Ik zit een beetje met een dilemma. Maandag kreeg ik dus de baan aangeboden waarop ik vorige week gesolliciteerd heb, heel snel gegaan dus allemaal. Dat moet ook, want ze willen dat ik half maart start, zodat ik twee weken kan inwerken. Per 1 april start een nieuwe periode en het is belangrijk dat ik dan een beetje wegwijs ben en redelijk zelfstandig aan de slag kan. De baan spreekt me aan maar het is echt iets heel nieuws, dus het wordt even uitproberen of ik het leuk vind en of ik het kan, en er is natuurlijk ook een proeftijd.
Nu heb ik een bijbaan, met een vast 0 uren contract. Ze zijn daar blij met me dus ik heb altijd meer dan genoeg uren. Er is alleen net een nieuwe manager die minder mensen en uren wil, als ik opzeg verwacht ik dat de kans dus klein is dat ik weer zomaar terug kan komen indien mn nieuwe baan niet bevalt. Ik loop tegen twee dingen aan:
- vandaag is de laatste dag vd maand dus de laatste dag dat ik kan opzeggen. Ik moet sws om een gunst gaan vragen om te zorgen dat ik over twee weken al kan starten, want dan moet ik uitgepland worden bij mn bijbaan en hou ik me dus niet aan de maand opzegtermijn. Maar: ik heb nog geen arbeidsvoorwaardengesprek gehad (p&o werkt parttime en ik hoor als het goed is vandaag iets) en dus ook nog geen contract. Ik dacht altijd; niet opzeggen voor je iets nieuws heb, maarja ik wil mn bijbaan ook goed afsluiten
- ik kan er ook voor kiezen om (nog) niet op te zeggen, want ik heb toch een 0 uren contract. In dat geval laat ik me uitplannen en niet inplannen in de volgende periode. Mocht het dan toch mislopen op mn nieuwe baan, kan ik altijd terug naar mn huidige bijbaan. Mocht het allemaal goed gaan en bevallen, kan ik mn bijbaan tzt opzeggen
Iemand wijze woorden?
dat is mijn advies. Voor mezelf werkt het altijd zo, als je er mentaal echt helemaal voor gaat, start je echt met een andere mindset. Net alsof je een huis gaat kopen, maar je huurhuis aan houdt “voor het geval dat”. Ga er gewoon helemaal voor! Als het dan niet leuk blijkt te zijn, vind je daarna iets anders. Het is spannend, maar het komt helemaal goed!
. Ik vraag me af of ik niet te kritisch ben. Ik moet toch ooit een keer ergens beginnen.