam geweest (op een uitzondering na) en ik wil dat niet meer. Maar mocht het vandaag niet zo positief uitpakken, dan ga ik voor functie 1.
Dankjewel!
Ik ga zometeen mijn contract tekenen op m’n nieuwe werk per januari. Dat wordt weer een spannende periode!
Bij Youn.g cap.ital bellen ze je altijd nadat je online hebt aangemeld voor een sollicitatie en vind dat zo irritant hahaha, ben helemaal niet voorbereid
Maar je solliciteert dan toch op een bepaalde vacature? Dan is het toch logisch dat ze bellen, of zie ik dat verkeerd haha?
Jaa is logisch hoor, maar ze bellen altijd uit het niets hahaha
Hahaha ja is natuurlijk altijd onverwachts. Anders moet je een volgende keer gewoon zeggen dat ze niet gelegen bellen en je bv. binnen een uurtje terugbelt. Kun je jezelf nog even voorbereiden op het gesprek!
Oh jongens ik heb morgenochtend een sollicitatiegesprek voor een functie die ik supergraag wil en ik ben me plotseling toch een partij zenuwachtig. Ik heb het straks als ik uit mijn werk kom en vanavond ook nog eens druk dus ik heb niet heel veel tijd meer om te voor te bereiden.
Ik ben nu ook allemaal vragen aan het googelen die ik eventueel kan stellen. In de functieomschrijving staat heel duidelijk dat het een functie voor 6 maanden is. Is het heel opdringerig als ik vraag of er mogelijkheden zijn om te blijven/voor meer uren als die periode om is?
Een tijd geleden ben ik afgewezen voor een functie, maar omdat ze toch erg enthousiast waren over mijn profiel hebben ze me in hun bestand gehouden. Ik dacht ja sure daar hoor ik toch nooit meer wat van, maar nu krijg ik net een mailtje dat er een nieuwe plek vrij is en ze me daarvoor graag willen spreken. Het is gelijk volgende week maandag maar dan sta ik ingeroosterd op m’n andere werk. Hoe bereid ik dit voor (ik weet niet op welk project of wat dan ook) en wat zal ik doen met dat gesprek? Ja zeggen voor maandag en het met m’n andere werk, waar we niet breed ingepland staan, regelen of vragen of ze ook dinsdag zouden kunnen (dan ben ik vrij)?
@Bubbless Veel succes alvast voor morgen ochtend!! En ik vind dat helemaal geen opdringerige vraag. Misschien kan je vragen of er na de 6 maanden mogelijkheid is tot verlenging of mss kan je doorgaan in een andere functie oid
Dankjewel! Dan zet ik die vraag gewoon op mijn lijstje.
Kan je misschien nu of morgen nog even bellen met degene die je het mailtje heeft gestuurd? Dan kan je peilen of het gesprek eventueel verplaatst kan worden (zou gek zijn als ze daar geen rekening mee houden aangezien ze je op zo’n korte termijn benaderen) en dan kan je direct meer informatie vragen over het project e.d.
Was vorige keer ook al, toen vroeg ze of ik dezelfde middag nog langs kon komen, op de dag dat ik mn sollicitatie had verstuurd… Ik heb mn baas even gecontact en hij vind het geen probleem als ik maandag later begin, dus ik doe dat gewoon denk ik Heb inderdaad meer info gevraagd over het project en of er nog iets is wat ik kan voorbereiden, dus ben benieuwd
Ik zit ook echt in een dilemma, hopelijk heeft iemand advies.
Momenteel ben ik op zoek naar een meeloop stage (HBO) en er is nog genoeg tijd tot de deadline van school.
Ik had al een hele lange tijd een bepaalde stage bij bedrijf A op het oog. Het was precies wat ik wilde, ik had er leuke verhalen over gehoord en daarom had ik gelijk mijn motivatie en CV verzonden. Helaas is er deadline datum tot 8 december voor inschrijvingen, daarna worden mensen op gesprek gevraagd. Het bedrijf is groot, maar ook niet mega groot dat ze tientallen brieven binnen zullen krijgen. De kans om aangenomen te worden is redelijk groot.
Naast die stage was ik afgelopen week aan het oriënteren welke stages nog meer mogelijk zijn. Zo kwam ik via een online bureau op een andere stage terecht dat mij ook erg leuk leek. Dat bedrijfje maakte zo’n haast dat ik na kennismaking afgelopen maandag, vandaag gelijk op sollicitatie kon bij bedrijf B. Het gesprek was gezellig en ging goed en we hadden een afspraak gemaakt dat ik 10 december zou beslissen. Nu werd ik zojuist gebeld door het online bedrijfje achter de vacature dat dit helemaal niet de bedoeling was (vanuit beide kanten was er een terugkoppeling over de sollicitatie) en dat ik morgen MOET beslissen of ik de stage aanneem.
Omdat het allemaal zo snel is gegaan en ik opeens morgen moet beslissen zit ik enorm in de stress. Afgelopen weekend was ik nog aan het oriënteren op stages en vanavond moet ik een beslissing maken. Verglijkingsmateriaal tussen andere sollicitaties heb ik niet.
Hoe zouden jullie dit oppakken? Ik vind het zonde om deze leuke stage te laten gaan, maar heb nauwelijks de mogelijkheid gehad om mij überhaupt te kunnen oriënteren en andere sollicitaties te houden.
Dat bureautje krijgt waarschijnlijk geld als jij ja zegt, daarom zetten zij er zo’n druk achter. Kun je niet terugbellen en zeggen dat je even wat extra bedenktijd nodig hebt. Dat je niet tot 10 december “mag” wachten snap ik wel, zij willen ook wel verder. Maar dat je ineens binnen één dag moet beslissen is ook niet helemaal eerlijk.
Wat Daantje zegt zou ik ook doen, en anders gewoon accepteren en weer opzeggen als je toch bij die andere plek mag komen. Beetje lullig, maarja dan ben jij in ieder geval zeker van een leuke stageplek.
Ja dit is zeker ook een optie!
Ik heb een nieuwe baaaaan. Nog nooit zo’n lang sollicitatieproces gehad, maar ze twijfelsen voor geen minuut. ZO BLIJ