Ja, zeker even mailen. Het kan je helpen voor de volgende keer.
Heb ik ook eens gedaan de feedback was heel leerzaam.
Ja, zeker even mailen. Het kan je helpen voor de volgende keer.
Heb ik ook eens gedaan de feedback was heel leerzaam.
Woensdag contract tekenen, maandag auto kijken. Reiskostenvergoeding valt me helemaal niet tegen. Heb zoân zin om te stoppen met mân huidige werk hahaha, nog 11 werkdagen!
Ik heb gemaild en gevraagd waarom de keuze niet op mij was gevallen. Ik heb ook specifiek aangegeven dat ik de feedback wilde gebruiken voor mân volgende sollictatie.
Ik kreeg toen een heel eerlijk antwoord terug ( ze vonden dat ik nog te veel twijfelde en niet zeker genoeg was/leek van mân keuze). Ik heb hier echt wat aan gehad.
Ik heb een Engelse cv. Zou ik deze ook naar Nederlandse bedrijven sturen, of toch maar even gaan vertalen omdat een Nederlandse cv beter over komt?
Ja, ik zou het ook vertalen als ik jou was. Komt toch over alsof je moeite doet voor het bedrijf.
Ik zou vandaag wat horen nav een sollicitatiegesprek maar ik heb nog niets gehoord. Dat vind ik zó irritant. Zouden ze er nog niet uit zijn of willen ze kijken of je er zelf achteraan belt? Ughhhh⊠call me!
Oké ben gebeld, heb in principe de baan en heb nog deze week het arbeidsvoorwaardengesprek! Jippieeee
@SpeedOfSound wat @monkeyslut zegt. Zeker reageren en dan duidelijk maken dat je ervaring hebt, wat je gedaan hebt. Ik heb wel geleerd dat de eisen in zoân vacatutetekst lang niet altijd zo nauw zijn. Succes!
En niet opgeven! Ik ben een half jaar werkloos geweest en zat helemaal in de put, twijfelde aan alles van mezelf. En toen had ik ineens binnen een week een baan. Volhouden en niet aan jezelf twijfelen, de juiste plek komt wel.
@SpeedOfSound Ik herken het ook heel erg, ik ben in juli afgestudeerd en schrijf elke week meerdere brieven, maar tot nu toe nog maar twee gesprekken gehad, waar dus uiteindelijk ook niks uitgekomen is⊠Ik word er een beetje moedeloos van. Gelukkig heb ik nog wel werk in het vakgebied van mijn hbo-opleiding, maar ik wil graag in een andere sector werken (waarvan ik dus in juli mijn master heb behaald).
Ik heb een mail ontvangen dat ik uitgenodigd ben voor een sollicitatiegesprek voor een stage. In de mail naar mij heeft ze 2 collegaâs van haar in de cc gezet. Ik wil nu terug mailen om te bedanken en het gesprek te bevestigen, maar zal ik dat als een reply all doen? Of alleen naar de gene die me gemaild heeft?
Hoe zoeken/vinden jullie meestal vacatures? Ik vind zelf indeed een hele vervelende website dus kijk er af en toe wel op maar zit vooral op LinkedIn. Verder probeer ik gewoon op sites van bedrijven/organisaties die me interesseren rond te kijken, maar het valt me een beetje tegen ofzo. Iemand goeie tips?
Ik ben ook begonnen met solliciteren! Ik ben een aantal maanden op reis geweest en heb een âsabbaticalâ bij mijn vorige bedrijf (ik mag er 1aug2019 terugkomen mits het bedrijf nog altijd in een goede âeconomische staatâ verkeerd). Maar wist eigenlijk meteen al dat ik niet terug wou.
Op het moment heb ik een sollicitatie de deur uit gedaan voor een functie die op fietsafstand is Dit bedrijf bevindt zich in dezelfde sector als mijn vorige werkgever; dus ik hoop dat ik op gesprek mag komen.
Dinsdag heb ik twee gesprekken bij verschillende detacheringsbureauâs.
Ik ben ook begonnen met solliciteren! Werk nu ruim 2,5 jaar bij mijn huidige werkgever, en toe aan iets nieuws. Ik heb een paar maanden geleden intern gesolliciteerd op een vacature en toen bij de laatste 2 gekomen. Helaas kozen ze toen toch voor de andere kandidaat, anderzijds was het best spontaan om te solliciteren en wist ik dat ik 5-0 achterstond omdat ik geen studie of werkervaring in de gevraagde richting had. Dus stiekem best heel trots dat ik zo ver was gekomen. Maar sinds toen kriebelt het om iets anders te gaan zoeken.
Een wek gelden besloten dat mijn streven wordt om binnen nu en een halfjaar wat nieuws te hebben, waarbij ik het echt heel fijn en leuk zou vinden om intern door te groeien. Maar ik nu dus ook ga focussen op vacatures hier buiten. Toen gelijk een paar brieven uitgestuurd om er actief mee bezig te gaan en a.s. maandag heb ik een eerste gesprek staan! Dit afgelopen week ook besproken met mijn leidinggevende, die is gelukkig heel supportive. Ziet mij het allerliefst blijven, maar vind ook dat ik veel meer in mijn mars heb en daar gebruik van moet maken. Collegaâs reageerden ook heel leuk en fijn. Ik kan moeilijk stiekem solliciteren en gesprekken hebben dus vandaar dat ik het gewoon besproken heb.
Ik heb net een telefonisch gesprek gehad met een âheadhunterâ. In dat gesprek heb ik aangegeven dat ik max. X reistijd wil hebben. Mailt hij me 10 minuten laten met een functie die een reistijd heeft van 3 keer X. ZuchtâŠ
Ik heb ook moeite met uitleggen wat ik precies wil. Ik weet wel wat ik leuk vind maar wil mezelf ook weer niet te veel randvoorwaarden opleggen want dan vind ik nooit iets nieuws :â)
Ik ben nu 2 maanden afgestudeerd, maar het solliciteren gaat best wel moeizaam. En ik raak ook in paniek wanneer mensen ernaar vragen of wanneer ze zeggen dat ik op moet schieten. Ik voel de druk om geen gat in mijn cv te krijgen
Is er iemand werkzaam als bedrijfsjurist die ik wat vragen mag stellen?
Dan zou ik een beetje mezelf voorstellen in de eerste alinea en daarbij aangeven dat je bereid bent te verhuizen. Of als dat echt niet past, dan bij het einde, maar ik zou het denk ik meteen duidelijk willen hebben hahaâŠ
Een tijdje geleden ben ik benaderd door een organisatie, en uiteindelijk bleken ze toch een andere rol te willen dan waarvoor ze mij benaderd hadden dus hebben ze mij afgezegd. Dit ging allemaal vrij knullig en niet volgens afspraak, en ik heb dan ook in een beleefde reactie laten weten dat een beetje teleurgesteld was en dat er door de gang van zaken een verwachting bij mij gewekt was, als tip voor volgende procedures.
Dit was begin december voor een positie in januari/februari, en nu zie ik daar ineens een vacature voor staan⊠Voor de positie die ze drie weken geleden ineens toch niet nodig hadden dus, en nu ineens weer wel. Nu weet ik niet wat ik moet doen. Ze waren steeds enthousiast, maar het is nu al twee keer misgelopen. Alle keren hebben ze gezegd dt ik een sterk profiel heb en bij de organisatie pas etc etc, maar ik ben niet gekozen. Zouden jullie dit opvatten als een aardige (en fucking onduidelijke) afwijzing en het nu laten zitten, of zal ik ze contacten nav de nu openstaande vacature? Mijn vriend zegt verder dat ik niet voor ze moet willen werken als ze zo doen met hun (potentiele) werknemers, een goede vriend van ons is soortgelijk behandeld nadat hij er al enige tijd werkzaam was. Maarja, ik heb niet erg veel te kiezen qua organisaties in mijn branche en deze specifieke spreekt me wel heel erg aan qua focus en missieâŠ
Ik heb nu inderdaad nog niets! Ik stuur ze denk ik even een mailtje om te peilen en hopelijk schept dat wat duidelijkheid, maar het spreekt inderdaad niet voor ze dat ze zo makkelijk omgaan met mensen. Even goed over nadenken dus Bedankt voor je reactie!
man man man ik hoor donderdag of ik de baan heb en MAN wat ben ik zenuwachtig