Haha thanks!
Ik heb een afwijzing binnen, te weinig ervaring is de reden. Ik kan zo weinig met deze feedback.
Mja, dat is ook lastig. Als dat de feedback is, dan kan je daar inderdaad weinig mee, maar dan ligt het in ieder geval niet aan je persoonlijkheid
Waar zit precies je twijfel? Dat ze je opleiding niet betalen, of dat je niet die dag vrij gaat krijgen? Als het jou als medewerker aantrekkelijker/beter inzetbaar maakt zou ik er zeker voor gaan dat ze (een deel) van de opleiding betalen en je vrij geven op de dagen dat je dat nodig hebt en amders kan je aansturen op een andere functie of verbeterde voor waarden als je deze opleiding hebt gedaan. En lees je CAO eens na over scholing en scholingskosten.
Zeker als het een sector is met veel mogelijkheden zou ik dat proberen in te zetten, als ik het goed begrijp kan je dus relatief makkelijk ergens anders beginnen. Dat betekent dat ze dus ook wel wat meer voor jou mogen doen om je binnen te houden en je werk aantrekkelijk te laten zijn qua voorwaarden.
Ik heb ruim een jaar ervaring, maar ik solliciteer op junior functies. Ik kan moeilijk ervaring op doen zonder baan.
Ik heb naar twee hele verschillende functies gesolliciteerd een paar dagen terug. Ik heb nog niet eens reactie, maar ik word er zo onzeker van. De ene functie is te hoog gegrepen, maar wie niet waagt wie niet wint. Alleen ben ik bang dat ze denken ‘haha dat kind denkt dat ze hier kan werken’. En ja dat hoort me niet uit te maken en dat maakt ook echt niks uit, maar toch
De andere functie is dan weer een bijbaantje dat ik ook op mijn 16e had kunnen doen, maar daar ben ik weer bang dat potentiële collega’s denken ‘wat doet ze hier’ en dat het misschien negatief op mijn cv staat in de toekomst.
Wat maak ik me weer zorgen om te flauwe dingen man man man
Ik heb een nieuwe baan eind vorig jaar besloot ik dat ik voor mei een nieuwe baan wilde en dat is gelukt!
Inderdaad, wie niet waagt wie niet wint! En mochten deze vacatures echt niet geschikt voor je zijn, dan komt er in de toekomst wel iets op je pad dat geschikt voor je is
Ik zou denk ik zeggen dat het geen match was en dat de bedrijfscultuur je niet aansprak, feedback werd niet op een fijne manier geven etc.
Yes daar heb je helemaal gelijk in! Soms heb je nodig dat iemand het even voor je in perspectief zet dus bedankt
Wat goed! Gefeliciteerd!
Zo irritant dit Gister een afwijzing binnen en vandaag weer. Maar vooral die vandaag irriteert me, want het is natuurlijk zo’n automatisch mailtje maar dan staat er dat andere kandidateb beter aansluiten bij de criteria (relevante werkervaring, motivatie en woonplaats)
MAAR ik heb dus al gewerkt in precies deze winkel (alleen andere locatie) een goede brief geschreven en ik woon 5 minuten lopen van de winkel af
Ik had gisteren een sollicitatie en ik heb er echt geen goed gevoel aan overgehouden. Het gesprek liep niet soepel en ik heb ook niet het idee dat ik mijn enthousiasme heb kunnen overbrengen. Ik baal er best wel van, want dit is mijn eerste keus. Vrijdag heb ik nog een gesprek bij een ander bedrijf, maar daar zie ik mezelf niet zitten eigenlijk.
Ik had vanochtend de sollicitatie bij de gave functie waar ik te weinig ervaring voor had. Maar het gesprek was zo positief en de manager dacht ook echt mee aan hoe ik snel meer kennis en ervaring op kon doen in dat specifieke gebied. Ik hoop nu zo dat het tweede gesprek er komt (hij zei van wel, maar je weet het nooit) en dat die managers er ook geen problemen ermee hebben dat ik nog jong en niet ervaren ben. Want heb nog steeds de angst dat er iemand anders gekozen wordt op basis van wel die ervaring hebben.
Ondertussen heb ik nog wel meer dingen lopen in een totaal andere branche, maar qua werkzaamheden is ben ik na dit gesprek nog enthousiaster geworden en wil ik gewoon beginnen bij dit bedrijf.
Owhja, ik kreeg ook amper moeilijke vragen, behalve: welk dier komt als eerste in je op, en als tweede en derde. Dat was on the spot wel echt lastig om verder te gaan dan 1 dier om daar je persoonlijkheid aan te linken.
Ik meld me hier ook. Ik heb een vaste baan maar heb besloten iets anders te gaan zoeken. Vind het lastig de balans te houden tussen werk en vacatures zoeken en brieven schrijven. Tis toch zo dat je minder motivatie op kan brengen voor je werk als je besloten hebt weg te willen. Als ik teveel brieven stuur, heb ik straks misschien meerdere dingen lopen en ik weet niet hoe ik dat kan combineren met mijn werk. Ik kan ook zeggen dat ik ermee bezig ben, maar ik wil er ook niet al te veel bekendheid aan geven, vooral omdat ik bang ben dat ik het lang zal duren voor ik iets zal vinden. Ik heb nl best iets op te geven (vast contract, goed salaris en verser ook goede arbeidsvoorwaarden) en ik ben hopeloos slecht in solliciteren. Als ik een functie graag wil, sla ik bij het schrijven van de brief al helemaal stil. Meestal heb ik het meeste succes bij functies die ik minder graag wil, en eigenlijk boven m’n niveau zijn zodat ik het gevoel heb niets te verliezen. Zo ben ik ook aan mijn huidige baan gekomen.
Anyway, ik heb volgende week m’n eerste sollicitatiegesprek. Echt spannend! Ik moet er wel tijd voor vrij nemen van werk, dus geheim houden gaat niet lukken. Ook even kijken wat ik aan zal trekken, m’n standaard sollicitatie outfit is al jaren oud en aan vervanging toe.
@monkeyslut in mijn ervaring duurt het idd soms allemaal erg lang bij detacheerders. Heb je al iets gehoord?
@Fitgurl Hm die vraag over dieren lijkt me lastig! Wat heb je gezegd? Ik heb eigenlijk geen beeld bij eigenschappen van soorten dieren dus zou niet weten wat ik zou moeten antwoorden.
Op de dierenvraag waarbij ik moest noemen welke dieren in mij op kwamen, na dus het een moeilijke vraag genoemd te hebben: gezegd olifant (want ik vind Dombo een leuke film… de redenatie met karaktereigenschappen weet ik niet meer helemaal, was wel positief vanuit manager geïnterpreteerd zoals kun je niet over het hoofd zien), tropische vis (toen ging ik dus wel nadenken over eigenschappen, valt op en is flexibel met overal tussendoor bewegen) en voor welk dier ik respect heb dus over een paar jaar wil staat leeuw (gezag, leiding geven).
Maar mijn dag gaat vrolijk verder. Functie waar ik gesolliciteerd had belde me met dat het meer van het deel functie was wat ik niet zag zitten en minder van het deel waar ik in mijn brief enthousiast over was. Toen besloten niet verder te gaan in sollicitatieproces want is aan beide kanten niet wat we zoeken. Jammer, maar ben wel heel blij dat hij even belt ipv me nog 2 weken tot de sluitingsdatum op niets laten wachten of een uur laten reizen om er dan in een gesprek achter te komen dat het niets is.
En ik werd nog leuk gebeld om 19.15 door bedrijf nummer 3, wat ik nog best een rare tijd vond om nog te bellen erover. Maar ze klonk (fake??) enthousiast over mijn cv, dus denk dat daar nog wel een gesprek uit kan komen. Maar is het normaal om een phone screen te hebben via telefoon, dan direct assessment en daarna nog een dag assessment op locatie, waar je dan pas de manager ontmoet? Ik ben juist iemand die veel waarde hecht aan een klik met het team en dit voelt alsof dat pas de laatste stap is.
En dan duik ik nu mijn scriptie weer in. Ben nog steeds te enthousiast over het gesprek van vanochtend en daardoor zo bang dat het niets wordt.
Wauw klinkt goed!! Nog even volhouden met het voor je te houden op je huidige werk!
Excuus dat ik hier zomaar even in kom vallen, maar ik heb een keuze te maken waar ik wel wat hulp bij kan gebruiken! Ik heb een baan met als startdatum 1 mei of 1 juni, de onderhandelingen hiervoor heb ik half januari al afgerond - ik ben obv 1 gesprek aangenomen. Ondertussen kwam een functie waarvoor ik eerder in portefeuille was gehouden opeens beschikbaar en ook daar willen ze me graag hebben. Hartstikke fijn! Ik kan alleen niet kiezen.
Baan 1: inhoudelijk de kant die ik op wil, prima salaris uitonderhandeld, medium secundaire arbeidsvoorwaarden, heel goed gevoel toen ik de deur uit liep destijds, minder goed idee van het werk want maar één gesprek, klik met leidinggevende, in deze rol zou ik de enige zijn met bepaalde kennis. Startdatum nog niet duidelijk ivm screening.
Baan 2: inhoudelijk zelfde als baan 1, maar in een andere rol, uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, leuk team (ca. helft ontmoet), goed beeld van de baan, doorgroeimogelijkheden zowel horizontaal als verticaal, veel kennis in organisatie aanwzig, hier heb ik altijd al willen werken.
Locaties zijn praktisch hetzelfde, dus reistijd maakt niet uit. Aanvulling: ik wil heel heel heel graag asap weg bij m’n werk.
Wat zouden jullie doen?
Thanks! Ik twijfel omdat ik echt mega enthousiast was over baan 1 destijds en baan 2 als reservetraject had (1 is afhn. van screeningsuitkomst en duurt lang!). Daarnaast voel ik me schuldig om af te zeggen (en ja i know, doe normaal, maar ja).
Ik baal met je mee. Ik ben net ook gebeld met een afwijzing vanwege gebrek aan ervaring. Ze schrappen gewoon de hele junior functie. Solliciteren is kut . Ga je nu op zoek naar nieuwe vacatures of wacht je eerst de detacheerder af?