Jammer. Ik denk dat ik de afgelopen 3 maanden echt al zeker 25 sollicitatiebrieven heb verstuurd en 10 gesprekken heb gehad.
Puur omdat ik echt zoek in een bepaalde richting.
Maar telkens word ik afgewezen of in een portefeuille gestopt of zoals nu: afgewezen omdat ik geen christelijk geloof heb… een andere keer omdat ik een persoonlijkheidtest had ingevuld en die volgens hun er erg negatief uit zag en ik misschien hulp moest zoeken met mijn depressieve gedachtes
( Dit is echt gebeurd. Ik stond met mijn bek vol tanden aan de telefoon. Gaf wel aan dat ze misschien die testen verwisseld hadden maar volgens hun kon dat echt niet. Herkende mezelf absoluut niet aan wat ze zei.)
De rest van de afwijzingen waren simpelere redenen: of te ver weg, omdat ik niet genoeg ervaring had.
Ik kom gewoon niet verder zo, en het vervelende is dat ik voor een hoop al gauw minimaal een uur reistijd heb. En dat is nog best te doen, maar niet als ik bijvoorbeeld een nachtdienst zou draaien. En ik heb dus nog geen rijbewijs, ben hier wel mee bezig maar ik ben gewoon niet zo snel. Ik vind dit zo ontzettend rot gewoon. Ik begin ook een beetje de hoop te verliezen op deze manier.