Ik ben ook begonnen met solliciteren! Werk nu ruim 2,5 jaar bij mijn huidige werkgever, en toe aan iets nieuws. Ik heb een paar maanden geleden intern gesolliciteerd op een vacature en toen bij de laatste 2 gekomen. Helaas kozen ze toen toch voor de andere kandidaat, anderzijds was het best spontaan om te solliciteren en wist ik dat ik 5-0 achterstond omdat ik geen studie of werkervaring in de gevraagde richting had. Dus stiekem best heel trots dat ik zo ver was gekomen. Maar sinds toen kriebelt het om iets anders te gaan zoeken.
Een wek gelden besloten dat mijn streven wordt om binnen nu en een halfjaar wat nieuws te hebben, waarbij ik het echt heel fijn en leuk zou vinden om intern door te groeien. Maar ik nu dus ook ga focussen op vacatures hier buiten. Toen gelijk een paar brieven uitgestuurd om er actief mee bezig te gaan en a.s. maandag heb ik een eerste gesprek staan!
Dit afgelopen week ook besproken met mijn leidinggevende, die is gelukkig heel supportive. Ziet mij het allerliefst blijven, maar vind ook dat ik veel meer in mijn mars heb en daar gebruik van moet maken. Collega’s reageerden ook heel leuk en fijn. Ik kan moeilijk stiekem solliciteren en gesprekken hebben dus vandaar dat ik het gewoon besproken heb.